رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی کلانشهر اراک:

مدیریت شهری اختیارات قانونی در خصوص مدیریت اتباع بیگانه ندارد

میرنظامی گفت: برای ساماندهی و مدیریت اتباع بیگانه به خصوص برادران و خواهران افغانستانی، یکی از جا‌هایی که در ارتباط هستیم، کمیسیون امور داخلی و شورا‌های مجلس است.
کد خبر: ۶۹۱۲۵۸
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۹ - 16September 2024

مدیریت شهری اختیارات قانونی در خصوص مدیریت اتباع بیگانه نداردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اراک، «سید وحید میرنظامی» رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی کلانشهر اراک در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مدیریت شهری، اختیارات قانونی در خصوص مدیریت اتباع بیگانه ندارد مگر به عنوان نمایندگان مردم در پارلمان شهری، البته از طریق ارتباط با کمیسیون امور داخلی و شوراها یا با امور اتباع استانداری در نشست‌هایی که در کمیسیون‌های مختلف استانداری برگزار می‌شود، رئیس یا اعضای شورا می‌توانند این مهم را به عنوان یک مطالبه و دغدغه پیگیری کنند.

وی افزود: برای ساماندهی و مدیریت اتباع بیگانه به خصوص برادران و خواهران افغانستانی، یکی از جاهایی که در ارتباط هستیم، کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس است.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی کلانشهر اراک تصریح کرد: در کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس یک طرحی در حال تدوین برای مدیریت اتباع خارجی از جمله افغانی‌هاست که به نظرم مجلس با تأخیر به این مهم ورود پیدا کرد و مجلس و وزارت کشور باید زودتر باید به این موضوع می‌پرداختند.

میرنظامی ادامه داد: با توجه به تنش‌های اقتصادی خانوارها و هزینه‌های سنگین زندگی، تعدادی از فرصت‌های شغلی کشور توسط اتباع بیگانه از هم‌وطنانمان دریغ می‌شود که باید به این مهم توجه شود.

وی گفت: حضور اتباع بیگانه در کشور موجب تلاطم مسکن و اقتصاد به ویژه در بحث بها، این عزیزان باعث گران شدن اجاره بها می‌شوند.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی کلانشهر اراک تاکید کرد: در صورتی که می‌خواهیم بحث‌های امنیتی، اجتماعی، اقتصادی و موارد از این دست که مرتبط با حضور اتباع است را ساماندهی کنیم، چاره‌ای نداریم جز اینکه حضور آنها را ساماندهی و مدیریت کنیم.

میرنظامی عنوان کرد: اتباع بیگانه مالیات پرداخت نمی‌کنند و از یارانه‌های پنهانی مانند: انرژی، مسکن، فرصت‌های شغلی استفاده می‌کنند و هزینه قیمت تمام شده برخی از امور اجتماعی و خانوادگی هموطنان ما را بالا می‌برند، بنابراین ما به عنوان یک مطالبه‌گر این مهم را به جد پیگیری می‌کنیم.

وی تاکید کرد: متأسفانه اتباع بیگانه برای استفاده از عابر بانک‌ها، به نام برخی از افراد ایرانی کارت بانکی دارند و از آن استفاده می‌کنند و در مراکز خرید مانند، نانوایی‌ها از یارانه نان و در زمینه حمل و نقل و… از یارانه بهره مند می‌شوند.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی کلانشهر اراک خاطرنشان کرد: مدیریت شهری در زمینه ارائه خدمات به اتباع بیگانه، خدمات گسترده‌ای به اتباع ارائه نمی‌دهد جز در زمینه حمل و نقل که آن را هم تابعی از مدیریت و ساماندهی میدانیم که کمیسیون امور داخلی شوراها و وزارت کشور باید این طرح را نهایی و ابلاغ کنند تا ما هم آن را اجرا کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار