معاون هماهنگ کننده اداره عقیدتی سیاسی نیروی پدافند هوایی ارتش:

جمهوری اسلامی ذاتاً مهم و استراتژیک است

«بیوک» گفت: ایران از لحاظ ژئوپلیتیکی در یک منطقه قرار گرفته که ذاتاً مهم و استراتژیک است و باید از این موهبت ذاتی استفاده لازم را ببرد.
کد خبر: ۶۹۱۷۲۲
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۱ - 18September 2024

جمهوری اسلامی ذاتاً مهم و استراتژیک استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مازندران، امیر سرتیپ «محسن بیوک» معاون هماهنگ کننده اداره عقیدتی سیاسی نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز در سالن همایش پدافند هوایی شهید ظرافتی بابلسر در جمع فرماندهان با اشاره به تحولات پنهان و موقعیت جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: بعد از پیروزی متفقین در جنگ، دنیا دو تکه و دو قطب شد؛ قطبی با رهبری آمریکا و با مشی ایدیولوژیک لیبرال دموکراسی و پیمان کذایی ناتو و یک طرف پیمان ورشو با مشی سوسیالیستی سوسیالیسم کمونیسم و پیمان ورشو که این تا سال ۱۹۹۱ ادامه داشت.

وی افزود: بعد از فروپاشی اتحادیه جماهیر شوروی با آن زرّادخانه هسته‌ای عظیمی که داشت و ظهور و بروز چین به عنوان یک قدرت برتر اقتصادی ویژه‌ای در دنیا که روند قدرت را در جهان به گونه دیگر ترسیم می‌کند که از آن به عنوان دوران گذار یا همان پیچ تاریخی که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند یاد کرد که بعد از آن روند قدرت در جهان تغییر خواهد کرد.

این مسئول با بیان اینکه در دنیا یک سری نقاط حساس و ژئوپلیتیک داریم که عموم کشور‌های بزرگ در آن سرمایه‌گذاری می‌کنند که چین تایپه یکی از آن مناطق حساس و ژئوپلیتیک است و همانطور که می‌دانید آمریکا به عنوان بدهکارترین کشور دنیا که عمده بدهی آن مربوط به همین منطقه می‌شود قصد دارد با ایجاد تنش و درگیری و بر پایه جنگ به نوعی این بدهی‌ها را تسویه کرده از آن رهایی یابد.  

معاون هماهنگ کننده اداره عقیدتی سیاسی نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: ایران از لحاظ ژئوپلیتیکی در یک منطقه قرار گرفته که ذاتاً مهم و استراتژیک است و باید از این موهبت ذاتی استفاده لازم را ببرد.

بیوک عنوان کرد: در جهان هیچ نظریه ژئو پلیتیک و استراتژیکی نیامده که نام ایران در آن نباشد؛ این نشان دهنده آن است که ایران برای کشور‌ها و به خصوص کشور‌هایی که به آب‌های آزاد راه ندارند دارای اهمیت خاصی است که از ساحل پهناور برخوردار بوده و باتوجه به کریدور‌های موجود نقش محوری را داشته است.

وی این دوران را دورانی پر از چالش و فرصت خواند که باید از آن به نحو احسن استفاده کرد.

معاون هماهنگ کننده اداره عقیدتی سیاسی نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به مسئله غزه اشاره کرد و نقش یمن را در آن بسیار مهم و با اهمیت خواند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار