جانشین سازمان حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس ارتش:

چهره‌های شاخص دفاع مقدس در استان‌ها به نسل جدید معرفی شوند

سرهنگ «سهیلی» گفت: چهره‌های شاخص دوران هشت سال دفاع مقدس باید در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جدید معرفی شوند.
کد خبر: ۶۹۱۳۷۴
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۸ - 17September 2024

چهره های شاخص دفاع مقدس در استان‌ها به نسل نو معرفی شوندبه گزارش دفاع‌پرس از همدان، سرهنگ «حمیدرضا سهیلی» جانشین سازمان حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز (سه‌شنبه) در جمع نیروهای تیپ ۳۱۶ زرهی همدان به مناسب هفته دفاع مقدس اظهار داشت: باید فهرستی از چهره های ماندگار و شاخص دوران دفاع مقدس و دفاع از وطن تهیه و به مردم معرفی شوند.

وی افزود: همزمان رزمندگان اقدام به تهیه و انتشار خاطرات چهره‌های ماندگار هشت سال جنگ تحمیلی و بیان خاطره از رشادت و دلاورمردی های این عزیزان به ویژه برای نسل جدید کنند.

جانشین سازمان حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی گفت: گردآوری اطلاعات و خاطرات رزمندگان و چهره های شاخص دفاع مقدس ماموریتی است که فرمانده معظم کل قوا تکلیف کرده تا با این شیوه بتوان در راستای جهاد تبیین و انتقال حس وطن دوستی قدم برداشت.

وی با استناد به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرمودند "گاهی رنج و زحمت زنده نگه داشتن خون شهید، ازخود شهادت کمتر نیست" تلاش در راستای زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهیدان را جهاد دانست و فرصت خدمت به شهدا را به خصوص در هفته دفاع مقدس غنیمتی با ارزش برشمرد.

سهیلی افزود: یک نمونه از چهره شاخص دفاع مقدس شهید «امان اللهی» است که باید با بیان فعالیت های او و زندگینامه این شهید در راستای جهاد تبیین و دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی ثابت کنیم که سرباز انقلاب در راه دفاع از ارزش‌های انقلاب با کسی مصالحه نمی‌کند.

وی ادامه داد: شهید امان اللهی هر آنچه از دین و مکتب مبین اسلام فرا گرفته بود در زندگی پیاده کرد و این کار او درسی بزرگ برای ما است.

جانشین سازمان حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس ارتش یادآور شد: امان اللهی به عنوان فرزند شهید، انوار رزمندگی در راه خدا، جانبازی، آزادگی و شهادت را در سیمای خود داشت و تا آخرین لحظه حضور در این دنیای خاکی، سربازی در راه وطن و ارمان های انقلاب اسلامی را کسوت و مرامش بود.

این مسئول بیان داشت: این شهید از خدا می خواهد به جای سربار، سرباز بماند، او کسی است که پس از شهادت نیز با اهدای اعضای بدن به بیماران نیازمند، به جامعه حیات می‌بخشد و از سیره شهیدان تابلوی زیبایی را برای نمایش دادن عظمت انسان خلق می‌کند.

وی متذکر شد: این شهید ولامقام با حضور در سنگرهای مختلف ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و ایجاد وحدت در بین نیروهای انقلاب چه شیعه و سنی، عامل اتحاد در صحنه‌های نبرد حق علیه باطل بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار