دیدارنماینده ویژه پوتین با دبیر شورای عالی امنیت ملی برای پیگیری توافقات کریدوری

نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور کریدور‌ها با هدف پیگیری توافقات انجام شده، در سفر به تهران علاوه بر ملاقات با وزیران راه، مسکن و شهرسازی و اقتصاد با علی‌اکبر احمدیان نیز دیدار کرد.
کد خبر: ۶۹۱۲۵۷
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۹ - 16September 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور کریدورها با هدف پیگیری توافقات انجام شده، در سفر به تهران علاوه بر ملاقات با وزیران راه، مسکن و شهرسازی و اقتصاد با علی‌اکبر احمدیان نیز دیدار کرد.

دیدارنماینده ویژه پوتین با دبیر شورای عالی امنیت ملی برای پیگیری توافقات کریدوری

در پی مذاکرات راهبردی نماینده‌ی مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی با رئیس جمهور روسیه و دبیر شورای امنیت ملی این کشور در حوزه‌های مختلف مورد علاقه‌ی بین دو کشور، آقای لویتین، نماینده‌ی ویژه‌ی رئیس جمهور روسیه در امور کریدور‌ها با هدف پی گیری توافقات انجام شده، در سفر به تهران علاوه بر ملاقات با وزیران راه، مسکن و شهرسازی و اقتصاد با دکتر احمدیان نیز دیدار کرد. 

نماینده رئیس جمهور روسیه در این دیدار، گزارشی از پیش رفت در توافقات حوزه‌ی کریدور به دبیر شورای عالی امنیت ملی ارائه نمود.

دکتر احمدیان نیز با ابراز خرسندی از پیش رفت انجام شده، بر انجام پروژه‌های حمل و نقلی و کریدور بین دو کشور در مسیر‌های متعدد و افزایش ظرفیت این کریدور‌ها و به حداکثر رسانی بهره برداری از این ظرفیت‌ها تاکید نمود و حمایت کامل جمهور. ا. ایران از این پروژه‌ها را مورد اشاره قرار داد.

 شایان ذکر است در جلسه دوجانبه احمدیان و پوتین پس از نشست امنیتی بریکس، رئیس جمهور روسیه تاکید کرده بود که «از مسیر مواصلاتی ایران حمایت می‌کنیم».

همچنین شایگو دبیر شورای امنیت ملی روسیه نیز در این دیدار که روز سه‌شنبه هفته گذشته در حاشیه اجلاس مقامات بلندپایه امنیتی گروه بریکس در سن پترزبورگ برگزار شد، افزود: روسیه بر توافقات پیشین با تهران درخصوص زنگزور پایبند است و سیاست مسکو در زمینه هیچگونه تغییری نکرده است.مواضعی نشان از عزم روسیه بر اجرایی شدن توافقات پیشین بین دو کشور دارد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار