امیر سهرابی: ضرورت تبیین نقش زنان در دفاع مقدس برای نسل جوان/ پیروزی در دفاع مقدس با مجاهدت مادران و همسران رزمندگان رقم خورد+ فیلم

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس با اشاره به ضرورت تبیین نقش زنان در دفاع مقدس برای نسل جوان گفت: دشمن بعثی در واقع از بانوان ما شکست خورد و پیروزی در دفاع مقدس با وجود مادران و همسران رزمندگان که نقش خود را در پشت جبهه به خوبی ایفا کردند، حاصل شد. 
کد خبر: ۶۹۳۳۱۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۲ - 24September 2024

امیر سرتیپ «نبی سهرابی» جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌ مقدس، در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، در خصوص اهمیت و نقش زنان در دفاع مقدس اظهار داشت: بدون شک نقش بانوان، همسران و مادران رزمندگان در پیروزی‌های دفاع مقدس، بی‌بدیل است؛ رزمندگانی که در جبهه‌های حق علیه باطل مقابل دشمن بعثی مقاومت کردند، بدون روحیه و بدون پشتوانه مادران و همسرانشان نمی‌توانستند، ایستادگی کنند.

امیر «سهرابی»: دشمن بعثی در جنگ تحمیلی از بانوان ما شکست خورد

وی با اشاره به نقش موثر زنان در پشت جبهه‌ها نیز افزود: بانوان ما در کنار اینکه جوانان خود را به جبهه اعزام کردند در پشت جبهه نیز خانواده خود را اداره کردند، فرزندان خود را تربیت کردند و زندگی را اداره کردند. در کشاورزی، دامداری و ... حضوری فعال داشتند و به اشکال مختلف از مردان و جوانان خود در هشت سال جنگ تحمیلی حمایت کردند.

امیر سهرابی ادامه داد: این مهم اتفاق نمی‌افتاد، جز با اثر بی‌بدیل دم مسیحایی حضرت امام راحل که نقش بانوان را در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بسیار بارز و بالنده عنوان کردند و فرمودند: از دامن زن است که مرد به معراج می‌رود.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس با بیان اینکه، نقش مادران و همسران رزمندگان را در دفاع مقدس از منظر پشتیبانی‌ها هنوز آنگونه که باید مورد پرداخت قرار نگرفته است، عنوان کرد: ما باید نقش زنان در دفاع مقدس را به‌عنوان پشتیبانان اصلی رزمندگان در تداوم پایداری ملی در مقابل دشمن برای نسل جوان تبیین کنیم.

وی تصریح کرد: در واقع این زنان بودند که با از خود گذشتگی، سختی‌های بسیاری را تحمل کردند تا عزیزان خود را به لحاظ معنوی پشتیبانی کنند و با این معنویت قدرت رزمندگان را کامل کردند و در پیروزی‌های آنها نقشی اساسی داشتند که این افتخار بزرگی برای زنان کشور ما است.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس ادامه داد: اما این افتخار به تنهایی کافی نیست و باید این نقش تبیین و بازگو شود. جامعه به همه زنان ایثارگر تعظیم می‌کند، چرا که اگر زنان ایثارگر ما نبودند قطعا این پیروزی حاصل نمی‌شد.

وی افزود: می‌توانیم این نتیجه را بگیریم که دشمن بعثی در واقع از بانوان ما شکست خورد و پیروزی در دفاع مقدس با وجود مادران و همسران رزمندگان که نقش خود را در پشت جبهه به خوبی ایفا کردند، حاصل شد. 

امیر سهرابی با اشاره به حضور فعال اصحاب قلم به خصوص زنان نویسنده در حوزه‌های فرهنگی انقلاب اسلامی گفت: دختران نسل جدید ما باید به این بانوان تاسی کنند و نقش آنها را در پیروزی رزمندگان درک کنند و آنها را الگوی خود قرار بدهند.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس، خاطرنشان کرد: تبیین این افتخارات برای نسل حاضر وظیفه اصحاب قلم، فرهنگ و مسئولان کشور است؛ به‌ویژه بانوان نویسنده که باید در این حوزه ورود کنند و نقش زنان در دفاع مقدس را با زبان و ابزار امروز برای دختران نوجوان و جوان در مدارس و دانشگاه‌ها تبیین کنند تا این دختران به مادران خود که توانستند پیروزی‌های بزرگی در دفاع مقدس را رقم بزنند افتخار کنند.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار