توسط مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان؛

برنامه‌های هفته دفاع مقدس در لرستان تشریح شد

سرهنگ رشیدی برنامه‌های هفته دفاع مقدس در لرستان را تشریح کرد.
کد خبر: ۶۹۱۵۴۱
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۶:۱۵ - 18September 2024

تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، «محسن رشیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در جمع خبرنگاران ضمن تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس اظهار داشت: روز شنبه ۳۱ شهریور نخستین روز از هفته دفاع مقدس، به‌نام پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت، وحدت ملی و معنویت نام‌گذاری شده است. در این روز تجلیل از پیشکسوتان افتخارآفرین دفاع مقدس و مقاومت، تبیین نقش ایمان، همبستگی و وحدت ملی آحاد جامعه در دفاع مقدس و مقاومت را خواهیم داشت.

وی افزود: در دومین روز از هفته دفاع مقدس که به‌نام جوانان، علم و دانش‌پژوهی نام‌گذاری شده است برنامه‌هایی از جمله گرامیداشت حماسه عملیات کمان ۹۹، حضور دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب در عرصه علم و دانش، تبیین نقش علم و فناوری در تقویت اقتدار ملی و دفاعی را برگزار خواهد شد.

رشیدی با بیان اینکه سومین روز از هفته دفاع مقدس نیز به‌نام زنان، خانواده و سلامت نام‌گذاری شده است، گفت: بزرگداشت شهدای سلامت، تبیین نقش زنان و خانواده در دفاع مقدس از برنامه‌هیا پیش‌بینی شده در این روز است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با اشاره به اینکه چهارمین روز از هفته دفاع مقدس به‌نام شهیدان، جانبازان، آزادگان و صلابت و فخرآفرینی نام‌گذاری شده است، عنوان کرد: برنامه‌هایی مانند تجلیل از خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران و همچنین دیدار از جانبازان و ایثارگران برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: پنجمین روز از هفته دفاع مقدس به‌نام دفاع همه‌جانبه، پشتیبانی مردمی، اصناف و سربازان نام‌گذاری شده است، اجرای برنامه‌هایی با محوریت اهمیت به آموزش عمومی و موضوع پدافند غیرعامل، پرداختن به پشتیبانی و حمایت مردم و اصناف از جبهه‌ها در دوران دفاع مقدس و پاسداشت سربازان در دستور کار قرار دارد.

رشیدی با بیان اینکه روز ششم هفته دفاع مقدس به‌نام ولایتمداری، بصیرت، دشمن‌شناسی و استکبارستیزی نام‌گذاری شده، تصریح کرد: در این روز عطر افشانی و غبارروبی قبور مطهر شهدا همزمان در سراسر استان انجام می‌شود و برنامه‌هایی با محوریت تبیین نقش ولایت و رهبری در دفاع مقدس و حماسه شکست حصر آبادان، تبیین بصیرت جبهه مقاومت در برابر استکبار جهانی انجام خواهد شد.  

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با بیان اینکه هفتمین روز از هفته دفاع مقدس به‌نام نیرو‌های مسلح، بسیجیان، جهادگران، روحانیت، عشایر، روستائیان و پیشمرگان کرد مسلمان نام‌گذاری شده است، متذکر شد: برنامه‌هایی مانند تبیین نقش نیرو‌های مسلح، بسیجیان، روحانیت، جهادگران، عشایر، روستائیان و پیشمرگان کرد مسلمان در دفاع مقدس، حضور در نماز‌های جمعه و راهپیمایی خانوادگی را خواهیم داشت.

وی بیان داشت: در هشتمین روز از هفته دفاع مقدس که به‌نام فرماندهان، عزت‌مداران، حماسه‌آفرینان نام‌گذاری شده است نکوداشت فرماندان شهید دفاع مقدس را در برنامه داریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار