تجلیل از شهدای ارتش در سومین شب نمایشگاه یاد یاران استان قم

سومین شب نمایشگاه یاد یاران استان قم با برپایی مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران همراه بود.
کد خبر: ۶۹۳۲۲۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۰۶:۲۲ - 24September 2024

تجلیل از شهدای ارتش در سومین شب نمایشگاه یاد یاران استان قمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران ارتش در دوران حماسه و ایثار همزمان با سومین شب برپایی نمایشگاه یاد یاران در فضای باز مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان قم برگزار شد.

در این مراسم سرهنگ «خسرو خطیب قوامی» از فرماندهان پیشکسوت نیروی پدافند هوایی ارتش و از تاریخ نگاران حماسه ارتش در دوران دفاع مقدس، با اشاره به ایثارگری‌ها و خدمات دلیرمردان پدافند هوایی اظهار داشت: حفاظت از آسمان فرودگاه‌ها به منظور انجام عملیات‌های آفندی هواپیما‌های جنگی خودی علیه مواضع دشمن بعثی و پشتیبانی از تمامی عملیات‌های هشت سال دفاع مقدس، نمایی پرافتخار از عزت و اقتدار این نیروی خدوم ترسیم کرده است.

وی خاطرنشان کرد: جزیره خارک بالغ بر ۲۵۳۰ بار توسط رژیم بعث عراق مورد حمله هوایی قرار گرفت ولی پدافند هوایی قهرمان ارتش، با پاسداری جانانه از امنیت آسمان این جزیره نگذاشت حتی یک روز هم صادرات نفت ایران قطع شود؛ دشمن بعثی ۱۳۵ کشتی تجاری و نفتکش ایران را مورد حمله هوایی قرار داد ولی نتوانست بیش از یک درصد به کاروان‌های تجاری و نفتکش ایران آسیب بزند.

فرمانده پیشکسوت ارتش در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: غیور مردان پدافند هوایی در طول بیست روز در عملیات والفجر هشت توانستند هفتاد فروند از هواپیما‌های ارتش بعث عراق را سرنگون کنند و این سلحشوری باعث شد که از سوی رهبر معظم انقلاب و فرمانده کل قوا افتخار عنوان دفاع معجزه آسا را از آن خود کنند.

سرهنگ قوامی خاطرنشان کرد: نیرو‌های پدافند هوایی در هشت سال دفاع مقدس با وجود شدیدترین تحریم ها، توانستند تنها با توکل بر خدا و ایمان قلبی، جانانه از مرز‌های هوایی کشور حراست کنند و امروز بحمدالله با کوله بار تجربه گرانبهای ۸ ساله و با ساخت و بروزرسانی سامانه‌های جدید راداری و پدافندی، در رتبه ششم راداری جهان ایستاده ایم.

در مراسم فوق، حجت الاسلام علی لقمانپورمدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم، سرهنگ جعفر کریمی ارشد نظامی ارتش در استان قم و فرمانده گروه پدافند هوایی حضرت معصومه (س)، مسئول عقیدتی سیاسی این یگان و کارکنان و خانواده‌های گروه پدافند هوایی حضرت معصومه (س) و آمادگاه مهماتی شهید فراشاهی ارتش، حضور داشتند.

در این مراسم، از مهدی علی‌بابایی مسئول نمایشگاه یاد یاران استان قم، سربازان نمونه یگان‌های ارتش و ۵ خانواده شهید ارتش به نام‌های شهیدان والامقام یزدی، براتی، جعفری، حیدری و برزآباد فراهانی، با اهداء هدایایی تقدیر شدند.

اجرای سه سرود، قرعه کشی و اهداء هدایا و پخش نماهنگ‌هایی از افتخارات ارتش، بخش‌های مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه یاد یاران استان قم بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار