مدیر حوزه‌های علمیه کنگاور :

شهدا، اسطوره‌ها و قهرمانان واقعی تاریخ بشریت هستند

حجت‌الاسلام «سنایی‌مهر» گفت: شهدا اسطوره‌ها و قهرمانان واقعی تاریخ بشریت هستند که با نثار جان خویش به جامعه بشری حیات بخشیدند و نگهداشتن یاد و خاطره آن‌ها موجب حیات جامعه است. 
کد خبر: ۶۹۳۵۷۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۸ - 25September 2024
شهدا، اسطوره‌ها و قهرمانان واقعی تاریخ بشریت هستندبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام والمسلمین «سعید سنایی‌مهر» مدیر حوزه‌های علمیه شهرستان کنگاور امروز در مراسم یادواره شهدای روحانی شهرستان کنگاور که در حوزه علمیه این شهرستان برگزار شد، شهدا را اسطوره‌ها و قهرمانان واقعی تاریخ بشریت خواند و اظهار داشت: شهدا با نثار جان خویش به جامعه بشری حیات بخشیدند و نگهداشتن یاد و خاطره آن‌ها موجب حیات جامعه است. 
 
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند زنده‌ نگهداشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، تصریح کرد: عزت و سربلندی هر جامعه‌ای به مفاخر و قهرمانان آن جامعه است لذا ما وظیفه داریم با زبانی گویا و جذاب این مفاخر را به نسل جوان معرفی کنیم. 
 
سنایی‌مهر اذعان داشت: نسل جوانی که دوران دفاع مقدس را ندیده است اگر با فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت آشنا نشود یقیناً دشمنان اسلام و انقلاب برای آن‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند و آن‌ها را با فرهنگی که در تقابل با فرهنگ شهداست، آشنا خواهند کرد. 
 
مدیر حوزه‌های علمیه شهرستان کنگاور تأکید کرد: یقیناً ادامه راه شهدا و استمرار حرکت آن‌ها به این است که آرمان مقدس شهدا بی‌عقبه و ابتر نماند. 
 
وی با بیان اینکه هنوز جامعه ما از عطر حضور ایثارگران و همرزمان شهدا متنعم است، عنوان کرد: بهترین شیوه برای معرفی شهدا و ایثارگری آن‌ها این است که رزمندگان و همرزمان شهدا، خاطرات آن‌ها را به صورت شفاهی و مکتوب، به نسل‌های بعد منتقل کنند. 
 
سنایی‌مهر یادآور شد: هنرمندان با زبان ماندگار هنر، اعم از فیلم، تئاتر، شعر، نقاشی و دیگر عرصه‌های هنری می‌توانند این فرهنگ را در جامعه نهادینه کنند. 
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار