یادداشت/ پرستو چمنی

هفته وحدت نمادی از وحدت و تلاش مشترک برای ساختن یک جامعه بهتر و صلح‌آمیز است

هفته وحدت نمادی از وحدت و تلاش مشترک برای ساختن یک جامعه بهتر و صلح‌آمیز است. در دنیای امروز با چالش‌ها و تحولات بسیاری روبه‌رو هستیم از تغییرات اقتصادی گرفته تا مسائل اجتماعی، محیطی و...همه ما به‌عنوان انسان باید با یکدیگر همکاری داشته باشیم تا به حل مشکلات جامعه بپردازیم.
کد خبر: ۶۹۲۲۴۵
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۱ - 20September 2024
هفته وحدت نمادی از وحدت و تلاش مشترک برای ساختن یک جامعه بهتر و صلح‌آمیز استبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، «پرستو چمنی» فعال رسانه‌ای کرمانشاه؛ در یادداشتی در خصوص «هفته وحدت» نوشت: مقام معظم رهبری می‌فرمایند؛ امروز هم در بین اهل‌سنت و هم در بین شیعه؛ دست‌هایی در کار است برای اینکه این‌ها را از هم جدا کند. همه این دست‌ها اگر جستجو کردید به مراکز جاسوسی و اطلاعاتی دشمنان اسلام می‌رسد نه دشمنان ایران و نه دشمنان شیعه.آن تشیعی که ارتباط به امآیشش انگلیس داشته باشد و آن تسننی که مزدور سیآیای آمریکا باشد، نه آن شیعه است، نه آن سنی است؛ هر دو ضد اسلام‌اند.این فریاد می‌زنیم فقط نمی‌گوییم؛ عمل می‌کنیم کمکی که جمهوری اسلامی به برادران خود در دنیا اسلام تا امروز کرده است اغلب کمکی بوده که به برادران اهل‌سنت کرده است.
 
ما در کنار فلسطینی‌ها ایستادیم، در کنار مردم مؤمن کشورهای منطقه ایستادیم. چون می‌دانستیم مسئله وحدت امروز در رأس مسائل اسلامی است.من توصیه می‌کنم، اصرار می‌کنم به علمای اعلام، به روشنفکران دنیای اسلام، به سیاستمداران دنیای اسلام، این‌قدر دم از تفرقه نزنند.
 
یک عده‌ای در دنیا دارند پول خرج می‌کنند برای اسلام‌هراسی، برای اینکه چهرهٔ اسلام را در دنیا خراب کنند، آن‌وقت‌ ما هم در درون خودمان سعی کنیم چهرهٔ یکدیگر را خراب کنیم، تخریب کنیم، مردم را از یکدیگر بترسانیم! این خلاف حکمت است، خلاف سیاست است.
 
ازآنجاکه؛ محمد (ص)، جلوه همه محبت حق‌ تعالی‌ست. ربیع‌الاول ماه میلاد رسول خدا (ص) آغاز دوران ترویج انسانیت و حقانیت انسان است.دوازدهم ربیع‌الاول به روایتی میلاد پیامبر نور و رحمت حضرت محمد مصطفی (ص) پیامبر گرامی اسلام و آغاز هفته وحدت است.حضرت امام خمینی (ره) بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران که خود از منادیان وحدت در جهان اسلام بودند، از این مسئله برای اتحاد و نزدیک‌شدن گروه‌های اسلامی استفاده کردند و فاصله بین 12 تا 17 ربیع‌الاول را «هفته وحدت» نام‎گذاری کردند.
 
هفته وحدت، یادآور ولادت رسول خوبی‌ها حضرت محمد (ص) آخرین فرستاده پروردگار است، پیام‌آوری که وحدت امت اسلامی را از راهبرد‌های بنیادین اقتدار امت اسلامی در تمام زمان‌ها و مکان‌ها دانسته و اقتدار و عزت جامعه نوپای اسلامی در عصر رسالت به‌خاطر وحدت و راهکار‌های ارائه شده از طرف پیامبری‌ خاتم (ص) بود.
 
هفته وحدت نمادی از وحدت و تلاش مشترک برای ساختن یک جامعه بهتر و صلح‌آمیز است. در دنیای امروز با چالش‌ها و تحولات بسیاری روبه‌رو هستیم از تغییرات اقتصادی گرفته تا مسائل اجتماعی، محیطی و...همه ما به‌عنوان انسان باید با یکدیگر همکاری داشته باشیم تا به حل مشکلات جامعه بپردازیم.
 
وجود نبی اکرم (ص) بزرگ‌ترین مایه وحدت در همه ادوار اسلامی بوده است یکی از پیام‌های عمده انقلاب وحدت مسلمین است تمسک به وحدت کلمه و البته برافراشته پرچم برادری و مهربانی را برای ملت و کشور از واجب‌ترین واجبات می‌دانیم.
 
این قضیه اتحاد مسلمین همه فرق اسلامی چه شیعه و چه سنی چه مذاهب مختلف اهل‌سنت و چه مذاهب شیعه باید جدی بگیرند؛ دشمن مایل است بین فرقه‌های اسلامی اختلاف بیندازد بین اقوام و قشرها گروه‌های ملت جدایی ایجاد کند.امروز استعمار باتوجه‌به وجود عامل وحدت سعی می‌کند شکاف‌ها و اختلافات را از طریق مختلف قومی و مذهبی بین شیعه و سنی به وجود آورد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار