سردار سلیمانی: تمام ظرفیت‌های سپاه و بسیج در خدمت فعالان اقتصادی است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین مسئله اقتصاد را مهم‌ترین موضوع امروز کشور دانست و گفت: برای حل مشکلات اقتصادی، مانند دفاع مقدس، مردم باید به میدان بیایند.
کد خبر: ۶۹۱۳۴۵
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۴ - 17September 2024

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ پاسدار «غلامرضا سلیمانی» رئیس سازمان بسیج مستضعفین صبح امروز (سه‌شنبه) در اولین رویداد ملی جهادگران و الگو‌های موفق کسب و کار سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور که در مجتمع فرهنگی ۱۳ آبان برگزار شد، با بیان‌ اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با هیأت دولت اولویت کشور را اقتصاد عنوان کردند، اظهار داشت: ملت ایران تجربه دفاع مقدس را دارد که آن را با پیروزی به اتمام رساند؛ مردم کشورمان در شرایطی درگیر جنگ شدند که به جهت انقلابی که در کشور رخ داده بود، نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران از آمادگی لازم برای جنگ برخوردار نبودند.

سردار غلامرضا سلیمانی

سردار سلیمانی افزود: محاسبات نظام سلطه بر این اساس بود که چنانچه ارتشی آماده به ایران حمله کند، موفق خواهد شد؛ از این روی، صدام با حمایت آمریکایی‌ها جنگ را علیه مردم ایران اسلامی آغاز کرد؛ اما زمانی که جنگ شروع شد، امام خمینی (ره) دفاع مردم‌پایه را شکل دادند و گفتند مردم ایران چنان سیلی به صدام خواهند زد که دیگر از جای خود بلند نخواهد شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه اگر مردم آن زمان در صحنه دفاع حضور پیدا نمی‌کردند، موفقیتی به دست نمی‌آمد، یادآور شد: در دفاع مقدس ۹۲ هزار شهید بسیجی داریم که ۴۶ هزار تن از آن‌ها عضو بسیج دانش‌آموزی هستند.

وی خاطرنشان کرد: دفاع مردم‌پایه به واسطه موفقیت‌هایی که در دفاع مقدس کسب کرد، الگویی است که جهان هنوز نتوانسته ظرفیت‌های آن را بشناسد.

سردار سلیمانی گفت: همان‌گونه که در دوران دفاع مقدس تمام مردم برای پشتیبانی از رزمندگان حاضر شدند، اکنون نیز در عرصه اقتصاد نیاز به چنین حضوری داریم؛ یعنی برای اینکه مشکلات اقتصادی در جامعه کاهش یابد، باید مردم همچون دوران دفاع مقدس در حوزه‌های اقتصادی حضور پیدا کنند که در این رابطه ظرفیت‌های سپاه و بسیج هم در کمک به رفع مسائل و نیاز‌های اقتصادی کشور آماده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین عنوان کرد: امروز ایران در مسیر بازیابی عظمت تمدن ایرانی اسلامی است تا همچون گذشته زبان فارسی زبان بین‌المللی محسوب شود؛ البته تحقق این موضوع نیاز به اقتصاد سالم و شکوفا دارد که در این میان، بسیج اصناف نقش مهمی در به میدان آوردن مردم دارد.

وی ادامه داد: همچنان‌که در دفاع مقدس با بهره‌گیری از رهنمود‌های امام (ره) به پیروزی دست یافتیم، امروز هم باید رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی را شاخص راه قرار دهیم و این رهنمود‌ها چنانچه در عمل مورد استفاده قرار گیرد، موفقیت‌های بسیاری را به دست خواهیم آورد؛ بنابراین جهاد اقتصادی با تکیه بر نیروی مردمی و با استفاده از الگوی دفاع مقدس، ما را به پیروزی عزت‌آفرین خواهد رساند.

سردار سلیمانی اضافه کرد: برای تحقق این موضوع، تمام موانع قابل رفع است؛ به عنوان مثال ناترازی انرژی همچون برق با استفاده از مولد‌های انرژی خورشیدی که می‌توان در بام تمام خانه‌ها هم نصب کرد، قابل رفع است.

انتهای‌ پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار