نماینده ولی فقیه در استان فارس:

نمایش سبک زندگی شهدا تنها راه انتقال فرهنگ ایثار و شهادت است

آیت الله «دژکام» گفت: اگر می‌خواهیم فرهنگ ایثار را منتقل کنیم باید نشان دهیم شهدا چگونه بوده اند و در دل آنها جز تواضع و... چیزی نبوده است.
کد خبر: ۶۹۲۲۲۷
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۷ - 20September 2024

نمایش سیره و سبک زندگی شهدا تنها راه انتقال فرهنگ ایثار و شهادت استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس فارس، آیت الله «لطف الله دژکام» نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در جلسه همدلی جمعی از فرماندهان دفاع مقدس ضمن عرض تبریک به مناسب میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) و فرا رسیدن گرامی داشت دفاع مقدس، اظهار داشت: در دعا داریم اللّهُمَّ لا تُخرِجْنی مِنَ التَّقصیرِ بعضی از عبارات دعا برای ما خیلی آموزنده است، فرموده اینگونه از خدا بخواهید که «خدایا ما را از حد تقصیر خارج نکن».

وی با اشاره به رشادت دلیرمردان ایرانی در دفاع مقدس، افزود: تلاش‌های بسیار زیادی شده و بالاخره حتی یک ساعت ایستادن در جبهه مردانگی می‌خواهد و مسلما خیلی هم اجر دارد که خدای متعال در این خصوص آیه فرستاده است و همه اینها را بار‌ها شنیده ایم و امیدواریم مزد کارمان را بگیریم ولی گاهی اوقات ممکن است خدایی نکرده ما احساس کنیم همه کار‌هایی که باید در پیشگاه خدا کنیم را انجام داده ایم و اگر این حس ایجاد شود خود را در پیشگاه خدا مقصر نمی‌دانیم و این اتفاق نتیجه خوبی برای انسان ندارد، نتیجه اش برای خودمان این است که همه اجر زحمات هبط شود.

آیت الله دژکام با تاکید بر کار خالصانه برای خداوند متعال، بیان کرد: ما اگر می‌خواهیم کار برای خدا را برای خدا نگه داریم این حس را نباید به نسل بعدی منتقل کنیم که بدهکار ما است و اگر خودش متوجه شود چه زحمتی برایش کشیده شده، می‌فهمد که بدهکار است.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: امام رضا (ع) فرموده اند که علامت اینکه یک انسان عقلش تام و تمام است این است که به هر کس می‌رسد احساس می‌کند در پیشگاه خدا او بهتر از خودش هست، اما اگر احساس کند خودش بهتر است عقل او ناقص است. دلیل این مسئله را حضرت ذکر فرموده اند که اگر واقعا کار‌های بهتری انجام داده است از نتایج کارش مشخص است و اگر هم انسانی است که حتی احساس می‌کنیم اهل فسق و گناه است امام رضا (ع) فرموده که انسان باید بگوید شاید گناهانش ظاهر است و خوبی‌های او پنهان است و انسان باید به خود بگوید خوبی‌های من در چشم مردم است و گناهانم پنهان است و اگر اینگونه حس کند دیگر نمی‌توان خود را بهتر از دیگری در پیشگاه خدا دانست.

نماینده ولی فقیه در استان فارس بر لزوم ترویج مکتب شهدا در بین آحاد مردم به خصوص نسل جوان تاکید کرد و ادامه داد: گاهی انسان به حساب خود خیال‌هایی می‌کند، اما در روز عرضه در پیشگاه خدا اخبار معلوم می‌شود، برادران اگر می‌خواهیم فرهنگ ایثار را منتقل کنیم باید نشان دهیم شهدا چگونه بوده اند و در دل آنها جز تواضع و... چیزی نبوده است.

بنابه گفته این استاد دانشگاه، اگر این باور که قیامت و روز حساب و کتاب وجود دارد را از جامعه خود بگیریم ما دیگر فرقی با تمدن مقابل نداریم، نقطه تفاوت ما در همین است. ما اگر چیزی داشتیم که پیام انقلابی اسلامی بوده پیام توجه به معنویت، به آخرت، به حساب و کتاب بوده و روی این موضوع در باب فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت کار کنیم، فرهنگ این موارد به باور به آخرت وابسته است.

وی با بیان اینکه نتانیاهو نخست وزیر رژیم منحوس صهیونیستی در آمریکا سخنرانی کرد و تفاوت شما را با خودشان گفت، ادامه داد: در سوره جمعه خدا به پیامبر فرموده که به یهودی‌ها بگو اگر راست می‌گویید برای مرگ خود را آماده کنید و در ادامه می‌فرماید " وَلَا یَتَمَنَّوْنَهُ أَبَدًا بِمَا قَدَّمَتْ أَیْدِیهِمْ وَاللَّهُ عَلِیمٌ بِالظَّالِمِینَ" (آیه ۷ سوره جمعه)، هیچ گاه نمی‌توانند خود را آماده این کار کنند. خدا می‌داند ظالم هستند و نسبت به خود و خلق عالم ظلم میکنند و ظالم هیچ گاه آماده مرگ نیست.

آیت الله دژکام اضافه کرد: نتانیاهو رسما در کنگره آمریکا گفت در مقابل ما کسانی ایستاده اند که مرگ را تقدیس می‌کنند؛ نقطه تفاوت را علنی از زبان خود دشمن شنیدیم بنابراین اگر دل به خدا داشته باشیم و آماده برای این قضیه باشیم پیروزی از آن ما است. الحمدالله عزیزان شما موفق بوده اید و تا امروز هنوز الهام بخش هستید و تا ما اسرائیل را نابود نکنیم به فکر انقراض ما نباشند، حس عالی جهادگری شما در جامعه تزریق می‌شود و این مسیر را ادامه خواهیم داد. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار