رضایی: نیازمند وحدت در کشور هستیم

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در کشور نیازمند وحدت هستیم، گفت: از وفاق ملی نباید سوءاستفاده شود؛ چراکه وفاق ما پرچم ولایت است و همه باید صادقانه زیر این پرچم جمع شویم.
کد خبر: ۶۹۲۷۴۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۰ - 22September 2024

تربیت مجاهدان گمنام که جز برای خدا کار نمی‌کردند از برکات دفاع مقدس بودبه گزارش دفاع‌پرس از لرستان، «محسن رضایی» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز در یادواره شهدای جهاد سازندگی لرستان که در سالن همایش‌های سازمان جهادکشاورزی لرستان برگزار شد، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جهاد سازندگی استان لرستان، اظهار داشت: جهادگران جهاد سازندگی که با عنوان «سنگرسازان بی‌سنگر» معرفی شده‌اند، بخش مهمی از دفاع مقدس بودند.

وی با اشاره به اینکه جهادگران جهاد سازندگی از قبل از شروع عملیات کارشان شروع می‎شد، جاده می‌کشیدند، پُل‌ها و سایر وسایل را آماده می‌کردند، افزود: وقتی عملیات شروع می‌شد باز هم جهادگران همراه با رزمندگان به خط مقدم می‌رفتند تا قبل از اینکه هوا روشن شود برای ساخت خاکریز و سنگر اقدام کنند این در حالی است که سنگرسازان بی‌سنگر در عبور رزمندگان از موانعی مثل رودخانه، باتلاق، کوه‌های صعب‌العبور و برف‌گیر نیز نقش‌آفرینی مهمی داشتند.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس با بیان اینکه اگر جهادگران جهاد سازندگی نبودند رزمندگان سپاه و ارتش کارشان به سختی پیش می‎رفت، ادامه داد: در کشور درباره جهادگران جهاد سازندگی و سنگرسازان بی‌سنگر کمتر صحبت شده است این در حالی است که آنها مجاهدین مخلص فی سبیل‌الله بودند و تلاش‌های زیادی در جبهه‌های جنگ داشتند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه یکی از برکات دفاع مقدس ظهور و بروز و تربیت چنین مجاهدان گمنامی بوده که جز رضای الهی هیچ انگیزه دیگری برای حضور در جنگ نداشتند، گفت: بسیار از سنگرسازان بی‌سنگر در جبهه‌های جنگ تحمیلی به شهادت رسیدند و یا مجروح و اسیر شدند.

وی روحیه ایثار، مقاومت و از خود گذشتگی را رمز موفقیت، ثبات و پایداری ایران اسلامی دانست و با تأکید بر ترویج روحیه ایثار و شهادت در بین نسل جوان، ابراز داشت: آنچه در جنگ تحمیلی اتفاق افتاد یک مسئله و رویداد ساده نبود و در واقع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران یک انقلاب دفاعی بود.

این مسئول ادامه داد: جامعه، دولت، کشور، نیرو‌های مسلح و تاریخ ما با جنگ تحمیلی شاهد یک پدیده بزرگ بود که نمی‌توان نام آن را جنگ نهاد باید از آن به‌عنوان یک انقلاب یاد کرد.

وی با بیان اینکه این انقلاب دفاعی در تمام ابعاد از جمله در صنعت نظامی، آموزش‌ها، تربیت فرماندهان و افسران، نیروی انسانی، ارزش‌های اخلاقی و معنوی تحول ایجاد کرد، افزود: در واقع بعد از پیروزی انقلاب اسلامی که در ۲۲ بهمن‌ماه ۵۷ به وقوع پیوست و منجر به یک انقلاب سیاسی شد، در ۳۱ شهریور سال ۵۹ انقلاب دومی در حوزه نظامی به نام دفاع مقدس شکل گرفت.

رضایی با مقایسه دفاع در ایران قبل از انقلاب به‌ویژه در دوران قاجار و پهلوی با دوران انقلاب اسلامی، گفت: در دوره قاجار بین ۱۲ تا ۱۵ هزار قزاق ارتش ایران را شکل داده بودند و دولت و استقلالی در ایران وجود نداشت و در برهه‌ای از زمان رضاخان با همکاری قزاق‎ها کودتا کرد و حکومت ایران را به دست گرفت و بلافاصله اقدام به تأسیس یک ارتش کرد، اما این ارتش در جریان جنگ جهانی دوم که ارتش روس و انگلیس به ایران حمله کردند نتوانست کاری از پیش ببرد و ظرف شش روز نیرو‌های انگلیسی تا نزدیک تهران پیش آمدند و همه ایران اشغال شد این در حالی است که در دوران دفاع مقدس با وجود اینکه ارتش و سپاه تازه شکل گرفته بود صدام نتوانست پیش‌روی چندانی به خاک ایران داشته باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به مشکلات ایران از نظر تجهیزات و تسلیحات جنگی در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: سپاه و ارتش در دوران دفاع مقدس با دست خالی توانستند سیصد هزار نیروی بعثی، ۵ هزار تانک و نفربر، هزار قبضه توپخانه را متوقف کنند و اجازه ندادند صدام به هدفش برسد.

وی به تحولات اخیر در منطقه اشاره کرد و افزود: در کشور نیازمند وحدت و در جهان اسلام نیازمند امت هستیم. باید دکترین رهبر معظم انقلاب اسلامی مورد توجه باشد از وفاق ملی نباید سوءاستفاده شود چرا که وفاق ما پرچم ولایت است و همه باید صادقانه زیر این پرچم ولایت جمع شوند.

رضایی با محکوم کردن جنایات اسرائیل در غزه و لبنان و اینکه ما نیاز به یک آمادگی جدید برای مقابله با آمریکا و اسرائیل داریم، اضافه کرد: در این جهاد باید از تجربیات دفاع مقدس بهره ببریم و با حفظ وحدت و انسجام آماده مقابله با توطئه دشمنان شویم کما اینکه این جهاد در مقایسه با انقلاب اسلامی ۲۲ بهمن و دفاع مقدس قابل قیاس نیست چرا که با این جهاد جدید کل غرب آسیا از شر اسرائیل و آمریکا پس از سیصد سال رها خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها