مسوول سازمان بسیج مهندسان عمران سپاه صاحب‌الزمان(عج) اصفهان:

۱۱ سردیس شهدای دفاع مقدس در اصفهان نصب می‌شود

«رهبر» از نصب ۱۱ سردیس از شهدا و فرماندهان شهید نام‌آور اصفهان در اصفهان خبر داد.
کد خبر: ۶۹۱۵۰۳
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۲ - 17September 2024

۱۱ سردیس شهدای دفاع مقدس در اصفهان نصب می‌شودبه گزارش دفاع‌پرس از اصفهان، «محمد رهبر» مسوول سازمان بسیج مهندسان عمران سپاه صاحب‌الزمان (عج) امروز در نشست خبری دبیران کمیته یادمان‌ها و کمیته دانش‌آموزی کنگره ملی ۲۴ هزار شهید استان اصفهان، با اشاره به آغاز فعالیت کمیته یادمان‌ها از سال ۱۴۰۱ با مسوولیت معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان، اظهار داشت: طراحی و ساخت نماد و تمثال شهیدان از اقدامات این کمیته است.

 وی افزود: نماد و یادمان همیشه و همه‌جا در دسترس و نگاه مخاطب است که ساخت آن مورد تأکید مسوولان استانی و کشوری است.

رهبر تصریح کرد: تا کنون نمادها و سردیس‌های شهدا، سردیس شهید کشوری، شهدای غواص، نماد شهدای مقاومت، نماد شهدای کردآباد، نماد شهدای هسته‌ای اصفهان ساخته و نصب شده است.

وی گفت: یازده سردیس از شهدا و فرماندهان شهید نام‌آور اصفهان تهیه شده است. ازجمله این شهیدان می‌توان به شهید زاهدی، شهید خرازی، شهید کاظمی، شهید میثمی و چند شهید نام‌آور دیگر اشاره کرد. این سردیس‌ها با ارتفاعی نزدیک به یازده متر ساخته شده و تا سال آینده در ورودی‌های شهر نصب می‌شوند.

مسوول سازمان بسیج مهندسان عمران سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان ادامه داد: از سال ۱۴۰۱ تاکنون بیش از دو هزار و ۶۰۰ تابلو دیوارکوب مزین به تصویر شهیدان آماده و پنج هزار و ۶۰۰ معبری که در اصفهان وجود دارد، مزین به نام یا تصویر شهدا شده است.

رهبر خاطر نشان کرد: دیوارنگاره بزرگراه شهید صیاد شیرازی نیاز به مرمت و بازسازی داشت که توسط سازمان زیباسازی مرمت شد.

وی بیان داشت: تا کنون ۴ جلد کتاب در خصوص شاهکارهای مهندسی دفاع مقدس تهیه شده است. این کتاب‌ها در دانشگاه‌های مهندسی هم تدریس می‌شود. مهندسی جنگ و معرفی خدمات شهید مهندس سردار محسن صفوی، پل خبیر و جاده سیدالشهدا سه جلد از این کتاب‌هاست و جلد چهارم هم روز ۲۶ مهرماه ۱۴۰۳، در سالگرد شهید محسن آقادادی رونمایی خواهد شد.

وی در پایان از برگزاری یادواره شهدای مهندس به‌ویژه سردار شهید مهندس حسین آقادادی روز 26 مهرماه در گلستان شهدای اصفهان خبر داد.

انتهای پیام/

 

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار