رفیق‌دوست: وحدت ارتش و سپاه ضامن امنیت کشور است

وزیر سپاه در دوران دفاع مقدس گفت: ارتش و سپاه با وحدت خود ضامن امنیت ایران و پشتوانه کشور هستند.
کد خبر: ۶۹۳۲۷۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۳ - 24September 2024

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار «محسن رفیق‌دوست» وزیر سپاه در دوران دفاع مقدس صبح امروز (سه‌شنبه) در مراسم گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس که در پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به سابقه مبارزات خود با رژیم ستم‌شاهی، اظهار داشت: قبل از انقلاب برای اولین بار در سن ۱۲ سالگی دستگیر شدم؛ همچنین برای اولین بار در قم به محضر امام خمینی (ره) شرفیاب شدم و امام (ره) در این دیدار به ائتلاف هیئت‌های تهرانی با یکدیگر تاکید داشتند.

سردار رفیق‌دوست

سردار رفیق‌دوست در ادامه به نقش امام خامنه‌ای در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و عنوان کرد: بزرگترین معجزه امام خمینی (ره) که حتی از انقلاب هم بزرگتر بود، تربیت شخصیت برجسته‌ای همچون امام خامنه‌ای بود.

وی در ادامه با بیان خاطره‌ای از اولین دیدار خود با دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: روزی به محضر امام خمینی (ره) مشرف شده بودم و یک طلبه ۲۲ ساله هم آنجا حضور داشت. سوال کردم که این طلبه کیست، گفتند ایشان «سید حسن نصرالله» نماینده امام در لبنان است؛ امام خمینی (ره) با دوراندیشی‌ای که داشتند، سیدحسن را به نمایندگی خود انتخاب کردند.

وزیر سپاه در دوران دفاع مقدس، به گسترش اسلام در سطح جهان هم اشاره و بیان کرد: بعد از انقلاب اسلامی، اقبال به اسلام بسیار افزایش یافت. اسلام امروز در آمریکا و دیگر کشور‌ها احیا شده است.

سردار رفیق‌دوست در ادامه خاطرنشان کرد: زمانی که انقلاب اسلامی پیروز شد و امام (ره) فرمان تشکیل سپاه را دادند، افتخار داشتم اولین نفری بودم که سپاهی شدم.

وی با بیان خاطره‌ای از توصیه امام راحل درباره سپاه، اظهار داشت: روزی امام خمینی (ره) مرا احضار کرده و فرمودند حاج محسن! من سپاهی می‌خواهم که ضد انقلاب هر جا که باشد از او احساس ترس کند و مردم از وجود او احساس امنیت کنند.

این پیشکسوت دفاع مقدس به نقش امامین انقلاب اسلامی در پیشبرد اهداف انقلاب اشاره و عنوان کرد: پس از امام خمینی (ره) امام خامنه‌ای توانستند انقلاب اسلامی را در میان فراز و نشیب‌ها هدایت کنند.

سردار رفیق‌دوست در بخش دیگری از سخنانش درباره فتنه‌انگیزی داعش در عراق و سوریه گفت: داعش توانسته بود ۶۰ درصد از خاک عراق و ۹۰ درصد از خاک سوریه را تحت کنترل خود بگیرد؛ اما هدایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرماندهی سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، موجب شکست داعش شد؛ گروهی که با حمایت آمریکا و اسرائیل تشکیل شده بود.

وی همچنین با بیان اینکه ارتش و سپاه امروز با وحدت خود ضامن امنیت کشور هستند، تأکید کرد: این دو نیروی الهی، امروز پشتوانه کشور ما هستند.

وزیر سپاه در دوران دفاع مقدس در پایان با بیان خاطراتی از ساده‌زیستی رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: زمانی که حضرت آقا به تازگی رهبر شده بودند، یکی از کارکنان دفتر بیت رهبری، با همراه داشتن چندین ترمه نزد من آمد و گفت رهبری فرمودند این ترمه‌ها را بفروشید، زیرا به پولش نیاز دارم؛ پس از سال‌ها امروز هم شهادت می‌دهم که امام خامنه‌ای همچنان زندگی ساده‌ای دارند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها