جانشین سپاه اصفهان خبر داد؛

رقابت مهارت آموزی پانصد سرباز در استان اصفهان

«فتحیان» گفت: در راستای اجرای طرح مهارت‌آموزی در سطح سربازان در نیروهای مسلح ، امروز ۵۰۰ نفر سربازان وظیفه از نواحی بسیج و یگان‌های مستقر در استان در بیست رشته به رقابت پرداختند.
کد خبر: ۶۹۱۲۶۳
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۴ - 16September 2024

رقابت مهارت آموزی پانصد سرباز در استان اصفهانبه گزارش دفاع‌پرس از اصفهان، سرهنگ «علی فتحیان» جانشین سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان در حاشیه مسابقات مهارت آموزی سربازان نیروهای مسلح استان که در محل سازمان فنی حرفه ای اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: این دومین دوره مسابقه مهارت آموزی سربازان استان است که در۲۰ رشته مهارتی با حضور 500 نفر از سربازان وظیفه برگزار شد.

وی خاطر نشان کرد: بعد از موفقیت در رقابت های عملی و کتبی در مرحله استانی در هر رشته، سه نفر برتر که در مجموع شصت نفر خواهند شد به مرحله کشوری که در آذرماه سال جاری برگزار می‌گردد راه می یابند. 

جانشین سپاه صاحب الزمان (عج) اصفهان بیان کرد: قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح از سال ۱۳۹۶ ماموریت خود را آغاز کرده و کارکنان وظیفه در زمینه مهارت آموزی ایفای نقش می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: از ابتدا تاکنون به بیش از ۶۰۰ نفر از کارکنان وظیفه که در دوره‌های مهارتی شرکت کرده‌اند تسهیلات اشتغال زایی اهدا شده که این اقدام با توجه تاکیدات فرمانده معظم قوا برای توانمندسازی، تکریم منزلت و ایجاد آمادگی لازم برای اشتغال کارکنان وظیفه پس از خدمت سربازی انجام می‌شود.

فتحیان تاکید کرد: این مسابقات با هدف ترویج فرهنگ مهارت آموزی، شناسایی استعداد‌های برتر و همچنین ایجاد انگیزه و شور و نشاط بین کارکنان وظیفه در سه حوزه امداد و نجات ورزشی، حوزه فنی و حرفه‌ای و مهارت‌های شغلی برگزار شده است.

وی تصریح کرد: سربازان در حرفه‌های حفاظت فیزیکی، آمادگی جسمانی، کمک‌های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات، نرم افزار برنامه نویسی پایتون، تعمیر سخت افزار تلفن همراه، برنامه نویسی توسعه دهنده PHP با WEB ، خیاطی مردانه، آشپزی سنتی، نانوایی سنتی لواش، آرایشگری مردانه، عکاسی دیجیتال، تعمیر سیستم برق خودرو، ساخت درب و پنجره پروفیل آهنی، برق کار ساختمان، برنامه نویسی معماری AUTO CAD، تعمیر ونصب دوربین های مداربسته، نصب وتعمیر کولرهای گازی پنجره‌ای و اسپیلیت، تعمیرکار آبگرمکن دیواری و پکیج، سرویس کارخودرو و تعمیرکار خودروی سبک در این دوره از مسابقات به رقابت پرداختند.

جانشین سپاه اصفهان بیان کرد: رشته‌های این رقابت‌ همان گرایش‌ها و تخصص‌های مورد تایید سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور است که متناسب با نیاز بازار کار طراحی شده است.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم منتخبان استان در رقابت‌های کشوری به عناوین برتر دست پیدا کرده و ظرفیت استان اصفهان در این موضوع را اثبات کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار