مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران:

ترویج آموزه‌های دفاع مقدس در دستگاه‌های قضایی استان مازندران ضروری است

سرهنگ «سلامی» گفت: ترویج و گسترش آموزه‌های دفاع مقدس در دستگاه‌های قضایی استان مازندران ضروری است.
کد خبر: ۶۹۱۸۶۵
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۷ - 19September 2024

ترویج آموزه‌های دفاع مقدس در دستگاه‌های قضایی استان مازندران ضروری استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مازندران، سرهنگ پاسدار «محمدحسن سلامی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران امروز در کارگروه بزرگداشت دفاع مقدس و مقاومت در دستگاه‌های قضایی استان که در دادگستری استان برگزار شد، با بیان اینکه دفاع مقدس روحبه حماسه و ایثار و فداکاری را در کشور تقویت کرد و روحیه مجاهدت در راه خدا را افزایش داد، اظهار داشت: فرهنگ دفاع مقدس یک فرهنگ آرمانی برای ملت ایران است و بزرگداشت این مناسبت، صرفا یک مناسبت تاریخی و پیروزی بزرگ نیست بلکه یک کار فرهنگی بزرگی است.

این مسئول با ییان اینکه هفته دفاع مقدس بزرگداشت انقلاب و ارزش‌های انقلابی است، گفت: از این جهت هفته دفاع مقدس هفته ارزشمندی است و باید تلاش کنیم که این فرهنگ را به آیندگان منتقل کنیم.

سرهنگ سلامی ادامه داد: امروز زنده نگه داشتن یاد شهدا با بزرگداشت چنین ایامی زنده خواهد شد؛ خصوصا که امسال موضوع دومین کنگره ملی شهدای استان مازندران را هم در داریم و همه زمینه‌ها برای کار مجاهدانه و ارزشمند در استان فراهم است.

وی بر لزوم انسجام دستگاه‌های قوه قضائیه در هفته دفاع مقدس تاکید کرد و اذعان داشت: باید برنامه‌ها در کارگروه ستاد بزرگداشت دفاع مقدس و مقاومت در قوه قضائیه پیش بینی شود.

این مسئول با اشاره به برگزاری آئین تکریم و تجلیل سراسری از پیشکسوتان جهاد و مقاومت با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در چهارم مهر، بیان کرد: برای حضور و تجلیل از مجموعه وابسته به ایثارگران قوه قضائیه نیز برنامه‌ریزی به عمل آید که موحب زنده نگه داشتن ارزش‌ها و تقویت روحیه مجاهدت در جامعه می‌شود.

سرهنگ سلامی خاطرنشان کرد: امروز جامعه ما نیازمند تقویت فضای معنوی و ارزشی و ارزش‌های انقلاب اسلامی است چراکه هرچه ارزش‌ها تقویت شود ضد ارزش‌ها رنگ می‌بازد و آسیب‌های اجتماعی در جامعه کمتر می‌شود.

این مسئول با اشاره به تاثیر فرهنگ دفاع مقدس و جهاد و مقاومت در روحیه کارکنان قوه قضائیه و زندانیان و مراجعین، گفت: تمهیدات لازم برای حضور راویان دفاع مقدس در جمع زندانیان فراهم شود؛ گاهاً می‌تواند آموزه‌های دفاع مقدس جایگزین حبس در برخی از جرایم شود و باید به این مسئله توجه شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، تبلیغات محیطی، مراسم گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس، تجلیل از پیشکسوتان جهاد و مقاومت، محفل روایتگری، مستندسازی آثار دفاع مقدس از دستگاه‌های وابسته به قوه قضائیه و تولید حداقل سالانه چندین جلد کتاب خاطرات را از جمله اقدامات این کارگروه اعلام کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها