مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی:

رسالت پیامبران تشکیل امت واحده در جهان اسلام بوده است

حجت‌الاسلام‌ صاحبقرانی گفت: شکل‌گیری امت واحده در بین مسلمانان اهل تسنن و شیعه مأموریت اصلی پیامبران بوده است.
کد خبر: ۶۹۲۳۲۱
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۲ - 21September 2024

رسالت پیامبران تشکیل امت واحده در جهان اسلام بوده استبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین «هادی صاحبقرانی» مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی شب گذشته به مناسبت هفته وحدت در جمع علمای اهل تسنن خواف اظهار داشت: همه پیامبران الهی تا آخرین پیامبر خدا تمام تلاش خود را انجام دادند تا یک امت مسلمان امت واحده تشکیل شود.

وی با اشاره به آیات و روایات مبنی بر اینکه اگر با هم درگیر شد و نزاع کنیم وارد یک مناظره شده‌اید، ادامه داد: از این نزاع و دوگانگی تنها شیطان و دوستانش، سود و بهره می‌برند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: مأموریت شیطان این است که بین امت واحده که شکل می‌گیرد تفرقه، نزاع و کینه بیندازد تا از یکدیگر جدا شوند و فقط شیطان قدرت بگیرد.

حجت‌الاسلام‌ صاحبقرانی افزود: با این حال اگر مسلمانان کنار هم باشند یک عظمتی و قدرتی برای جهان اسلام ایجاد می‌شود که خود مانعی برای تعرض به مسلمانان است.

وی تصریح کرد: شاهد هستیم به مردم مظلوم غزه، فلسطین، لبنان، یمن و سایر مناطقی در جبهه مقاومت تعرض می‌شود که یک عامل مهم آن عدم اتحاد فراگیری در بین امت اسلام است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اظهار یادآور شد: باید امت واحدهای تشکیل شود که محور امت واحده شخصیت والای رسول الله (ص) است.

حجت‌الاسلام صاحبقرانی تاکید کرد: ما در تحقق فرمان الهی یعنی اقامه حق و عدل باید در جامعه در کنار همدیگر باشیم.

وی گفت: شاهد هستیم که قرآن‌ها را در مقابل دوربین‌ها می‌سوزانند و به پیامبر خدا اهانت می‌کنند زیرا می‌خواهند این قداست را بشکنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به هفته وحدت ابراز داشت: در طول سال باید نسبت به اتحاد امت اسلام توجه ویژه‌ای شود و براساس آن زندگی خود را تنظیم کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار