یمن با کدام موشک به قلب رژیم صهیونیستی شلیک کرد؟

شبکه المسیره یمن با انتشار تصاویر و ویدئویی، جزئیاتی از نوع موشک جدید این کشور فاش کرد که در جریان حمله روز گذشته، یک نقطه در نزدیکی فرودگاه «بن‌گوریون» در تل‌آویو را هدف قرار داد.
کد خبر: ۶۹۱۲۵۱
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۴ - 16September 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن، روز گذشته با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که عملیات موشکی این کشور در منطقه یافا یک هدف نظامی را مورد تهاجم قرار داده است. یک موشک بالستیک یمنی، صبح روز یکشنبه، با عبور از لایه‌های پدافندی ارتش اسرائیل به یک نقطه در نزدیکی فرودگاه «بن‌گوریون» در تل‌آویو اصابت کرد و رسانه‌های اسرائیلی خبر دادند ارتش این رژیم در حال بررسی علت ناکامی سامانه‌های پدافندی در رهگیری این موشک است. 

یمن با کدام موشک به قلب رژیم صهیونیستی شلیک کرد؟

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن درباره این حمله گفت: این عملیات با یک موشک بالستیک مافوق‌صوت جدید انجام شده که توانسته به هدف خود برسد و پدافند دشمن در رهگیری و مقابله با آن ناکام مانده است. شبکه المسیره یمن با انتشار تصاویر و ویدئویی، ابعاد تازه‌ای از این موشک را به تصویر کشید. این موشک، فلسطین-۲ نام دارد.

این موشک، یک موشک مافوق‌صوت با بُرد ۲۱۵۰ کیلومتر است که با سوخت جامد در دو مرحله کار می‌کند. موشک مذکور دارای فناوری مخفی‌شدن با سرعت تا ۱۶ ماخ است که دارای قابلیت مانور بالایی است؛ به‌گونه‌ای که از جدیدترین و قدرتمندترین سیستم‌های پدافند هوایی جهان از جمله گنبد آهنین عبور می‌کند.

یحیی سریع هم روز گذشته گفت که «این موشک مافوق‌صوت مسافت تخمینی ۲۰۴۰ کیلومتر را در ۱۱ و نیم دقیقه طی کرد.»

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن همچنین با اشاره به رفتن حدود ۲ میلیون اسرائیلی به پناهگاه، گفت: این حمله باعث رعب و وحشت در محافل صهیونیست‌ها شده است.

نیروی موشکی یمن فناوری‌های خود را باتوجه‌به اقتضای نبرد و چالش‌های موجود برای دستیابی به اهداف و دور زدن تمامی سامانه‌های رهگیری توسعه داده است.

انتهای پیام/۹۵۵

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار