مدیر موسسه علمی تربیتی آوای توحید شعبه اصفهان:

تبیین اندیشه‌های علامه حسن‌زاده آملی در جامعه ضرورت است

حجت‌الاسلام «فقیهی» با اشاره به ضرورت تبیین معارف حقه قرآن و عترت، گفت: تبیین اندیشه‌های علامه حسن‌زاده آملی در جامعه ضرورت است.
کد خبر: ۶۹۱۹۸۶
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۳ - 19September 2024

تبیین اندیشه‌های علامه حسن‌زاده آملی در جامعه ضرورت استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اصفهان، حجت‌الاسلام «سید احسان فقیهی» مدیر موسسه علمی تربیتی آوای توحید شعبه اصفهان در نشست خبری همایش گرامی‌داشت علامه حسن‌زاده آملی در اصفهان، اظهار داشت: موسسه علمی تربیتی آوای توحید به منظور تربیت نیروهای تخصصی در حوزه علوم عقلی و ارتقای بینش و‌ جهان‌بینی توحیدی در سال ۹۵ در قم آغاز به کار کرد.

وی ادامه داد: این موسسه مبتنی بر حکمت متعالیه و معارف توحیدی و با هدف زمینه سازی ترویج علوم معقول و معرفتی فعالیت علنی تربیتی خود را در حوزه علوم عقلی آغاز کرده است زیرا در عصر کنونی به شدت به توسعه مبانی معرفتی نیاز داریم.

حجت‌الاسلام فقیهی با بیان اینکه مشکل اساسی جامعه توجه نکردن به مقام وجودی خود است، خاطر نشان کرد: این نیازمندی تنها در حوزه نظر نیست بلکه لازم است مبانی معرفتی و عقلی به صورت کاربردی در متن زندگی و سبک زندگی این مبانی عملیاتی شود.

وی خاطر نشان کرد: امروز توجه جامعه به «تن» جایگزین توجه به «منِ» وجودی شده است و لذا شاهد پوچی‌گرایی و پوچ انگاری رفتاری در جامعه هستیم و این همان چیزی است که در نگاه غرب و جهان بینی یهود دنبال می‌شود تا دهکده جهانی مبتنی بر مادی‌گرایی و پوچ‌گرایی محقق شود.

مدیر موسسه علمی تربیتی آوای توحید شعبه اصفهان افزود: موسسه «آوای توحید» وظیفه دینی خود دانست که در این زمینه‌ها تلاش علمی کند و علوم حقه را در اختیار جوانان قراردهد.

وی خاطر نشان کرد: موسسه آوای توحیدی با بهره‌گیری از شاگردان برجسته علامه حسن‌زاده، براساس مبانی علامه این علامه و‌ حول محور مبانی فکری ایشان فعالیت علمی و تربیتی خود را دنبال می‌کند و تا کنون حدود ۲۰۰ ساعت مبانی علمی و آموزشی در حوزه اجتماعی و سبک زندگی توحیدی و‌ اخیرا در حوزه تولید کتاب‌های داستان با هدف پرورش تفکر عقلانی در کودکان گام برداشته است.

وی خاطر نشان کرد: این موسسه در اصفهان با عنایت آیت‌الله شیخ «احمد کلباسی» فعالیت خود را آغاز کرده است و با برگزاری دوره‌های کوتاه مدت و بلند مدت فعالیت علمی را دنبال میکند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار