امیر نعمتی:

نیروی زمینی ارتش از نظر آمادگی دفاعی در بهترین وضعیت قرار دارد

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: نیروی زمینی ارتش با توجه به بهره‌گیری از فناوری‌های روز و تجهیزات بومی، بعد از دوران دفاع مقدس در بهترین وضعیت از نظر آمادگی دفاعی قرار دارد لذا هیچ دشمنی حماقت نمی‌کند به مرزهای ما حمله کند.
کد خبر: ۶۹۲۵۴۱
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۳ - 21September 2024

نیروی زمینی ارتش از نظر آمادگی دفاعی در بهترین وضعیت قرار داردبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، امیر سرتیپ «نوذر نعمتی» جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش امروز (شنبه) در حاشیه آیین رژه هفته دفاع مقدس در مشهد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بهره‌گیری از تجهیزات هوشمند در کنار استفاده از تجهیزات نظامی سنتی طی چند سال گذشته در دستور کار ارتش قرار گرفته است.

وی ادامه داد: به‌عنوان نمونه همه موشک‌های ضد زره به موشک‌های ضد زره هوشمند تبدیل شده‌اند و سال گذشته در یکی از رزمایش‌های بزرگ این تجهیزات به صورت عملیاتی آزمایش شد همچنین موشک‌های برد بلند تبدیل به موشک‌های نقطه‌زن و هوشمند شده‌اند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در ادامه با اشاره به استفاده روزافزون از پهپاد در جنگ‌های کنونی، گفت: هم‌اکنون ارتش انواع و اقسام پهپادها را در مجموعه تسلیحات خود در اختیار دارد و از طرفی ارتش به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان این تجهیزات فناور نیز محسوب می‌شود.

امیر نعمتی افزود: در حوزه جنگ الکترونیک یا همان جنگال و جنگ سایبری، تهدیدات پیش رو شناسایی و تجهیزات متناسب برای حضور در این عرصه در صنعت تولید شده‌اند و اکنون ارتش این تجهیزات را در اختیار دارد.

وی تصریح کرد: نیروی زمینی ارتش در هزار و ۵۶۰ کیلومتر از مرزهای کشور مستقر است چنان که اکنون در مرزهای خراسان رضوی و شمال شرق کشور، نیروی زمینی و مرزبانی فراجا مستقر و مسوول تامین و مراقبت مرز هستند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش بیان داشت: این نیرو با توجه به بهره‌گیری از فناوری‌های روز و تجهیزات بومی، بعد از دوران دفاع مقدس در بهترین وضعیت از نظر آمادگی دفاعی قرار دارد لذا هیچ دشمنی حماقت نمی‌کند به مرزهای ما حمله کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار