جنگ پیجرها؛ آغاز دوره جدید خرابکاری

مشاور سابق آژانس امنیت ملی آمریکا می‌گوید: «انفجار پیجرها می‌تواند دروازه ورود به دنیای ترسناکی باشد که در آن هیچ دستگاه الکترونیکی از تلفن‌های همراه گرفته تا ترموستات‌ها قابل اعتماد نباشد.»
کد خبر: ۶۹۲۹۷۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۶ - 23September 2024

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: اقدام تروریستی صهیونیست‌ها در انفجار پیجر‌هایی که حزب‌الله لبنان و سایر شهروندان لبنانی در بیمارستان‌ها و سایر سازمان‌ها، برای برقراری ارتباط استفاده می‌کردند، خرابکاری الکترونیکی را به سطح  جدید و مرموزی رسانده است. با توجه به اینکه این وسایل ارتباطی که از آن نام بردیم در جیب شلوار، روی کمربند و در منازل مسکونی نگهداری می‌شوند، می‌توانند به نارنجک‌های دستی کوچک تبدیل شوند.  

جنگ پیجرها؛ آغاز دوره جدید خرابکاری

درحالی‌که هدف صهیونیست‌ها در انفجار پیجر‌ها ضربه زدن به رزمندگان حزب‌الله لبنان بود، اما همه کسانی که در مجاورت این دستگاه‌ها بودند، نیز قربانی شدند و حتی در بین قربانی‌ها کودکان هم دیده می‌شود.  

طبق گزارش مقامات لبنانی در حمله روز سه‌شنبه، ۱۱ نفر شهید و بیش از ۲۷۰۰ نفر زخمی شده‌اند و در روز چهارشنبه که در دور دوم این حملات صورت گرفت، حداقل ۲۰ نفر شهید و ۴۵۰ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

البته طبق گزارش رسانه آمریکایی، صهیونیست‌ها با انفجار پیجر‌ها کمکی به افزایش امنیت مواضع خود نکردند و تنها خود را در معرض انتقام احتمالی حزب‌الله قرار دادند.

اما دلیلی مهمی که برای نگرانی از این حمله تروریستی وجود دارد؛ این است که سوابق چنین خرابکاری‌هایی نشان می‌دهد که امکان دارد در آینده، همین شیوه در سطح وسیع‌تری علیه عموم بکار گرفته شود.

البته خرابکاری از طریق موبایل یا کار گذاشتن بمب در دستگاه‌های ارتباطی و الکترونیکی قبلا نیز کم و بیش وجود داشت. تروریست‌ها و برخی از سازمان‌های جاسوسی چندین دهه است که این کار را انجام می‌دهند. اما چیزی که این حمله را متفاوت کرده، استفاده آن در مقیاس بزرگ و چاشنی‌گذاری همزمان مواد منفجره در داخل حجم گسترده‌ای پیجر‌ها بود. باید توجه داشت که انجام چنین اقدامی دشوار است، زیرا مستلزم نفوذ عمیق به زنجیره تامین است.

دقیقا نگرانی ما از اینجا شروع می‌شود که چگونه ابزار‌های روزمره‌ی متصل به اینترنت به سلاح‌های مرگبار تبدیل می‌شوند؟ در همین خصوص «گلن گرستل» مشاور کل آژانس امنیت ملی آمریکا می‌گوید: «انفجار پیجر‌ها می‌تواند اولین ایستگاه ورود به دنیای ترسناکی باشد که در آن در نهایت هیچ دستگاه الکترونیکی، از تلفن‌های همراه گرفته تا ترموستات‌ها، قابل اعتماد نیست و این سوال مطرح می‌شود که آیا سایر وسایل شخصی و خانگی می‌توانند گزینه بعدی برای انفجار باشند.»

بعد از این اقدام تروریستی این سوال مهم در بین افکار عمومی ایجاد شده که چه کسی ممکن است به تلفن‌هایی دسترسی داشته باشد که اکنون حاوی جزئیات و اسرار زندگی فردی آنها است؟!

لذا این خرابکاری صهیونیست‌ها همه را در جهان می‌ترساند که دستگاه‌های معمولی نیز می‌توانند به منبع فوری آسیب تبدیل شوند یا سلامت روان آدمی را تحت‌الشعاع قرار دهند و این حملات می‌تواند اقدامی آغازین برای حمله گسترده‌تر اسرائیل باشد.  

«یوآو گالانت» وزیر جنگ اسرائیل، قبل از آغاز انفجار‌ها در سراسر لبنان گفته بود که مرحله جدیدی از اقدام نظامی آغاز و از غزه دور شده و به سمت شمال حرکت کرده است. با این حال تا کنون آن حمله گسترده‌تر محقق نشده است؛ بنابراین این اقدام تروریستی در لبنان ممکن است منادی رسم جدیدی در خرابکاری‌هایی باشد که جهانیان را نگران کرده است.

انتهای پیام/ ۴۱۱

نظر شما
پربیننده ها