تکذیب ادعای دادستان اوکراین مبنی بر مشارکت ایران در آموزش پهپاد به نیرو‌های روسیه

یک منبع آگاه در نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران ادعای دادستان اوکراین مبنی بر مشارکت ایران در آموزش پهپاد به نیرو‌های روسیه را تکذیب و آن را توطئه برخی از کشور‌های غربی و اروپایی برای توجیه دخالت مستقیم خود در مناقشه بین روسیه و اوکراین ارزیابی کرد.
کد خبر: ۶۹۱۶۱۲
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۵ - 18September 2024

یک مقام آگاه در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، با اشاره به پایبندی جمهوری اسلامی ایران به اصل بی‌طرفی در اختلافات و مناقشات بین روسیه و اوکراین که همواره توسط مقامات سیاسی و نظامی مورد تأکید قرار گرفته است، اظهار کرد: عباس شریفی به همراه هفت نفر دیگر با هدف نظارت و ارزیابی عملکرد تیم ایرانی شرکت‌کننده در مسابقات نظامی بین‌المللی ۲۰۲۲ روسیه بیاتلون تانک (۲۰۲۲ INTERNATINAL ARMY GAMES) از ۱۵ تا ۲۱ آگوست به مدت هفت روز در حومه شهر مسکو و منطقه آلابینو (محل مسابقات) حضور داشته و پس از آن از روسیه خارج و به ایران مراجعت کرده است. در این مسابقات بیش از ۲۰ کشور جهان از جمله چین مغولستان، ویتنام، ونزوئلا، جمهوری آذربایجان، ایران و ... شرکت کرده‌اند که اسناد و سوابق شفاف و غیرقابل خدشه در این‌خصوص نیز موجود است.

تکذیب ادعای دادستان اوکراین مبنی بر مشارکت ایران در آموزش پهپاد به نیرو‌های روسیه

این مقام آگاه نظامی افزود: عباس شریفی ناظر و ارزیاب تیم ایرانی شرکت‌کننده در مسابقات یادشده بوده و هیچ‌یک از همراهان ایشان نیز از مسکو خارج نشده و در شبه جزیره کریمه حضوری نداشته‌اند؛ لذا ادعا‌های مطرح‌شده توسط برخی از کشور‌های غربی و رسانه‌های معاند با جمهوری اسلامی ایران فاقد هرگونه اعتبار بوده و بهانه‌ای برای خبرسازی، شایعه‌افکنی و توجیه دخالت‌های مستقیم کشور‌های غربی به‌ویژه آمریکا و انگلیس و دامن زدن به اختلافات در آن منطقه است و هیچ‌گونه سند، قرائن و شواهدی بر چنین ادعای کذبی وجود ندارد. بنابراین تأکید می‌شود که سیاست ایران همچون گذشته همواره بر اصل بی‌طرفی و نفی هرگونه جنگ و خشونت بوده و تنها راه حل پایان مناقشات را از طریق اقدامات دیپلماتیک و گفت‌وگو، امکان‌پذیر دانسته و دخالت کشور‌های غربی، فرامنطقه‌ای و استعمارگر در درگیری میان روسیه و اوکراین را به نفع هیچ‌یک از طرفین نمی‌داند.

انتهای پیام/ 944

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار