تجلیل از ۳۰۰۰ پیشکسوت دفاع مقدس در بوشهر

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر گفت: ۳ هزار پیشکسوت و بانوان نقش‌آفرین ۸ سال دفاع مقدس دراستان بوشهر تجلیل می‌شوند.
کد خبر: ۶۹۱۴۷۳
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۳ - 17September 2024

به گزارش گروه حمایه و جهاد دفاع‌پرس، سرهنگ «علیرضا غریبی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر در گفت‌وگویی با اشاره به تدوین ویژه برنامه هفته دفاع مقدس اظهار داشت: در آستانه سالروز آغاز جنگ تحمیلی و حماسه آفرینی رزمندگان اسلام در ۸ سال دفاع مقدس برنامه‌های ویژه‌ای برای هفته دفاع مقدس طراحی شده است.

تجلیل از ۳۰۰۰ پیشکسوت دفاع مقدس در بوشهر

وی با اشاره به اینکه بیش از ۲ هزار برنامه در هفته دفاع مقدس در شهر‌ها و روستا‌های استان بوشهر اجرا می‌شود، گفت: تجلیل از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس یکی از شاخص‌ترین برنامه‌های هفته دفاع مقدس در سطح ملی و کشوری است که سهم استان از این تعداد در سال ۱۸ هزار نفر است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر با بیان اینکه در هفته دفاع مقدس از ۳ هزار رزمنده پیشکسوت ۸ سال دفاع مقدس استان بوشهر تجلیل می‌شود، گفت: با توجه به نقش مهم بانوان، همسران رزمندگان و شهدای ۸ سال دفاع مقدس در این عرصه و نقش‌آفرینی آنان در جبهه، پشت جبهه و طرح‌های فرهنگی اجتماعی و سیاسی از این بانوان در هفته دفاع مقدس تجلیل می‌شود.

سرهنگ غریبی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی همزمان با دیدار رزمندگان و پیشکسوتان ۸ سال دفاع مقدس با رهبر معظم انقلاب اسلامی و پخش این برنامه به‌صورت تصویری در مرکز استان بوشهر، ۵۰۰ رزمنده و در هر شهرستان ۳۰۰ نفر از پیشکسوتان ۸ سال دفاع مقدس مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

وی برگزاری رژه نیرو‌های مسلح در کنار ساحل خلیج‌فارس بوشهر را از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان اعلام و خاطرنشان کرد: غبارروبی گلزار شهدا با حضور یگان‌های مسلح و دیدار با خانواده شهدا، جانبازان و رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس و دیدار فرماندهان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر از دیگر برنامه‌ها است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر رونمایی از کتاب دفاع مقدس را از دیگر برنامه‌ها دانست و بیان کرد: همزمان با هفته دفاع مقدس از ۳۲ عنوان کتاب در زمینه دفاع مقدس در استان بوشهر رونمایی می‌شود.

سرهنگ غریبی، نقش رزمندگان استان بوشهر در ۸ سال دفاع مقدس را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: رزمندگان استان بوشهر در سه جبهه دریایی، زمینی و هوایی در ۸ سال دفاع مقدس نقش مهم و ویژه داشته‌اند و در این راستا حماسه‌های گوناگونی ثبت کردند.

وی افزود: برپایی نمایشگاه دستاورد‌های ۸ سال دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های این هفته است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار