استاندار مازندران تأکید کرد؛

لزوم تلاش برای گسترش وقف‌های علمی و پژوهشی در کشور

«نوری» گفت: در چندسال اخیر در حوزه گسترش وقف‌های علمی کمی غفلت کردیم، اما باید تلاش کنیم تا وقف‌های علمی و پژوهشی در کشور گسترش پیدا کند.
کد خبر: ۶۹۱۴۷۰
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۸ - 17September 2024

حق و حقوق موقوفات مازندران توسط دستگاه‌های اجرایی پرداخت شودبه گزارش دفاع‌پرس از مازندران، به مناسبت هفته وقف، مدیرکل، معاونین اوقاف استان و روسای ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های استان امروز با «یوسف نوری» استاندار مازندران دیدار کردند.

استاندار مازندران در این دیدار با بیان اینکه وقف از مردم برای مردم است و عایدات بسیاری برای جامعه دارد، اظهار داشت: نهاد وقف می‌تواند بسیاری از مشکلات جامعه را برطرف و یا بهبود ببخشد.

وی با تاکید بر اینکه باید امینانه نیات موقوفات را حفظ و اجرا کرد، افزود: ساختار وقف یکی از بخش‌های مهم کشور به شمار می‌رود که اگر از آن به درستی استفاده و یا تبلیغ شود می‌تواند بسیار مفید و اثرگذار واقع گردد.

استاندار مازندران با بیان اینکه تثبیت مالکیت موقوفات مازندران بسیار ارزشمند است که توسط مدیران اوقاف استان به خوبی دنبال می‌شود، ادامه داد: وقف می‌تواند در حوزه‌های نوآوری و فناوری بسیار اثرگذار و فعال باشد.

نوری با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌های نظام وقف در راستای پاسخگویی به نیاز‌های روز جامعه در تمدن نوین اسلامی نقش مهم و فعالی دارد، بیان کرد: بزرگترین دانشگاه‌های جهان وقف است و یا دانشگاه‌های معتبر جهان دارای موقوفات هستند که عواید آن موقوفات در امور علمی آن دانشگاه هزینه می‌شود که بسیار ارزشمند است.

وی تصریح کرد: در چندسال اخیر ما در حوزه گسترش وقف‌های علمی کمی غفلت کردیم، اما باید تلاش کنیم تا وقف‌های علمی و پژوهشی در کشور گسترش پیدا کند.

نوری عنوان کرد: سازمان اوقاف می‌تواند بزرگترین پارک علم و فناوری کشور را تأسیس و مدیریت کند تا فناوری‌های نوین در این مجموعه با حضور نخبگان مورد بررسی و تولید قرار گیرد و انتظار داریم سازمان اوقاف این مسئله را پیگیری کند.

وی بر ضرورت پرداخت حق و حقوق موقوفات توسط مردم و ادارات تاکید کرد و گفت: حق و حقوق موقوفات توسط دستگاه‌های اجرایی مازندران پیگیری و پرداخت شود؛ اگر اعتبار لازم وجود ندارد حتما تهاتر یا املاک مازاد آن دستگاه اجرایی به فروش برسد تا بتوان حق و حقوق موقوفات پرداخت شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار