آیت‌الله صدیقی در مشهد عنوان کرد؛

امروز جوانان کشورمان در دفاع از مظلومان منطقه پیشگام صدور انقلاب اسلامی به دنیا هستند/ سازماندهی داعش با هدف تخریب وجهه اسلام

امام‌جمعه موقت تهران گفت: دیروز برای گرفتن مرزهای خودمان می‌جنگیدیم و امروز جوانانمان در افغانستان، سوریه و عراق خون خود را نثار اسلام و حمایت از مظلومان می‌کنند و حتی در آفریقا نیز شهید می‌دهیم و شهید ناصری پیشگام صدور انقلاب و شهادت به کشورهای دیگر بود.
کد خبر: ۶۹۱۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱ - 04February 2016

امروز جوانان کشورمان در دفاع از مظلومان منطقه پیشگام صدور انقلاب اسلامی به دنیا هستند/ سازماندهی داعش با هدف تخریب وجهه اسلام

به گزارش دفاع پرس از مشهد، آیتالله کاظم صدیقی امامجمعه موقت تهران در سی و چهارمین نشست از سلسله نشستهای چله انقلاب که همزمان با یادواره شهید ناصری در فرهنگسرای غدیر مشهد برگزار شد اظهار داشت: دین اسلام نهتنها برای عرب ۱۴۰۰سال پیش، که به تعبیر قرآن کریم نجاتبخش تمامی نسلهای آینده است و انقلاب اسلامی ایران وعده الهی را مبنی بر جهانیشدن دین اسلام تحقق بخشید.

وی افزود: جهانیان در عطش معرفت و تعالی روحی به سر میبرند و از استکبار سراب دریافت میکنند و تشنهتر میشوند. ایران اسلامی امروز به برکت اسلام ناب محمدی در حال توسعه انقلاب خود و صدور آن به خارج از مرزهای کشور است.

آیتالله صدیقی با اشاره به لزوم پاسداشت شهدای بدون مرز تصریح کرد: شهدا بر ما حجت هستند و حجاب زینبی بانوان جامعه ما حمایت از خون شهدای بزرگ اسلام است.

امامجمعه موقت تهران یادآور شد: وعدههای امام خمینی (ره) که در زمان نهضت آنها را مطرح کرده بود به وقوع پیوست. ایشان فرمودند شاه باید برود در حالی که بسیاری از انقلابیون و احزاب باور نداشتند و برایشان این سؤال مطرح بود که شاه با آن همه حمایتی که توسط کشورهای استکبار جهانی میشود چگونه خواهد رفت؟ حتی در روزی که امام در مدرسه فیضیه سخنرانی داشتند خطاب به شاه فرمودند کاری نکن که از کشور بیرونت کنند، در آن روز مردم از این سخن شگفتزده شدند اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) بیان کردند که نهتنها این انقلاب، ایران را دگرگون ساخت بلکه این قرن باید قرن غلبه مستضعفان جهان بر استکبار باشد و در حقیقت انقلاب ما، انقلاب عقاید و فرهنگ بود.

آیتالله صدیقی اظهار داشت: یکی از وعدههای امام غلبه مستضعفان بر استکبار و نظام سلطه بود که به حقیقت پیوست؛ ۳۷سال پیش به جرم انقلاب از سوی شرق و غرب مورد هجوم قرار گرفتیم و امروز انقلاب ما در خارج از مرزهای ایران در حال گسترش است.

امامجمعه موقت تهران افزود: دیروز برای گرفتن مرزهای خودمان میجنگیدیم و امروز جوانانمان در افغانستان، سوریه و عراق خون خود را نثار اسلام و حمایت از مظلومان میکنند و حتی در آفریقا نیز شهید میدهیم و شهید ناصری پیشگام صدور انقلاب و شهادت به کشورهای دیگر بود.

امامجمعه موقت تهران گفت: در زمان رژیم شاهنشاهی اگر کسی برای امام حسین (ع) در ایران عزاداری میکرد عمال انگلستان مانع آنها میشدند اما امروز در لندن بیش از ۶۰پایگاه مذهبی و عاشورایی داریم و در ایام عاشورا بیش از هزار بانوی محجبه انگلیسی به همراه مردان در خیابانهای لندن شعار سر داده و امام حسین(ع) را مدح میکنند.

آیتالله صدیقی افزود: وقتی زنگ انقلاب نواخته شد جهانیان به این فکر افتادند که عادلانه نیست اقلیتی مانند آمریکا برای اکثریت جهان فرمانروایی و ظلم کند به همین علت بیداری مردم در سراسر جهان شکل گرفت و امروز در جایجای جهان نوای انقلاب را میشنویم.

امامجمعه موقت تهران بیان کرد: امروز حزبالله با رهبری یکی از بهترین رهبران، پوزه اسرائیل را به خاک مالیده و راهی نو در انقلاب عملی کرده است؛تعداد زیادی مسیحی هم اکنون در حزبالله عضویت دارند و امروز تمامی جهان زیر پرچم رهبر انقلاب اسلامی علیه استکبار منتظر فرماناند تا اسلام را به اقصی نقاط جهان گسترش دهند.

وی متذکر شد: ستون فقرات انقلاب ما صدور اسلام ناب محمدی (ص) به جهان تحت لوای رهبر معظم انقلاب است همانطور که امام خمینی فرمودند پشتیبان ولایتفقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد اگر نفوذ آن روز سخنان و صلابت ایشان نبود کشور ایران ۸سال زیر سختترین فشار ناشی از جنگ تاب نمیآورد.

امامجمعه موقت تهران یادآور شد: پیشرفتهای علمی کشور ایران با اتکا به رهبری امام خمینی (ره) آغاز شد و رهبر معظم انقلاب اسلامی آن را به حد اعلای خود رساندند و امروز با تشکیل جامعه المصطفی در بیش از یکصد کشور جهان سفیر اسلام و انقلاب دارند.

آیتالله صدیقی با اشاره به علت شکلگیری گروهکهای تروریستی به نام اسلام تصریح کرد: وقتی دشمن دید انقلاب اسلامی بدون جنگ و توسل به زور در تمام دنیا در حال نفوذ است تنها راه خراب کردن وجهه اسلام را تشکیل گروهکهای تروریستی دانست که به نام اسلام انسان میکشند اما خشونتهای فجیع آنها در حقیقت آبروی خودشان را برد و آنها را در منظر جهانیان رسوا ساخت.

وی ادامه داد: برخی شعار امام خمینی (ره) را از یاد بردهاند. شعار ایشان همواره امامت و ولایتفقیه بود به همین علت بر پشتیبانی از ولایتفقیه تأکید ویژهای داشتند.امام خمینی (ره) شعار ولایت و امامت را سرلوحه خود قرار داده بودند؛ولایت به معنای سلطنت نیست بلکه در حقیقت تفقد و دلبری از مستضعفان جهان است و شعار بعدی ایشان حمایت از مظلومان جهان بود؛اگرچه ملت مظلوم فلسطین شیعه نیستند اما امام آنقدر به این ملت اهمیت دادند که فرمودند:«مسئله فلسطین مسئله اسلام است» و امروز حمایت ما از فلسطین باعث شده غده سرطانی اسرائیل کنترل شود وگرنه ای رژیم غاصب تمام دنیا را تصرف کرده بود.

وی با اشاره به انقلاب پابرهنگان که مدنظر امام خمینی(ره) بود تصریح کرد: امام خمینی (ره) در این نهضت خود بیشترین توجه را به مستضعفان جامعه داشتند و این انقلاب جایی برای لیبرالها و ثروتاندوزان نداشت و این حمایت از مظلومان بود که سبب صدور انقلاب به سایر کشورها و ترس و وحشت استکبار جهانی شد.

آیتالله صدیقی با اشاره به وظیفه مردم در انتخابات پیش رو تصریح کرد: در این انتخابات اگر دقت نکنیم کسانی سرکار میروند که از قشر مظلوم و پابرهنه جامعه حمایت نمیکنند؛ مردم عزیز ایران هرگز نباید مجلس ششم و پناهندگی به آمریکا، فتنه ۷۸و فتنه ۸۸را از یاد ببرند.

نظر شما
پربیننده ها