«اسرائیل» تهدیدی برای صلح و امنیت جهانی

بعد از انفجار پیجرها در لبنان چه تضمینی وجود دارد که مشابه همین روش در سایر نقاط جهان استفاده نشود؛ یا اصلا همین اقدام روی گوشی‌ها، لپ‌تاپ‌ها و سایر دستگاه‌های الکترونیکی که در دسترس عموم مردم در مدارس، مراکز آموزشی، ناوگان حمل‌ و نقل عمومی اعم از قطار و هواپیما قرار دارد، صورت نگیرد؟!
کد خبر: ۶۹۱۶۴۱
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۴ - 18September 2024

گروه بین‌الملل دفاع‌‌پرس: تعدادی از دستگاه‌های پیجر روز گذشته در مناطق ضاحیه جنوبی بیروت، البقاع و جنوب لبنان در اقدامی بی‌سابقه و غافلگیرانه منفجر شد.

«اسرائیل» تهدیدی برای صلح و امنیت جهانی

گزارش‌ها حاکی از آن است که انفجار پیجر‌ها، در لبنان ناشی از هک بوسیله تکنولوژی بی‌سیم بوده و در جریان این اتفاق تنها نیروهای حزب‌الله هدف قرار نگرفته‌اند، بلکه بسیاری از نگهبانان مجتمع‌های مسکونی که از سیستم‌های پیجر برای کنترل و نظارت در مراکز مسکونی استفاده می‌کردند، نیز در جریان این عملیات مجروح یا به شهادت رسیده‌اند. 

علاوه بر این برخی از محیط بانان لبنانی که از دستگاه‌های پیجر برای نظارت و کنترل مناطق حفاظت شده محیط زیست استفاده می‌کردند نیز مجروح یا به شهادت رسیده‌اند.

بر همین اساس، حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌‌ای اعلام کرد که ما «اسرائیل» را مسئول کامل این تجاوز جنایتکارانه می‌دانیم که بر غیرنظامیان نیز تأثیر گذاشت و منجر به شهید شدن و جراحت‌های مختلف شد. دشمن خائن و جنایتکار قطعاً مجازات عادلانه خود را برای این تجاوز گناه از جایی که انتظار می‌رود و از جایی که انتظار نمی‌رود، خواهد گرفت. با توجه به ماهیت تروریستی رژیم صهیونیستی جای هیچ شک و شبهه‌ای باقی نمی‌ماند که این اقدام تروریستی قطع به یقین از سوی صهیونیست‌ها صورت گرفته است و ما خواستار پیگیری عامل یا عاملان این حادثه تروریستی و مجازات آنها از سوی جامعه جهانی هستیم. 

سوال اصلی اینجاست!

اگرچه استفاده از پیجرها با ظهور گوشی‌های هوشمند به میزان قابل توجهی کاهش یافته است، اما همچنان در برخی از زمینه‌های تخصصی مانند بیمارستان‌ها و مراکز مراقبت‌های بهداشتی استفاده می‌شوند؛ لذا بعد از این حادثه تروریستی چه تضمینی وجود دارد که مشابه همین اقدام در سایر نقاط جهان استفاده نشود؛ یا اصلا همین اقدام روی گوشی‌ها، لب‌تاپ‌ها و سایر دستگاه‌های الکترونیکی که در دسترس عموم مردم در مدارس، مراکز آموزشی، ناوگان حمل‌ونقل اعم از قطار و هواپیما قرار دارد، صورت نگیرد؟!

به نظر می‌رسد این اقدام تروریستی تنها تهدیدی برای حزب الله لبنان و شهروندان غیرنظامی این کشور نیست، بلکه تهدیدی برای عموم مردم جهان است و می‌توان گفت که در صورت سکوت جامعه جهانی، این نوع اقدام تروریستی که در ردیف کشتار جمعی قرار دارد، احتمالا علیه کشورها یا طرف‌هایی که تن به زورگویی‌های رژیم آپارتاید صهیونیستی ندهد، اتفاق بیفتد. 

اینجاست که نقش جامعه جهانی، بویژه کشورهای مدعی حقوق بشر پررنگ‌تر می‌شود. آنها باید برای جلوگیری از تکرار چنین اقدام‌هایی که مغایر با تمامی اصول اخلاقی و انسانی، حقوق بین‌الملل بویژه حقوق بین‌الملل بشردوستانه بوده و مستوجب پیگرد کیفری بین‌المللی، محاکمه و مجازات است، دست به اقدام بزنند و جلوی وحشیگری و خوی ددمنشانه رژیم صهیونیستی را بگیرند. در صورت سکوت در قبال جنایات این رژیم، روز به روز شاهد تکرار جنایت‌ها و ابتکار و خلاقیت در طراحی اقدام جنایت‌کارانه جدید آنها نه‌تنها در منطقه غرب‌آسیا، بلکه در سراسر جهان خواهیم بود.

همه جهان واقف هستند که تکرار اقدامات تروریستی صهیونیست‌ها در زمان‌ها و مکان‌های مختلف، به روشنی اثبات می‌کند که این رژیم علاوه بر ارتکاب جنایات جنگی و نسل‌کُشی علیه مردم فلسطین، صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی را نیز در معرض تهدیدی جدی قرار داده است. 

واضح است که وحشی‌گری و بی‌رحمی اسرائیل هیچ حد و مرزی ندارد؛ چه تعداد زنان و کودکان باید کشته شوند تا جامعه بین‌المللی تصمیم به مداخله بگیرد و ماشین جنگی ویرانگر و وحشی‌گر صهیونیست‌ها را متوقف کند؟! پس مقابله با اقدامات تروریستی این رژیم کودک‌کش و تهدیدات ناشی از آن، ضرورتی آشکار است که جامعه جهانی در راستای پاسخگویی و مجازات مقامات جنایتکار صهیونیستی باید سریعاً اقدام کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: پیجر ، تروریست ، مقاومت ، فلسطین ، غزه
نظر شما
پربیننده ها