مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلمان سیستان و بلوچستان:

بعُد معنوی دفاع مقدس با حضور روحانیت تقویت شد

حجت الاسلام «اکبر پور» گفت: روحانیت در جمع رزمندگان خط مقدم سنگر به سنگر ایفای نقش کردند و بعُد معنوی دفاع مقدس تقویت شد که بسیاری از فرماندهان اعتقاد دارند که اگر جایی دچار مشکل می‌شدند، توسل توسط روحانی گردان و گروهان و افرادی که در جمع رزمندگان بودند این ارادت‌ها، توسل‌ها نتیجه بخش می‌شد و بن‌بست‌ها شکسته می‌شد.
کد خبر: ۶۹۱۳۸۸
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۶ - 17September 2024

واژه دفاع مقدس بی‌نظیر است و بعد معنوی دفاع مقدس با حضور روحانیت تقویت شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زاهدان، حجت الاسلام «علی اکبر پور» مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلمان در آستانه فرا رسیدن هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و نام شهدا به ویژه شهدای هشت سال دفاع مقدس، گفت: این ایام را گرامی می‌داریم و ادای احترام داریم به پیشکسوتان عرصه جهاد و مقاومت و امیدواریم افرادی که نقش آفرینی کردند و نقش حسینی را ایفا کردند مأجور و افرادی که در ادامه نقش زینبی ایفا کنند بتوانند به وظیفه خود به نحو شایسته عمل کنند.

وی افزود: در این دوران چهل و چند ساله اسلامی اگر بنا باشد، برگ‌های این دفتر ورق بخورد، زرین‌ترین برگ‌های این دفتر ۴۶ صفحه‌ای تاکنون مربوط به دفاع مقدس است که در تاریخ انقلاب اسلامی‌بی نظیر است.

حجت الاسلام اکبرپور حماسه دفاع مقدس را بی بدیل دانست و تصریح کرد: جنگ تحمیلی را رزمندگان ما تبدیل به دفاع مقدس کردند که حتی برخی از شیوه‌ها و روش‌های آن در جهان و ابتکارات بی‌نظیر است.

این مسئول تبدیل جنگ به دفاع مقدس را هنر رزمندگان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و اذعان داشت: طبیعتاً واژه تقدس یک واژه مقدس و مبارکی است که بر هر چیزی اطلاق نمی‌شود.

وی با بیان اینکه تقدس هر مکان وابسته به شی و یا شخصیتی است که در آن قرار دارد، خاطرنشان کرد: کاغذ، جلد کتاب با کاغذ و جلد قرآن از نظر کاغذ تفاوتی ندارد ولی چرا؛ جلد قرآن را می‌شود بوسید و از آن تبرک جست، این تقدس برگرفته از کلمات مقدس و نورانی الهی است که در این جایگاه و این صفحات قرار گرفته و جلد قرآن هم به واسطه آن تقدس پیدا می‌کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلمان دفاع مقدس را قطعه‌ای از قطعات بهشتی توصیف کرد و افزود: دوران نورانی دفاع مقدس به خاطر انفاس قدسیه که رزمندگان بندگی‌ها، راز و نیازها کردندو اشک ریختند و توسل پیدا کردند مقدس شد، لذا به علت افرادی که در این مکان‌ها رزم و دفاع کردند و خون‌های پاکی که در آن سرزمین‌ها ریخته شده، مقدس شده است.

این مسئول بیان داشت: به نظر آنطور که باید این ۸ ورق زرین، را پیام آوران دفاع مقدس به نسل و نسل‌های بعدی منتقل می‌کردند منتقل و بیان نشده و همان تحریفی که رهبر انقلاب فرمودند:" اگر ما روایت نکنیم دیگران روایت می‌کنند و تحریف صورت می‌گیرد و هر طور بخواهند روایت می‌کنند." دفاع مقدس آنطور که واقع شد به نسل‌های بعدی منتقل نشده است.

اکبرپور تصریح کرد: با حضور همه کسانی که در این وادی قلم می زنند و یا بیانگر و راویان رشادت‌ها و جانبازی های رزمندگان در این ۸ سال هستند ولی به دلیل گستردگی این ۸ سال ناگفته‌هایی وجود دارد که هنوز نتوانستند حق مطلب ۸ سال دفاع مقدس شهدا رزمندگان ایثارگران جانبازان را ادا کنیم.

وی اذعان داشت: حضرت زینب (س) در بیان واقعه عاشورا فرمود؛ من جز زیبایی چیزی ندیدم "،شبیه به این جمله را حضرت امام درباره جنگ تحمیلی فرمود؛ که جنگ نعمت بود و واقعاً این نعمت و گنجینه جای معرفی شدن دارد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلمان با اشاره به بهره گیری از تکنولوژی پیشرفته در قالب کلیپ ها، فیلم، استفاده از زبان هنر اذعان داشت: ناگفته‌ها را باید به شکل فیلم، کلیپ‌های کوتاه و نوشته‌های کوتاه ،نقاشی در عرصه‌های مختلف دفاع مقدس را به بهترین شکل معرفی کرد.

اکبرپور با بیان اینکه در دفاع مقدس از هر قشری حضور داشتند تاکید کرد؛ کسی نمی‌تواند دفاع مقدس را به خودش اختصاص دهد، همان طور که هیچ کس نمی‌تواند اصل انقلاب اسلامی را به خودش اختصاص دهد دفاع خواست گروه و افرادی خاص نبوده گروه‌های مختلف بخش‌های مختلف قشرهای مختلف همه افراد اعم از دانش‌آموزی، دانشجویی، کارگر، کارمند، کشاورز، اصناف، پزشک، در آن نقش آفرینی کردند.

وی با تاکید این نکته که در دفاع مقدس بعد معنوی آن بر بعد نظامی آن ارجح است، افزود: اگر دفاع مقدس، مقدس شد به خاطر ابعاد معنوی توسل ارادت راز و نیازها و خون های پاکی بود که در آن مکان ریخته و قرائت شده که بخشی از آن مرهون وجود و نقش روحانیت است.

اکبرپور به نقش و تاثیر روحانیت در ۸ سال دفاع مقدس پرداخت و اذعان داشت: نقش روحانیت در دفاع مقدس وتقویت معنویت نقش بی‌بدیل و بی‌نظیری است.

این مسئول ادامه داد: روحانیت وظیفه و امتحان خود را در دفاع مقدس به خوبی انجام دادند، شاهد بر این مدعا شهدای این قشر است که در قشر روحانیت بالاترین آمار را نسبت به جمعیت آن دارد.

وی خاطرنشان کرد: این قشر تاثیرگذار در جمع رزمندگان خطوط مقدم سنگر به سنگر ایفای نقش کردند و بعد معنوی دفاع مقدس تقویت شد که بسیاری از فرماندهان اعتقاد دارند که اگر جایی دچار مشکل می‌ شدند، توسل توسط روحانی گردان و گروهان و افرادی که در جمع رزمندگان بودند این ارادت‌ها، توسل‌ها نتیجه بخش می‌شد و بن‌بست‌ها شکسته می‌شد.

اکبرپور ادامه داد: واژه دفاع مقدس بی‌نظیر است و این بی‌نظیرها را علما روحانیت و طلابی که در دفاع مقدس حضور پیدا کردند رقم زدند امیدواریم که پاسداری برای گنجینه‌های دفاع مقدس باشیم و از آن پاسداشت کنیم.

وی یادآور شد: وظیفه ما در برابر شهدار زمندگان، ایثارگران و جانبازان که دست در دست هم دادند تا این برگ زرین زرین شود و زرین بماند، این است تا در انتقال این برگ‌های زرین نقش ایفا کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار