مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس چهارمحال‌وبختیاری خبر داد؛

برگزاری بیش از ۱۸۰۰ برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در چهارمحال‌وبختیاری

ذوالفقاری گفت: همزمان با چهل و چهارمین سالگرد هفته دفاع مقدس ۱۸۹۰ برنامه و فعالیت توسط ادارات، نهاد‌ها و سازمان‌های نظامی و انتظامی در سطح استان چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۹۱۴۳۸
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۲ - 17September 2024

برگزاری بیش از ۱۸۰۰ برنامه و فعالیت در هفته دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شهرکرد، سرهنگ منوچهر ذوالفقاری مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال‌وبختیاری امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه عظمت دفاع مقدس اگر بیشتر از انقلاب نباشد کمتر نیست، اظهار داشت: این دفاع مقدس بود که ریشه‌های انقلاب را محکم و تثبیت کرد، دفاع مقدس شبیه به یک معجزه بود که باعث صدور انقلاب شد.

وی با بیان اینکه جنگ هشت ساله به خواست استکبار رقم خورد، افزود: هدف اصلی جنگ در هشت ساله دفاع مقدس ساقط کردن انقلاب اسلامی بود، اما شما امروز شاهد هستید به برکت همان دفاع مقدس در کشور‌های مختلف حتی در کشور عراق جبهه مقاومت تشکیل شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال‌ و بختیاری عنوان کرد: در تاریخ معاصر به غیر از دفاع مقدس هر جنگی که با ایران در گرفته موجب معاهده‌های نگین و از دست رفتن بخش از خاک ایران شده است، اما با رهبری امام (ره) و همراهی مردم حتی یک وجب از خاک ایران حذف نشد، این موضوع موجب شد نگرش مردم نسبت به تهدیدات خارجی تغییر پیدا کند.

ذوالفقاری با اشاره به نقش زنان در دفاع مقدس گفت: بیش از ۷۰۰ زن فعال دفاع مقدس و ۱۵ شهیده زن در چهارمحال‌وبختیاری وجود دارد که نازبیگم حسین میرزایی و میمنت کریمی از شاخص‌ترین آنها هستند.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس باید مثل خون در زندگی ما جاری باشد، اضافه کرد: یکی از نقاط پررنگ دفاع مقدس همین حضور آحاد مردم در دفاع مقدس بود و همین موضوع موجب موفقیت و پیروزی ما در آن دوران شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه پیشکسوتان دفاع مقدس گنج‌هایی هستند که باید از آنها بهره برد، عنوان کرد: بیش از ۳۰ هزار پیشکسوت دفاع مقدس در استان وجود دارد که تنها با هزار و ۲۰۰ نفر از آنها مصاحبه و خاطراتشان جمع‌آوری شده، ظرفیت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کم است و نیاز است همه برای این موضوع پای کار بیایند.

ذوالفقاری با بیان اینکه دفاع مقدس استان نیازمند معرفی بیشتری است، تصریح کرد: سال گذشته دو کتاب در رابطه با شهید ظفرخالدی نوشته شد و این موضوع باعث افزایش شناخت و معرفی این شهید شد که در سال‌جاری نیز جز شهدا شاخص قرار گرفته و بیش از هزار برنامه در رابطه با این شهید در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: در ۵۶۶ مدرسه استان زنگ ظفر هم‌زمان با هفته دفاع مقدس به صدا در می‌آید و سیره این شهید تبیین می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال‌وبختیاری افزود: در هفته دفاع مقدس بیش از هزار و ۸۰۰ برنامه در قالب‌های گوناگون و با شعار محوری «در راه فتح قله‌ایم» برگزار می‌شود.

آیین نکوداشت پیشکسوتان جهاد و مقاومت برگزار می شود

ذوالفقاری گفت: محوری‌ترین و اصلی‌ترین برنامه چهل و چهارمین سالروز گرامیداشت هفته دفاع مقدس پنجمین آیین سراسری تجلیل از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت با نام "جهاد و مقاومت، از دیروز تا امروز" است که با سخنرانی فرمانده کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) در روز ۴ مهر و بصورت ارتباط تصویری با سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: این آیین در مرکز استان با حضور خانواده شهدا، پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت از اقشار مختلف، فعالین عرصه دفاع مقدس و مسئولین استانی در محل تیپ ۴۴ حضرت قمر بنی هاش (ع) با جمعیت بیش از هزار نفر برگزار می‌شود و همزمان بصورت ارتبط تصویری در تمامی شهرستان‌ها و شهر‌های استان نیز برگزار می‌شود.

رونمایی از ۴۰ عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس

ذوالفقاری با اشاره به رونمایی چندین جلد کتاب در هفته دفاع مقدس ادامه داد: سالانه حدود ۶۰ کتاب از طرف اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال‌ و بختیاری منتشر می‌شود که در سال‌جاری حدود ۴۰ تدوین و در هفته دفاع مقدس رونمایی می‌شود.

وی با اشاره به روند تکمیل موزه دفاع مقدس شهرکرد متذکر شد: ساختمان اصلی موزه دفاع مقدس استان بعد از چندین سال به اتمام رسیده و تنها محتوا و محوطه آن تکمیل نشده که در دو سال آینده این موضوع نیز حل خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار