جنگ تحمیلی ابزار استکبار برای جلوگیری از قدرت‌یابی ایران بود

امیر «مفید» با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی باعث ایجاد زلزله‌ای در منطقه و جهان شد، گفت: بلوک شرق و غرب برای جلوگیری از شکل‌گیری قدرتی جدید در نظام بین‌الملل شروع به جنگ علیه ما کردند. 
کد خبر: ۶۹۲۹۹۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۵ - 23September 2024

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، امیر سرتیپ ستاد «عبدالحسین مفید» از فرماندهان دوران دفاع مقدس صبح امروز (دوشنبه) در نشست فرماندهان دوران دفاع مقدس با رسانه‌های بین‌الملل که در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: با طرح سوالاتی که چرا جنگ به ما تحمیل شد؟ چرا صدام از ماه‌ها و سال‌ها قبل در فکر جنگ بود و چرا نظام بین‌الملل تصمیم گرفته بود صدام پیروز شود می‌توان نشان داد که نظام بین‌الملل نقش موثر در این جنگ داشت. 

جنگ تحمیلی ابزار استکبار برای جلوگیری از قدرت‌یابی ایران بود

امیر مفید با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی باعث ایجاد زلزله‌ای در منطقه و جهان شد و شعار نه شرقی و نه غربی سر لوحه کار ما قرار گرفت، گفت: بلوک شرق و غرب برای جلوگیری از شکل‌گیری قدرتی جدید در نظام بین‌الملل شروع به جنگ علیه ما کردند. 

این فرمانده دوران هشت سال دفاع مقدس گفت: برای شکست انقلاب اسلامی ائتلافی به سردمداری آمریکا علیه کشور ما تشکیل شد که هدف آن حمله به اقتصاد، مرز و هویت ما بود. 

وی گفت: صدام که زخم خورده عهدنامه ۱۹۷۵ الجزایر بود به دلیل اینکه توان بازدارندگی از نظر سیاسی، اقتصادی و نظامی نداشتیم با حمایت کشور‌های مختلفی شروع به جنگ کرد.

امیر مفید خاطرنشان کرد: صدام از مدت‌ها قبل جنگ، کارگروه‌هایی جهت به دست آوردن اطلاعات از ایران، توسعه ارتش عراق، رایزنی‌ها و ارسال نامه‌هایی به سازمان ملل در پی زمینه‌سازی برای حمله به ایران و مقصر نشان دادن ایران بود. 

این فرمانده دوران هشت سال دفاع مقدس افزود: با توجه به اقداماتی که صدام در نظام بین‌الملل انجام داد و حمایت کشور‌های اروپایی که داشت در ابتدای جنگ فکر می‌کرد که پیروز خواهد شد. 

انتهای پیام/ ۲۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار