مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران:

دفاع مقدس به تاریخ این کشور آبرو داد/ مازندرانی‌ها در دفاع مقدس خوش درخشیدند

سرهنگ سلامی با بیان اینکه دفاع مقدس به ملت، کشور و تاریخ این کشور آبرو داد، گفت: مازندرانی‌ها در دفاع مقدس خوش درخشیدند.
کد خبر: ۶۹۳۶۲۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۳ - 25September 2024

دفاع مقدس به تاریخ این کشور آبرو دادبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مازندران، پنجمین آئین سراسری تجلیل و تکریم از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت امروز در استان مازندران همزمان با سراسر کشور در ارتباط تصویری با رهبر معظم انقلاب اسلامی با حضور آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران، «یوسف نوری» استاندار و معاونین استانداری، سردار «سیاوش مسلمی» فرمانده سپاه کربلا، سردار «حسن مفخمی شهرستانی» فرمانده انتظامی استان، ناخدایکم «شاکری» جانشین دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر، سرهنگ «محمد حسن سلامی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، سرهنگ «سید احمد مهدی نژاد» فرمانده پدافند هوایی شهید ظرافتی استان مازندران مستقر در بابلسر و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان، «محمدعلی نوبخت» فرماندار ساری، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران جهاد مقاومت در سالن غدیر سپاه کربلا برگزار شد. 

سرهنگ پاسدار «محمد حسن سلامی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در سخنانی با بیان اینکه دفاع مقدس برگ زرین تاریخ کشور ما به شمار می‌آید که عزت و اقتدار نظام اسلامی و شکوه و عظمت ملت عزیزمان در آن ثبت شد، اظهار داشت: دفاع مقدس یوم الله بود که ملت ایران و رزمندگان فداکار این کشور با قدرت ایمان و معنویت به ستیز دشمنان اسلام شتافتند و با استقامت در راه خدا پیروز شدند.

وی افزود: مردم ایران اسلامی نسبت به دوران دفاع مقدس احساس تکلیف شرعی داشتند و حضور در جبهه را مجاهدت در راه خدا می‌دانستند و با جان و دل و مال در این جهاد هشت ساله مشارکت داشتند و حضور مردم رمز پیروزی ما بود.

این مسئول با اشاره به نقش امام (ره) در دفاع مقدس تصریح کرد: فرماندهی امام، تدابیر حکیمانه امام، دوراندیشی امام و قلب‌هایی که مالامال از عشق رزمندگان به امام رمز دیگر پیروزی ما در دفاع مقدس بود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران تصریح کرد: رزمندگان اسلام با وحدت، اخلاص، روحیه حماسی و مجاهدانه در کنار هم قرار گرفتند و جهاد هشت ساله را با استقامت و درایت پیش بردند و پیروز شدند.

وی گفت: دفاع مقدس در اذهان ملت بزرگ ایران اسلامی و جوانان ما به عنوان یک فرهنگ و مکتب جای گرفته است و ارزش‌های آن را نجات دهنده کشور در تنگنا‌ها و همه مقاطع می‌دانند.

سرهنگ سلامی ابراز داشت: رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس مجاهدان فی سبیل الله و ارزش‌های زنده جامعه ما هستند و باید مورد توجه قرار گیرند که تجلیل و تکریم از آنان روحیه مجاهدت را در جامعه افزایش خواهد داد.

این مسئول ادامه داد: در استان مازندران همه ساله با تلاش و حمایت بخش‌های مختلف از قریب به ۶۰ هزار نفر از رزمندگان و پیشکسوتان جهاد و مقاومت تجلیل به عمل می‌آید که امروز پنج هزار نفر در سراسر استان تجلیل شدند.

سرهنگ سلامی عنوان کرد: مازندران دیار علویان است و اهتمام به ارزش‌های انقلابی در آن زبانزد است.

وی از برگزاری ۲۰ هزار برنامه فرهنگی و هنری ویژه بزرگداشت هفته دفاع مقدس در استان خبر داد و افزود: ۲۵۰ برنامه نیز در راستای دومین کنگره ملی ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید دیار علویان در دست اجراست.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران از برگزاری دومین کنگره شهدای مازندران در ۱۲مهر ماه جاری در ورزشگاه شهید «قاسم سلیمانی» روستای ماهفروجک خبر داد و تاکید کرد: باید ایثار و رشادت‌های رزمندگان اسلام به نسل نو معرفی شود.

این مسئول به افتخارآفرینی مازندرانی‌ها در دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: ۱۷۴هزار مازندرانی در دفاع مقدس از اسلام دفاع کردند، ۳۷۵ مازندرانی دو فرزند و ۲۱ خانواده نیز سه فرزند خود را تقدیم اسلام کردند و مسن‌ترین شهید و اولین روحانی شهید به مازندران اختصاص دارد.

سرهنگ سلامی به رشادت‌های شهیدان شیرودی، کشوری و خلعتبری در دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: مازندرانی‌ها در بحث مبارزه با منافقین، بازسازی سوسنگرد و میزبانی از جنگ زدگان خوش درخشیدند.

وی ضمن قدردانی از استاندار بیان داشت: در این مراسم از مدیران دستگاه‌های اجرایی، روسای دانشگاه‌ها، دستگاه‌های وابسته به قوه قضاییه در استان، شهرداران، علما، حوزه‌های علمیه، مساجد و هیئت‌های مذهبی قدردانی می‌کنیم و ان‌شاءالله ارزیابی عملکرد‌ها را هم انجام خواهیم داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها