باطن گرامیداشت شهدای منا پرداختن به مظلومیت آن‌هاست

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه در تکریم شهدای منا باید به باطن این شهدا که همان مظلومیت آن‌هاست برسیم، گفت: هر یک از ۴۶۲ تن شهید منا داستان ویژه خود را دارند که باید به آن‌ها بپردازیم.
کد خبر: ۶۹۳۱۴۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۶ - 23September 2024

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «سعید اوحدی» معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران عصر امروز (دوشنبه) در مراسم گرامیداشت هفتمین سالگرد شهدای منا با عنوان «لاله‌های سفید» که در سازمان حج و زیارت برگزار شد، در تبیین ضرورت برگزاری مراسم تکریم شهدای منا و فلسفه فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی در این‌خصوص اظهار داشت: در تکریم شهدا نه ما متولیان دنبال تبلیغ و تفاخریم و نه خانواده شهدا به مراسم نیاز دارند؛ چرا که طبق فرموده امام راحل خانواده شهدا چشم و چراغ ملت ایران و بی‌نیاز از تکریم هستند.

سعید اوحدی

اوحدی افزود: این ما هستیم که نیازمند حضور در میان خانواده شهدا هستیم. شهدا نیز بی‌نیاز از تکریم‌اند؛ چرا که «عند ربهم یرزقون» و نزد خدا متنعم‌ هستند؛ اما هر پدیده‌ای در عالم ظاهری دارد و باطنی؛ مثل نماز که ظاهرش با این کیفیت، اما باطنش نگهدارنده‌ی نمازگزار از فحشا و منکر است. مراسم‌های تکریم شهدا نیز برای کشف باطن شهید و شهادت است.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: جنگ تحمیلی در ظاهر خرابی، آوارگی و تلخی داشت، اما باطنش برای مردم ما نعمت بود که امروز بر پایه‌ی آن، ملت ایران به عزت و عظمت رسیده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اضافه کرد: در تکریم شهدای منا نیز باید به باطن این شهدا که همان مظلومیت آن‌هاست، برسیم. هرکدام از ۴۶۲ تن شهید منا داستان ویژه خود را دارند که باید به آن‌ها پرداخت.

وی با بیان خاطره‌ای از جستجو برای یافتن پیکر‌های پاک شهدای منا گفت: حجت‌الاسلام قاسمی روحانی کاروان نبود و با هزینه شخصی آمده بود. وقتی پیکر پاکش را از روی پلاکی که به گردن داشت، شناسایی کردیم، با همسر مکرمه‌اش تماس گرفتم و ایشان را از ماجرا آگاه کردم. همسر شهید در کمال آرامش گفتند پیکر شهید را در مکه دفن کنید و انگشتر عقیقی که دارد را زیر زبان شهید و چفیه را در قبرشان بگذارید. پس از بازگشت به ایران به دیدار همسر شهید رفتم که در حکمت این مطلب گفتند شب قبل از عزیمت به حج، او نماز شبش را خوانده بود و من را که برای نماز صبح برخاستم، صدایم کرد و گفت احتمالاً از این سفر برنمی‌گردم؛ اگر اتفاقی برایم افتاد، وصیتم را با این کیفیت برایم اجرا کنید.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار