مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان:

فرهنگ ایثار و شهادت و حجاب و عفاف دو بال آموزش و پرورش هستند

حبیبی گفت: دانش‌آموز باید بداند در چه کشور، مذهب و دینی رشد پیدا می‌کند؛ این موارد ریشه‌هایی هستند که اگر قطع شوند هر فرهنگ غریبه‌ای به راحتی می‌تواند به آن حمله کند اما اگر دانش‌آموز به ریشه‌های خود که فرهنگ‌هایی مانند شهادت و ایثار است، متصل شود همه چیز تغییر می‌کند.
کد خبر: ۶۹۲۶۰۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۷ - 22September 2024

فرهنگ ایثار و شهادت و حجاب و عفاف دو بال آموزش و پرورش هستندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان خوزستان، «عبدالله حبیبی» مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در آیین آغاز سال تحصیلی که امروز در دبیرستان دخترانه زنده‌یاد رحیم‌زاد در کیانشهر اهواز برگزار شد، با تبریک سالروز ولادت پیامبر اکرم (ص) و گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: ما فرهنگ ایثار و شهادت و عفاف و حجاب را جزو درس‌هایمان می‌دانیم و باید این دو بال مهم آموزش و پرورش که ماموریت‌های اصلی ما هستند را به جد در مدارس آموزش دهیم.

وی افزود: معتقد هستیم نمره باید سطحی‌ترین نگاه در آموزش و پرورش باشد؛ آموزش و پرورش باید انسان تربیت کند و باید در ۱۲سال تحصیل تمام مهارت‌های زندگی را به دانش‌آموز یاد داد و به او آموخت به کدام فرهنگ تعلق دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: دانش‌آموز باید بداند در چه کشور، مذهب و دینی رشد پیدا می‌کند؛ این موارد ریشه‌هایی هستند که اگر قطع شوند هر فرهنگ غریبه‌ای به راحتی می‌تواند به آن حمله کند اما اگر دانش‌آموز به ریشه‌های خود که فرهنگ‌هایی مانند شهادت و ایثار است، متصل شود همه چیز تغییر می‌کند.

حبیبی یادآور شد: امروز ایران اسلامی شیعه در همه جهان رهبری می‌کند و هر آزادی‌خواهی در جهان چه مسلمان باشد چه نباشد به ایران اسلامی نگاه می‌کند. مردم ایران ثابت کردند اگر یک رهبر آزاده قدرتمند و خردمند در راس داشته باشند، جانفشانی می‌کنند. این را حضرت امام(ره) به ما یاد داد و مدیون این نگاه و فرهنگ هستیم. البته مدیون بودن تنها کافی نیست و وظیفه داریم در مدارس این موضوع را رشد دهیم و دانش‌آموزان ما بدانند به کجا تعلق دارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها