مسوول کمیته دانش‌آموزی کنگره شهدای اصفهان:

دانش‌آموزان اصفهانی در یادواره لاله‌های روشن نقش‌آفرینی می‌کنند

«رجب‌پور» گفت: برنامه لاله‌های روشن قرار است با نقش‌آفرینی دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم برگزار شود. این برنامه سوم مهرماه به‌صورت ویژه در مدرسه سعدی ناحیه سه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۹۱۵۰۲
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۹ - 17September 2024

دانش‌آموزان اصفهانی در یادواره لاله‌های روشن نقش‌آفرینی می‌کنند به گزارش دفاع‌پرس از اصفهان، «حسین رجب‌پور» مسوول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان اصفهان امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری دبیران کمیته یادمان‌ها و کمیته دانش‌آموزی کنگره ملی ۲۴ هزار شهید استان اصفهان که در سالن همایش مجتمع فرهنگی مطبوعاتی اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: در صورتی در اجرای یادواره‌ها و کنگره‌های شهدا موفق خواهیم بود که بتوانیم فرهنگ شهدا را برای نسل جدید بومی‌سازی کنیم و به این نسل برای ادامه راه شهیدان نقش بدهیم تا درگیر زندگی شهدا شوند و با شهدا انس گیرند.

وی افزود: قطعاً زندگی امروز با نسل گذشته متفاوت است. اگر دانش‌آموز بتواند خودش را در فرهنگ و آرمان‌های شهدا، باتوجه‌ به سبک زندگی امروز بازیابی کند و در مسیر شهدا واقعیت‌ها و اصول زندگی را ترسیم کند، موفق خواهد شد و می‌تواند بافرهنگ شهدایی انس گیرد.

رجب‌پور با بیان اینکه آغاز سال تحصیلی جدید مقارن با هفته دفاع مقدس است، گفت: جشنواره داستان‌نویسی ویژه دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم پیش‌بینی شده که دانش‌آموزان با مراجعه به رزمندگان، ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدا خاطره‌ای در قالب مصاحبه می‌گیرند و با خلاقیت خود به این خاطره پروبال می‌دهند. 

مسوول کمیته دانش‌آموزی کنگره شهدا در اصفهان ادامه داد: دانش‌آموزان در این مسیر ناگزیر به منابع و افراد مختلف مراجعه می‌کنند و مدتی را با این رزمندگان می‌گذرانند. در پایان وقتی داستانشان تکمیل شد، آن داستان به داوری گذاشته می‌شود و به بهترین آثار جایزه تعلق می‌گیرد. از طرفی مجموع این داستان‌ها به‌صورت کتاب چاپ و در ایام دهه فجر رونمایی خواهد شد.

وی افزود: برنامه لاله‌های روشن قرار است با نقش‌آفرینی دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم برگزار شود. حدود ۳ هزار یادواره در مدارس شهدایی و مدارسی که بیشترین آمار شهدای دانش‌آموز را دارند، برگزار می‌شود. برنامه لاله‌های روشن سوم مهرماه به‌صورت ویژه در مدرسه سعدی ناحیه سه برگزار می‌شود.

رجب‌پور بیان کرد: برنامه فریاد عروسک‌ها از دیگر برنامه‌هاست که قرار است نهم مهرماه، در روز همبستگی با کودکان غزه در مدارس دخترانه ابتدایی سراسر استان برگزار شود.

مسوول سازمان بسیج دانش‌آموزی اصفهان مطرح کرد: شش فرهنگ‌نامه مربوط به شش مدرسه‌ای که بالای ۱۰۰ شهید دانش‌آموز در استان داشتند، آماده شده و در ایام هفته دفاع مقدس رونمایی می‌شود.

وی ادامه داد: شش مدرسه که در استان اصفهان بالای ۱۰۰ شهید داشته‌اند، مدرسه شهید منتظری نجف‌آباد، مدرسه هاتف ناحیه چهار، هنرستان ابوذر ناحیه یک اصفهان، مدرسه دبیرستان شهیدان تسلیمی ناحیه پنج، دبیرستان شهیدان عبداللهی آران و بیدگل و دبیرستان امام خمینی(ره) کاشان هستند.

رجب‌پور افزود: به برکت وجود مزار شهید حاج حسین خرازی در اصفهان به‌صورت ویژه، با حضور دانش‌آموزان پایه چهارم برنامه فرمانده دل‌ها از مهرماه شروع خواهد شد و تا اواسط آبان‌ماه ادامه دارد. در این برنامه روزانه ۳۰۰ دانش‌آموز پایه چهارم از اصفهان و شهرهای اطراف حضور دارند و باید نقش‌هایی متناسب با دفاع مقدس ایفا کنند.

مسوول کمیته دانش‌آموزی کنگره شهدا در اصفهان از برگزاری گلستان گردی به شیوه بازی و رفتارهای کودکان توسط مربیان این کنگره خبر داد و گفت: قرار است حدود ۱۲ هزار دانش‌آموز در مهرماه و آبان‌ماه و ۱۲ هزار دانش‌آموز هم در اردیبهشت‌ماه سال آینده در این برنامه حضور پیدا کنند.

وی بیان کرد: در برگزاری اردوی راهیان نور،۱۲ هزار دانش‌آموز دختر در مرحله اول از اول آبان‌ماه تا ۳۰ آبان و ۱۲ هزار دانش‌آموز پسر هم در دو مرحله و در دو بازه زمانی از اول آذرماه تا ۲۵ آذرماه ۱۴۰۳ و بعد از امتحانات از اول بهمن‌ماه تا ۲۰ بهمن‌ماه اعزام می‌شوند.

رجب‌پور با اشاره به اینکه استان اصفهان ۵۴۰۰ شهید دانش‌آموز دارد، افزود: اجلاسیه شهدای دانش‌آموز روز هشتم آبان‌ماه مصادف با سالروز شهادت شهید محمدحسین فهمیده، در مدرسه شهیدمنتظری نجف‌آباد که شهیدستان کشور است به‌صورت ملی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار