مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

سیره اولیای دین پاسخگوی نیاز بشریت است

سردار یوسفعلی‌زاده گفت: وقتی مردم ایران اسلامی از سرمایه‌های گرانبهایی همچون معارف دینی، سیره اولیای دین و سبک زندگی شهدا برخوردار هستند چه ضرورتی دارد بر اساس ایسم‌های غربی که به دنبال به کمال رساندن انسان‌ها بودند، اما آنها را به انزوا کشیدند، زندگی کنند.
کد خبر: ۶۹۱۹۵۷
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۶ - 19September 2024

سیره اولیای دین پاسخگوی نیاز بشریت استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان رضوی، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با حضور در استودیو اختصاصی نهمین نمایشگاه تخصصی کتاب حوزوی و معارف اسلامی که در مشهد در حال برگزاری است، اظهار داشت: یکی از مهمترین رویکرد‌ها و جهت‌گیری‌های مدیریتی و اجرایی در حوزه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس توجه به افکار، اندیشه‌ها و سیره و سلوک شهیدان است.

وی افزود: در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یکی از مهمترین عرصه‌های فعالیت، تلاش برای تالیف آثار قلمی و تبدیل آن به کتاب صوتی و ترجمه به زبان‌های زنده دنیا است. 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تصریح کرد: طی سال‌های اخیر در استان با حمایت‌ها و پشتیبانی‌هایی که صورت گرفته است ۸۰۰ اثر با موضوع دفاع مقدس تالیف و منتشر شده است.

این مقام مسئول با اشاره به نقش اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در ارزیابی آثار تالیفی حوزه دفاع مقدس، گفت: این آثار قبل از چاپ توسط کارشناسان حوزه ادبیات مورد بررسی قرار می‌گیرند و از طرفی اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان مشاور دستگاه‌هایی که تمایل به تالیف و چاپ کتاب در این حوزه دارند، است. از طرفی برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه نوقلمان در دستور کار است.

سردار یوسفعلی‌زاده عنوان داشت: متاسفانه در برخی نمایشگاه‌ها آثار ترجمه‌ای نسبت به آثار تالیفی، بسیار زیاد است، اما در این نمایشگاه بیشتر آثار تالیفی هستند که این امر مایه افتخار است.

وی تاکید کرد: وقتی مردم ایران اسلامی از سرمایه‌های گرانبهایی همچون معارف دینی، سیره اولیای دین و سبک زندگی شهدا برخوردار هستند چه ضرورتی دارد بر اساس ایسم‌های غربی که به دنبال به کمال رساندن انسان‌ها بودند، اما آنها را به انزوا کشیدند، زندگی کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ویژگی نمایشگاه کتاب حوزه بیان داشت: بحمدالله نمایشگاه کتاب حوزوی و معارف اسلامی بسیار خوب، غنی و ذوابعاد است و علاوه بر عرضه منابع آموزشی، کتاب‌هایی که در حوزه سیره علمای ربانی و شهدای والامقام تالیف شده در تنوع زیادی به دوستداران ارائه می‌شود و علاقه‌مندان با تهیه این کتاب‌ها از زمین تا افلاک پرواز می‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها