رئیس سازمان مدیریت بحران کشور:

۱۴ نفر در تونل معدن طبس محبوس‌ هستند

نامی از محبوس بودن ۱۴ نفر دیگر در تونل C خبر داد و گفت: ۱۴ نفر باقی مانده در همان ۵۰ متری که تخلیه گاز انجام نشده هستند و چون امدادگران ۱۰ متر به ۱۰ متر جلو می‌روند کمی کار زمان بر است.
کد خبر: ۶۹۲۹۶۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۴ - 23September 2024

۱۴ نفر در تونل معدن طبس محبوس‌ هستندبه گزارش دفاع‌پرس از بیرجند، محمدحسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص  آخرین جزئیات مربوط به حادثه معدن طبس اظهار داشت: گروه‌های مجهز امدادی ۸۰۰ متر را با شیب ۱۴ درجه به پایین می‌روند تا به سطح افق برسند و اکنون نیز به ۵۰ متری این سطح رسیده‌اند.

وی با اشاره به صحبتی که لحظاتی قبل با مهندس مرادی مسئول این گروه امدادی داشته است گفت: گروه امدادی اکنون به فاصله ۵۱۰ متری سطح افق رسیده‌اند؛ یعنی ۵۰ متر دیگر باقی است تا تخلیه گاز انجام شود و به انتهای معدن C برسند.

نامی با بیان اینکه هر ۱۰ متر به ۱۰ متر تخلیه گاز انجام می‌شود افزود: تخلیه گاز توسط سنسور‌هایی که غلظت گاز متان را کاهش می‌دهند، سنجش می‌شوند هرگاه این غلظت پایین می‌آید آنها ۱۰ متر جلوتر می‌روند. با این پیشرفتی که دارند ان‌شاءالله هر چه زودتر به انتهای تونل برسند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور بیان داشت: روز گذشته که اجساد ۳۱ نفر از تونل‌ها بیرون کشیده شد و امروز تاکنون ۷ نفر دیگر هم اجساد آن‌ها بیرون کشیده است.

این مسئول از محبوس بودن ۱۴ نفر دیگر در تونل C خبر داد و گفت: ۱۴ نفر باقی مانده در همان ۵۰ متری که تخلیه گاز انجام نشده هستند و چون امدادگران ۱۰ متر به ۱۰ متر جلو می‌روند کمی کار زمان بر است. همچنین هنوز نمی‌توان اعلام کرد که در این ۵۰ متر باقی ریزشی هم صورت گرفته است یا نه.

وی عنوان کرد: امیدواریم تا انتهای شب عملیات جستجو توسط تیم‌های عملیاتی به پایان برسد؛ اما شرط آن این است که ریزشی اتفاق نیفتاده باشد.

نامی خاطرنشان کرد: ۴۰ نفر امدادگر تخصصی، به صورت شیفتی در حال انجام کار هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار