رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان خبر داد؛

کسب رتبه پنجم دانشگاه علوم پزشکی همدان در افتتاح پرو‌ژه‌های عمرانی در سطح استان

«مجذوبی» با اشاره به افتتاح ۶۰ پروژه و ۲۱ مورد کلنگ‌زنی در سطح استان همدان گفت: دانشگاه علوم پزشکی استان همدان رتبه پنجم را در افتتاح پروژه‌های عمرانی در سطح استان کسب کرده است.
کد خبر: ۶۹۳۰۳۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۶ - 23September 2024

7به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، «محمدمهدی مجذوبی» رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان امروز (دوشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: از آغاز به کار فعالیتم به عنوان رئیس در دانشگاه علوم پزشکی همدان سند برنامه چهارساله را تهیه و براساس آن برنامه عملیاتی را تدوین کردیم.

این مسئول افزود: اولین چالش ما بحث کرونا بود که با تلاش گسترده کادر درمان این بیماری کنترل شد، سپس موضوع سلامت آب پیش آمد که ۸۶ هزار نفر ساعت برای سلامت آب کار شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه ما در حوزه آموزش توانستیم ۱۶ مقطع رشته تحصیلی به دانشگاه اضافه کنیم، اضافه کرد:  بالای ۱۷۰ هیئت علمی جذب کردیم و در این زمینه شاهد رشد بودیم.

وی با اشاره به اینکه در خصوص حوزه بهداشت اتفاق‌های خوبی افتاد، گفت: راه اندازی آزمایشگاه مرجع معاونت بهداشتی و مرکز نگهداری واکسن غرب کشور، شروع برنامه پزشک خانواده در شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر از جمله اقدامات شاخص در این حوزه بود.

مجذوبی با اشاره به جذب ۲۰۲ بهورز، عنوان کرد: طرح پایلوت کشوری بررسی پوکی استخوان، پویش سلامت غربالگری دیابت و فشارخون که اقدام شاخص این دولت بود و ۹۰۰ هزار نفر در استان در این پویش شرکت کردند از دیگر اقدامات در حوزه بهداشت بود.

این مسئول با اشاره به کسب رتبه برتر کشوری آزمایشگاه مرجع سلامت استان همدان، بیان داشت: درصد فوت در حوزه سلامت کاهش یافته، اما مرگ حاصل از سرطان افزایش داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان ابراز داشت: راه‌اندازی مرکز دندانپزشکی پورسینا در شهرستان بهار، راه اندازی بخش تکمیلی بیمارستان فاطمیه، بهره‌برداری از بیمارستان اکباتان، رایگان شدن ویزیت کودکان زیر ۷ سال، افزایش ۴۱۲ تخت بیمارستانی به تخت‌های استان، توسعه و تجهیز اورژانس، تجهیز و راه اندازی دو مرکز سطح دو درمان ناباروری، همچنین خرید و نصب ۵ دستگاه سی تی اسکن از دیگر اقدامات در حوزه خدمات رسانی در دانشگاه علوم پزشکی است.

وی با اشاره به کسب رتبه دوم در مدیریت نظارت و رتبه سوم در اعتبار بخشی، گفت: افزایش موفقیت درمان ناباروری از ۱۵ درصد به ۲۵/۷ درصد، راه اندازی استودیوی سلامت برای اولین بار در دانشگاه کسب رتبه برتر حراست از دیگر اقدامات شاخص است.

مجذوبی در ادامه به تشریح اقدامات اورژانس دانشگاه علوم پزشکی همدان پرداخت و گفت: راه اندازی اورژانس بانوان، دریافت مجوز جذب ۱۰۰ نیروی اورژانس جهت جبران کمبود نیرو، همچنین باتوجه به بحث ترافیک شهری ۵ دستگاه موتورلانس در حال خدمت رسانی هستند. در خصوص اورژانس هوایی نیز با وجود اینکه هر پرواز ۱۰۰ میلیون هزینه دارد هیچ هزینه‌ای از بیمار دریافت نمی‌شود و همه شهرستان‌های ما پد بالگرد دارند.

وی در خصوص پیشرفت‌های علمی دانشگاه علوم پزشکی همدان، اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی همدان در سطح کشور توانست مجوز اولین پارک علم و فناوری را بگیرد، همچنین چهار دانشگاه توانستند که مجوز پژوهشکده بگیرند که ما موفق به کسب مجوز ۴ پژوهشکده شدیم.

این مسئول با اشاره به نمایه شدن دانشگاه علوم پزشکی همدان در پایگاه‌های بین المللی، عنوان کرد: کسب رتبه ۷ کتابخانه مرکزی دانشگاه در کل کشور و همچنین پیشرفت‌هایی در حوزه فرهنگی و دانشجویی را می‌توان اشاره کرد که در مجموعه هزار تخت خوابگاهی را بهره برداری کردیم و رتبه اول کشور را به خود اختصاص دادیم.

وی اضافه کرد: ما در بحث رفاه دانشجویی در کشور رتبه اول را کسب کنیم که باعث شد میزبانی جشنواره سیمرغ را به همدان واگذار کنند، همچنین سامانه جامع فرهنگی را ایجاد کردیم، سرانه ورزشی هم از ۹۲صدم به ۱ و ۹۸ صدم متر مربع افزایش پیدا کرد.

مجذوبی با اشاره به افتتاح ۶۰ پروژه و ۲۱ مورد کلنگ‌زنی در سطح استان همدان گفت: پیش‌بینی افتتاح فرماندهی اورژانس. طراحی و بهره برداری از ۸ سامانه، خرید عرصه زمین در پردیس دانشگاه، افزودن ۸ هزار متر فضای آموزشی جدید، راه اندازی موزه شاخص سلامت از دیگر اقدامات است. 

این مسئول با اشاره به کسب رتبه پنج دانشگاه علوم پزشکی همدان در افتتاح پروژه‌های عمرانی در سطح استان همدان، گفت: طراحی و راه اندازی ۵ داشبورد‌ مدیریتی را داشتیم، در خصوص همراه سرا در بیمارستان امام حسین (ع) ملایر و بیمارستان بعثت هم ورود پیدا کردیم که همراه سرای بعثت بیش از۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان درخصوص مرکز جامع سرطان بعثت، گفت: اعتبار این پروژه در مصوبات سفر رئیس جمهور تصویب  شد که ۳۶۳ میلیارد تومان بزرگترین مناقصه تاریخ دانشگاه را برگزار کردیم که از محل پروژه‌های سفر ۱۹۰ میلیارد تومان و ۲۰ میلیارد برای تاسیسات درنظر گرفته شد که درمجموع ۳۱۳ میلیارد تومان به این پروژه تجویز شده است.

وی با اشاره کلنگ زنی بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی رزن، گفت: ۱۳ پروژه دیگر طی ماه مهر با اعتبار ۹۳ میلیارد تومان و زیربنای بیش از ۴ هزار و ۶۰۰ متر تا آخر این ماه به بهره برداری و افتتاح رسمی خواهد رسید.

مجذوبی با بیان اینکه طرح دارویار و تعرفه پرستاری عمده پرداخت‌های دانشگاه بوده است، گفت: تعداد مراکز بهداشتی که مجوز گردشگری سلامت دارند ۱۰ عدد هست که در تلاش برای افزایش این تعداد هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار