جزئیات جدید دربار نحوه انفجار پیجرها در لبنان

منابع امنیتی گزارش دادند: سرویس‌های جاسوسی موساد و امان اسرائیل در پشت پرده انفجار پیجرها قرار دارند. انفجار با یک فناوری پیشرفته و پس از ارسال یک پیام به دستگاه‌های پیجر آلوده به مواد منفجره، صورت گرفته است.
کد خبر: ۶۹۱۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۲ - 18September 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، منابع آگاه امنیتی در گفت‌وگو با المیادین عنوان کردند: «دستگاه‌های «پیجر» منفجرشده در لبنان، از منبع [تولیدکننده] از طریق ریزتراشه «آی‌سی» مورد استفاده در این دستگاه‌ها، به مواد منفجره آلوده شده بودند.

جزئیات جدید دربارۀ نحوۀ انفجار پیجرها در لبنان

این منابع افزودند: مواد منفجره جاسازی‌شده در این دستگاه‌ها، در هیچ بازرسی از طریق دستگاه‌های متعارف و موجود، شناسایی نمی‌شود و امکان شناسایی و کشف آن‌ها با دستگاه‌های موجود در کشورهای مختلف و فرودگاه‌ها میسر نیست.

منابع آگاه امنیتی در ادامه بیان کردند: سرویس‌های جاسوسی موساد و امان اسرائیل در پشت پرده این حمله قرار دارند. انفجار با یک فناوری پیشرفته و پس از ارسال یک پیام به دستگاه‌های پیجر آلوده به مواد منفجره، صورت گرفته است. لذا باتری پیجرها عامل انفجار نبوده، بلکه ماده لیتیوم باتری‌ها هنگام دریافت پیام انفجار، عامل منفجر شدن این دستگاه‌ها بود.

این منابع ادامه دادند: دستگاه‌های خاموش و دستگاه‌هایی که در مناطقی بودند که امکان ارسال پیام به آن‌ها وجود نداشت، مانند دستگاه‌های قدیمی، سالم مانده و منفجر نشده‌ است. لذا مادۀ انفجاری جاسازی‌شده، به‌منظور کشتن و قتل استفاده شده است. تنها ۴ ثانیه پس از شنیده شدن صدای رسیدن پیام، دستگاه منفجر شده است چه برای فردی که پیام را باز کرده و چه کسی که آن را باز نکرده بود.

انتهای پیام/ 411

برچسب ها: پیجر ، لبنان ، مقاومت
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار