معاون وزارت آموزش‌وپرورش در همایش حامیان مدارس شبانه‌روزی:

دانش‌آموزان مناطق محروم تحت پوشش تحصیلی قرار می‌گیرند

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش گفت:‌ برای مناطق محروم و عشایری که امکان اعزام معلم نداریم از مدارس شبانه‌روزی بهره می‌بریم. در این مداس باید نیازهای عاطفی دوری از خانواده و سرانه غذایی مورد توجه قرار بگیرد.
کد خبر: ۶۹۳۵۰
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶ - 06February 2016

دانش‌آموزان مناطق محروم تحت پوشش تحصیلی قرار می‌گیرند

به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس،علی زرافشان در مراسم اولین جشنواره ملی حامیان مدارس شبانهروزی که در مجتمع فرهنگی آموزشی آدینه برگزار شد، اظهار کرد: در بند 16 سند تحول بنیادین  تحقق عدالت آموزشی و تربیتی در ابعاد کمّی همگانی و الزامی بهعهده آموزش و پرورش گذاشته شده است و این نهاد موظف است که شرایط دسترسی آموزش را برای همگان فراهم کند و سپس  به عدالت کیفی با رعایت تفاوتهای فرهنگی و جنسیتی بپردازد.

وی افزود: آموزش و پرورش موظف است با تأکید بر شایستگیهای پایه زمینه دستیابی دانشآموزان در سنین لازمالتعلیم را طی 12 پایه به صورت 4 دوره سه ساله و برای رسیدن به مراتبی از حیات طیبه برای همگان فراهم کند.

زرافشان ادامه داد: پوشش تحصیلی در دوره اول و دوم متوسطه بیش از 94 و 82درصد است که البته پوشش ظاهری تحصیلی  بیشتر از این مقدار است. قبل از پیروزی انقلاب اسلامی 19 مدرسه راهنمایی شبانهروزی برای دانشآموزان پسر کشور تأسیس شده بود. آموزش و پرورش برای مناطق کمتر توسعه یافته روستایی و عشایری  که امکان اعزام معلم در دوره  اول و دوم متوسطه ندارد از راهکارهایی مانند آموزش بزرگسالان، آموزش از راه دور، روستامرکزی، خوابگاه مرکزی  و مدارس شبانهروزی بهره میبرد که مدارس شبانهروزی از این جهت  پرکاربردترین  و فراگیرترین راهبرد آموزش و پرورش است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: مدارس شبانهروزی از سال 57 تا سال 93  در دوره اول متوسطه  یکهزار و 129 مدرسه با جمعیت 108هزارو 310 دانش آموز  و در دوره دوم متوسطه 2 هزار و 222 مدرسه با جمعیت 295 هزار و 869 دانشآموز را تحت پوشش قرار دادند که یکی از افتخارات آموزشو پرورش در تحقق عدالت آموزشی محسوب میشود.

زرافشان تصریح کرد: افزایش درصد پوشش تحصیلی، ارتقای سطح کیفی آموزش و کاهش افت تحصیلی، فراهم کردن زمینه برای تربیت دانشآموزان، پیشگیری از تبعات اخلاقی از مهاجرت دانشآموزان به مراکز شهری و استفاده بهینه از نیروی انسانی  و امکانات آموزش وپرورش از اهداف  تأسیس مدارس شبانهروزی است و باید نیازهای عاطفی دوری از خانواده، تأمین فضا وامکانات، تأمین هزینه و امکانات ایاب و ذهاب، تأمین سرانه غذایی مناسب مطابق با دوران رشد، تأمین کتاب و کتابخانه و هوشمندسازی در  تأسیس مدارس شبانهروزی مورد توجه قرار گیرد.

منبع:تسنیم

نظر شما
پربیننده ها