نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه:

اختلاف‌افکنی بین شیعه و سنی نقشه دشمن است

حجت‌الاسلام «غفوری» گفت: اختلاف‌افکنی بین شیعه و سنی از قرن‌ها پیش یکی از مهم‌ترین نقشه‌های دشمنان علیه دنیای اسلام و اقتدار جهان اسلام بوده است.
کد خبر: ۶۹۱۴۵۳
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۱ - 17September 2024
اختلاف‌افکنی بین شیعه و سنی، نقشه دشمن استبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام والمسلمین «حبیب‌الله غفوری» نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه امروز با حضور در جشن میلاد پیامبر رحمت و مهربانی، حضرت محمد (ص) که در مسجد جامع شهرستان پاوه برگزار شد، ضمن تبریک سالروز میلاد مسعود آن حضرت، اظهار داشت: مدح پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (ص)، جزء عبادات بسیار بزرگ است و هفته وحدت از مفاخر انقلاب اسلامی و از افتخارات تفکر انقلابی امام راحل و رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) است.
 
وی با قدردانی از حاج ماموستا ملاقادر قادری امام‌جمعه شهرستان پاوه، عنوان کرد: حقیقتاً وجود این عالم بافضیلت، بامعنویت، بابصیرت و حاضر در صحنه؛ مشعل هدایت است.
 
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: نه فقط مرزدار جمهوری اسلامی و مرز کشور عزیز و سربلند ما؛ بلکه مرزدار مرز‌های اعتقادی، معنوی، اخلاقی و شریعت مقدس است.
 
حجت الاسلام غفوری با بیان اینکه برحسب روایات، خداوند متعال نور وجود مقدس پیامبر گرامی اسلام (ص) را به‌دلیل اینکه رحمة للعالمین است، در ابتدای خلقت آفرید، تصریح کرد: از ابتدا تا انتهای عالم، در برزخ و قیامت و در منازل آخرت، وجود مقدس پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (ص) برای همه عالمیان رحمت است؛ هم برای همه انبیای گذشته که او اشرف انبیا است و هم برای همه خلایق به‌طور‌کلی که رحمة للعالمین است.
 
وی با یادآوری اینکه پیامبر گرامی اسلام (ص) و اهل‌بیت آن حضرت (ع) بهترین الگو برای امت اسلامی هستند، عنوان کرد: هر گوینده «لا اله الا الله» و «محمد (ص) رسول‌الله» اگر بخواهد بالاترین سطح کمال را در زندگی تجربه کند؛ باید تلاش کند که عقیده، ویژگی‌های اخلاقی و رفتارش مطابق با سیره و سنت پیامبر گرامی اسلام (ص) باشد.
 
حجت‌الاسلام غفوری با اشاره به ایستادگی و استقامت جبهه مقاومت که مجموعه‌ای از مجاهدان راه خدا از شیعیان و اهل‌سنت را تشکیل می‌دهد، افزود: ایستادگی و استقامت جبهه مقاومت پای کار دفاع از مردم مظلوم غزه و فلسطین، یکی از نمونه‌های بارز و بسیار روشن وحدت امت اسلامی در مقابل استکبار و کفر و برخاسته از سیره و سنت وجود مقدس آن حضرت است.
 
وی با ذکر این نکته که حضرت محمد (ص) به‌عنوان فرستاده خدا، در مقابل کفار بسیار شدید و سخت بود؛ تصریح کرد: ایستادگی امروز امت اسلامی در مقابل صهیونیسمِ جنایت‌کارِ کودک‌کش به تأسی و پیروی از سیره و سنت وجود مقدس پیامبر اسلام (ص) است و آنهایی که در جهان اسلام در مقابل این جنایات سکوت کرده‌اند، عمل به سنت آن حضرت را ترک کرده‌اند و باید در پیشگاه خدا و پیامبر گرامی‌اش (ص) پاسخگو باشند.
 
نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه با تشکر از مجاهدان یمن که قلب تل‌آویو را با موشک هدف قرار دادند، خاطرنشان کرد: این خانه عنکبوت بسیار سست است و فرو خواهد ریخت.
 
حجت‌الاسلام غفوری با تأکید بر اینکه امر وحدت؛ راهبردی، مهم و اثرگذار است، بیان کرد: نزاع باعث می‌شود که شکوه و عظمت امت اسلامی که یک خانواده است، شکسته شود.
 
وی با تصریح اینکه اختلاف‌افکنی بین شیعه و سنی از قرن‌ها پیش یکی از مهم‌ترین نقشه‌های دشمنان علیه دنیای اسلام و اقتدار جهان اسلام بوده است؛ عنوان کرد: به‌فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی اگر در جامعه شیعی کسی علیه وحدت حرف بزند، تحت‌تأثیر دشمن است و ما او را به‌عنوان شیعه انگلیسی می‌شناسیم و اگر کسی در بین اهل‌سنت علم تفرقه بردارد و امت واحده اسلامی را متشتت کند، ما او را به‌عنوان سنی آمریکایی می‌شناسیم.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار