فرمانده سپاه کربلا خبر داد؛

برگزاری رزمایش تفقد از خانواده‌های شهدا در سراسر استان مازندران/ پژوهشکده دفاع مقدس در استان راه اندازی شد

سردار «مسلمی» از رزمایش تفقد از خانواده‌های شهدا در سراسر استان مازندران خبر داد و گفت: این رزمایش از سه‌شنبه سوم مهر با هدف تفقد از ۱۴ هزار و ۵۰۰ خانواده شهدای استان آغاز خواهد شد.
کد خبر: ۶۹۳۱۸۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۲ - 23September 2024

برگزاری رزمایش تفقد از خانواده‌های شهدا در سراسر استان مازندرانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مازندران، سردار «سیاوش مسلمی» فرمانده سپاه کربلا عصر امروز در نشست با خبرنگاران که در محل کنگره شهدای استان برگزار شد، با تبریک هفته وحدت و گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس و تسلیت ضایعه تأسف بار معدن طبس اظهار داشت: دومین کنگره ملی شهدای استان مازندران را در این ایام داریم که یکی از رویداد‌های مهم دفاع مقدسی است که در این ایام قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه نمایش فاخر «راز سرزمین عشق» از ۲۸ شهریور تا ۱۲ مهر در مجموعه شهید سلیمانی روستای ماهفروجک در حال برگزاری است، افزود: این نمایش در مرداد ماه به مدت ۱۵ شبانه روز در ساحل سیترای نوشهر برگزار شده است.

سردار مسلمی ادامه داد: این نمایش تاریخ ایران و استان مازندران و شکل گیری علویان در استان مازندران و خان‌طومان را روایت می‌کند.

فرمانده سپاه کربلا با بیان اینکه این دوره از کنگره شهدای استان اجلاسیه‌هایش را در آمل با برگزاری همایش تمدنی «از طبرستان تا یمن، همقدم تا مسجدالاقصی» آغاز کردیم، ادامه داد: این یک اجلاسیه بین المللی بود که با حضور جبهه مقاومت بویژه رزمندگان، مسئولان، شعرا و ادبای یمن در این اجلاسیه حضور پیدا کردند و پس از آن برنامه معلی را به مدت سه شب در این شهرستان برگزار کردیم.

برگزاری اجلاسیه شهدای ارتش

سردار مسلمی با بیان اینکه پنجم مهر ماه اجلاسیه شهدای ارتش با حضور فرمانده کل ارتش در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر برگزار خواهد شد، گفت: ششم مهر ماه اجلاسیه ازدواج آسان را با عنوان «آتش و عشق» ساعت ۹ صبح در مجموعه ورزشی شهید سلیمانی ماهفروجک برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هفتم مهر ماه اجلاسیه رزمندگان و ایثارگران با عنوان «به هفت تپه برمی‌گردیم» ساعت ۹ صبح در مجموعه سلیمانی برگزار خواهد شد، بیان کرد: هشتم مهرماه اجلاسیه فرزندان و همسران شهدا را با عنوان «خانواده بهشتی» ساعت ۹ صبح در سالن شهید سلیمانی ماهفروجک برگزار خواهد شد.

سردار مسلمی با بیان اینکه نهم مهرماه اجلاسیه پهلوانان کشتی مازندران تحت عنوان «مدال عشق» ساعت ۳ بعد از ظهر در سالن شهید سلیمانی روستای ماهفروجک برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: دهم مهرماه اجلاسیه دانشجویان اساتید و فرهیختگان استان مازندران را ساعت ۹ صبح در مجموعه ورزشی شهید سلیمانی ماهفروجک برگزار خواهد شد.

برگزاری اجلاسیه «همکلاسی آسمانی»

فرمانده سپاه کربلا با بیان اینکه یازدهم مهر ماه اجلاسیه دانش آموزان و فرهنگیان تحت عنوان «همکلاسی آسمانی» ساعت ۹ صبح در مجموعه ورزشی شهید سلیمانی ماهفروجک برگزار خواهد شد، گفت: یازدهم مهر ماه سمفونی مقاومت مازندران به دو زبان مازندرانی و فارسی در تالار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.

این مسئول افزود: دوازدهم مهر ماه اجلاسیه نهایی را ساعت ۱۸ بعد از ظهر در سالن شهید سلیمانی روستای ماهفروجک برگزار خواهیم کرد.

وی از برگزاری نمایشگاه هوافضا در مجموعه شهید سلیمانی روستای ماهفروجک خبر داد و گفت: در این نمایشگاه دستاورد‌های موشکی و پهپادی نیروی هوافضای سپاه را به نمایش خواهیم گذاشت.

فرمانده سپاه کربلا از برپایی مایشگاه تجسمی دفاع مقدس در این مجموعه ورزشی خبر داد و افزود: همچنین از ظرفیت موکب‌ها و جریانات مردمی برای پذیرایی مهمانان در طی ایام برگزاری اجلاسیه بهره خواهیم برد.

وی چاپ و تدوین کتاب را یکی از اقدامات کنگره‌های شهدا برشمرد و با بیان اینکه حدود ۴۰۰ عنوان کتاب را برای چاپ آماده کردیم، از همکاری و تلاش اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در این راستا تقدیر کرد و ادامه داد: همچنین از همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه امام حسین قدردانی کرد.

تولید فیلم ۲۲ قسمتی شهید «تورانی»

سردار مسلمی همچنین از تولید فیلم ۲۲ قسمتی شهید تورانی خبر داد و گفت: قرارداد این فیلم با مجموعه اوج منعقد شد و نیز فیلم حماسه ششم بهمن آمل نیز با همکاری سیما فیلم تولید می‌شود.

فرمانده سپاه کربلا جمع آوری اسناد شهدا را یکی از اقدامات کنگره برشمرد و ادامه داد: طی رزمایشی آثار شهدا جمع آوری شد که شامل وصیت‌نامه‌ها دست نوشته‌ها تصاویر نامه‌ها و... است.

سردار مسلمی بیان کرد: همچنین در حوزه تولیدات فرهنگی هنری کار‌های بسیار بزرگی صورت گرفت که استوری موشن، انیمیشن و موشن گرافی از جمله آنها بوده است.

راه اندازی رادیو کنگره در واحد صدای مرکز مازندران

فرمانده سپاه کربلا از رادیو مازندران جهت تهیه و تولید ۴۱ قسمتی مجموعه یاد یاران تقدیر و تشکر کرد و گفت: همچنین رادیو کنگره یکی از اتفاقاتی بود که رقم خورد و به صورت ویژه به شهدای استان پرداخته می‌شود.

وی با بیان اینکه در راستای جشن ازدواجی که برگزار می‌شود توزیع هزار سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند را در روز دوازدهم مهر داریم، عنوان کرد: همچنین توزیع بسته‌های معیشتی و ۱۸ هزار و ۵۰۰ بسته‌های لوازم التحریر از دیگر اقدامات به شمار می‌آید.  

سردار مسلمی اذعان داشت: هشت هزار و ۵۰۰ مراسم آبروی محله، غبار روبی چهار هزار و ۵۰۰ گلزار شهدا، ۳۰ مراسم شب شعر، هزار و ۵۰۰ محفل شب خاطره، فضاسازی محیطی و نصب المان‌های شهدا از جمله اقداماتی بود که در این ایام صورت گرفت.

این مسئول از رزمایش تفقد از خانواده‌های شهدا در سراسر استان مازندران خبر داد و گفت: این رزمایش از سه‌شنبه سوم مهر با هدف تفقد از ۱۴ هزار و ۵۰۰ خانواده شهدای استان آغاز خواهد شد.

فرمانده سپاه کربلا همچنین گفت: در موازات این رزمایش دیدار با جانبازان بالای ۷۰ درصد نیز انجام خواهد شد.

بازسازی تمثال ۶۵۰۰ شهید مازندران

این مسئول با بیان اینکه تمثال مبارک شش هزار و ۵۰۰ شهید استان به کمک هوش مصنوعی بازسازی و کیفی‌سازی شده است، بیان کرد: این تصاویر در قالب تابلو فرش آماده شده و در این رزمایش تقدیم خانواده‌های شهدا خواهد شد.

وی به اقدامات حوزه محرومیت زدایی توسط سپاه و بسیج استان اشاره کرد و گفت: اردو‌های جهادی در ۱۲ عرصه در سراسر استان در این ایام برگزار شده است.

سردار مسلمی حدود ۹ هزار ذبح قربانی به نیت شهدا، خدمات دهی به هفت هزار کودک بی‌سرپرست و بد سرپرست، توزیع ۱۶۸ هزار پرس غذا در قالب پویش طبخ غذا، آزادسازی حدود ۱۳۵ زندانی غیر عمد، ارائه تسهیلات اشتغال زایی و ازدواج آسان به هزار و ۹۳۷ نفر، ترمیم و ساخت حدود ۵۰۰ واحد خانه محرومین از جمله اقداماتی است که توسط گروه‌های جهادی در راستای کنگره شهدا انجام شده است.

وی از راه اندازی پژوهشکده دفاع مقدس و ثبت آن در استان مازندران خبر داد و بیان کرد: این پژوهشکده در ادامه کنگره کار‌های ماندگار دفاع مقدس را در قالب پژوهش، چاپ، انتشار، برگزاری شب شعر‌ها و پیگیری برگزاری جشنواره‌ها و مسائل مرتبط با کنگره دنبال خواهد شد.

سردار مسلمی با بیان اینکه از بین هشت استان برگزار کننده کنگره ملی شهدا، استان مازندران توانست مجوز نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس را دریافت کند، خاطرنشان کرد: این نمایشگاه از هشتم تا ۱۳ مهر با حضور ۱۲۰ ناشر کشوری و پنج ناشر بین‌المللی در محل دائمی نمایشگاه بین المللی مازندران در قائمشهر برگزار خواهد شد.

به گفته فرمانده سپاه کربلا در حاشیه این نمایشگاه، نمایشگاه عفاف و حجاب با حضور ۶۰ تولید کننده استانی و خارج از استان همچنین نمایشگاه لوازم التحریر با حضور ۲۰ تولید کننده کشوری برگزار خواهد شد.

سردار مسلمی با اشاره به برنامه‌های هفته دفاع مقدس گفت: برگزاری چهار هزار یادواره شهدا در مدارس استان مازندران و برگزاری مسابقات مختلف ز جمله برنامه‌های این ایام خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها