نماینده ولی‌فقیه در بنگلادش و هندوستان:

دشمنان جنگ مذهبی را بین مسلمانان راه انداخته‌اند

حجت‌الاسلام «علیزاده‌موسی» گفت: دشمنان با به راه انداختن جنگ مذهبی بین مسلمانان به دنبال تقسیم‌کردن کشورهای اسلامی به قسمت‌های کوچکی هستند، تا به جان هم بیفتند و همدیگر را از بین ببرند.
کد خبر: ۶۹۱۴۹۲
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۶ - 17September 2024
دشمنان جنگ مذهبی را بین مسلمانان راه انداخته‌اندبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام «علیزاده‌موسی» نماینده ولی فقیه در کشور‌های بنگلادش و هندوستان امروز در ششمین همایش بزرگ وحدت اسلامی که با حضور ۵۰۰ تن از علمای شیعه و سنی استان در تالار انتظار کرمانشاه برگزار شد با اشاره بر نگاه وضعیت موجود، اظهار داشت: بانگاه به جهان می‌بینیم؛ متأسفانه جبهه‌گیری‌ها و تقابل‌های ایدئولوژیک در دنیا بسیار گسترده و عجین شده است.
 
وی با بیان اینکه امروز به‌نوعی شاهد تقابل تمدن‌ها هستیم، گفت: مسئله اسلام، اندیشه و ایدئولوژی اسلام در دنیا، یکی از مهم‌ترین تهدید‌هایی است که امروز جهان غرب را با تمام وجود تهدید می‌کند.
 
نماینده ولی‌فقیه در کشور‌های بنگلادش و هندوستان گفت: دشمنان با به راه انداختن جنگ مذهبی بین مسلمانان به دنبال تقسیم‌کردن کشورهای اسلامی به قسمت‌های کوچکی هستند، تا به جان هم بیفتند و همدیگر را از بین ببرند.
 
ترویج اسلام هراسی به‌دلیل بیداری اسلامی است
 
نماینده ولی‌فقیه در کشور‌های بنگلادش و هندوستان در بیان علت اسلام‌هراسی و اسلام‌ستیزی در غرب، خاطرنشان کرد: عمق استراتژیک اسلامی در همه‌جا مشاهده می‌شود و همین بیداری اسلامی سبب اسلام‌هراسی به این شدت در غرب شده است.
 
وی از توسعه اندیشه اسلامی در دنیا سخن گفت و افزود: مسلماً وقتی این اندیشه باقدرت حرکت می‌کنند دشمنان هم باقدرت از جمله با تحریف آیات قرآن، توهین به پیامبر (ص) و... در مقابل اسلام می‌ایستند و همین سبب شکل‌گیری موج‌های اسلام‌ستیزی و اسلام‌هراسی می‌شود.
 
حجت‌الاسلام علیزاده‌موسی به پروژه «اسلام علیه اسلام» از سوی دشمن علیه مسلمانان اشاره و بیان کرد: دشمن طرحی را برنامه‌ریزی کرده که اسلام خودش را با ذکر لااله‌الاالله خود را از بین ببرد.
 
 وی ادامه داد: دشمن با به راه انداختن جنگ مذهبی بین مسلمانان به دنبال تقسیم‌کردن کشور‌های اسلامی به قسمت‌های کوچک و کوچک‌تری تری است تا یک منطقه با کشور‌های کوچکی به وجود آورد که به جان هم بیفتند و همدیگر را از بین ببرند.
 
نماینده ولی‌فقیه در کشور‌های بنگلادش و هندوستان بر تأکید بر حفظ وحدت اسلامی، خاطرنشان کرد: اگر این وحدت حفظ نشود، تیکه تیکه از بین خواهد رفت.
 
مدل حوزه تقریبی باید گفتگو انتقادی بر مبنای پذیرش اختلاف است
 
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مدل پیشنهادی برای حوزه تقریبی که ثبات دائمی داشته باشد، گفت: مدل گفتگو انتقادی بر مبنای پذیرش اختلاف است؛ اختلاف در ذات بشر است و اگر اختلاف نباشد رشد در جامعه صورت نمی‌گیرد.
 
حجت‌الاسلام علیزاده‌موسی گفت: باید بپذیریم در جامعه اختلاف وجود دارد؛ وقتی بپذیریم، گفتگو صورت می‌گیرد که در دل این گفتگو رشد علمی حاصل می‌شود.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار