فرمانده سپاه حضرت‌ عباس استان اردبیل:

دفاع‌ مقدس، جنگ ایران با قدرت‌های غرب و شرق بود

سردار «محمدی اصل» با تاکید بر اینکه هشت سال دفاع‌ مقدس، پیروزی خون بر شمشیر بود، گفت: جنگ دفاع‌ مقدس، جنگ ایران با قدرت‌های غرب و شرق بود و صدام با دلار‌های آنها تجهیز شده بود و هدف امروز کشتار‌های اسرائیل، خاموش کردن آتش انقلاب است.
کد خبر: ۶۹۳۶۵۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴ - 25September 2024
به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل،، پنجمین آیین ملی تجلیل و تکریم پیشکسوتان دفاع‌مقدس و مقاومت، صبح امروز (چهارشنبه) با ارتباط تصویری رهبر معظم انقلاب و با حضور جمعی از مسئولین، رزمندگان، جانبازان و خانواده‌های شهدا و ایثارگران همزمان با سراسر کشور در سالن ولایت سپاه حضرت عباس استان اردبیل برگزار شد.
جنگ دفاع‌مقدس، جنگ ایران با قدرت‌های غرب و شرق بود و صدام با دلار‌های آنها تجهیز شده بود
 
سردار «غلامحسین محمدی اصل» فرمانده سپاه حضرت عباس استان اردبیل ضمن تبریک هفته وحدت و تجلیل از رزمندگان دفاع‌مقدس اظهار داشت: رهبر انقلاب، پایداری و مقاومت را به ما معنا کرد و ما را از تاریکی و ظلمت رها نمود؛ رهبری مقتدر، مدیر و مدبر و طراح که ما را به آرزو‌های دیرینه رساند و کشور را به مانند هشت سال دفاع مقدس در عملیات وعده صادق نیز به جایگاه رفیعی رساند.
وی افزود: پیشکسوتان و رزمندگان ما در روز‌های سخت کشور در کنار ما بودند و امروز پنجمین آیین ایثار و فداکاری و از جان‌گذشتگی به عنوان مظهر اقتدار و پایداری و مقاومت و حماسه قلمداد می‌شود.
 
جنگ ایران با قدرت‌های شرق و غرب صورت گرفت
 
فرمانده سپاه حضرت عباس استان اردبیل عنوان کرد: جنگ هشت سال دفاع‌مقدس ما بین ایران و عراق نبود. اگر آن شجاعت و شهامت را برای نسل امروز می‌گوییم، باید بگوییم که در حادثه کربلا نیز ۷۲ نفر زیر بار ظلمت نرفتند و باید تصور کرد که جنگ ایران، جنگ با بلوک شرق و غرب بود.
 
وی ادامه داد: صدام به عنوان انسانی خودخواه و خودپسند، توسط دلار‌های غربی تجهیز شد و با تمام وجود، نیازمندی‌های نیروی زمینی را از طریق قدرت‌های غرب و شرق تامین کرد، اما با شجاعت و شهامت رزمندگان، جنگ قدرت‌های غرب با ایران، به شکست دشمن ختم شد.
سردار محمدی‌اصل خاطرنشان کرد: آن زمان که مسئولین کشور تا بالاترین سطوح نظیر رئیس‌جمهور رجایی و امثال بهشتی‌ها درگیر مسائل داخل بودند و نظام تازه شکل گرفته بود، تدابیر حکمتانه امام فرزانه انقلاب با جنگی تمام عیار، مانع از نفوذ دشمن در کشور شد. 
 
هشت سال دفاع‌مقدس، پیروزی خون بر شمشیر بود
 
فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل، ایمان و اراده رزمندگان را عامل اصلی پیروزی هشت سال دفاع‌مقدس عنوان کرده و گفت: هیچ کدام از دشمنان غربی تصور نمی‌کردند که ارتش و ژاندارمری و بسیجیان بی‌توقع که بسیار خودباور و استکبارستیز بودند، از این جنگ به سلامتی عبور کنند.
وی افزود: در هشت سال دفاع‌مقدس، پیروزی خون بر شمشیر اتفاق افتاد و چیزی که ما را پیروز کرد، سلاح و تجهیزات و نیروی انسانی نبود بلکه راز و نیاز‌ها و ایمان عمیق و اراده رزمندگان بود. 
 
هدف اسرائیل خاموش کردن آتش انقلاب بود، اما آن آتش شعله‌ور شد
 
سردار محمدی‌اصل با اشاره به جنگ‌های لبنان و غزه عنوان کرد: ضمن تسلیت بابت اتفاقات متعدد در غزه و لبنان و سوریه و عراق و حوادث دیروز، طبق سخن شهید موسی صدر باید گفت که اسرائیل یک شر مطلق و ضداسلام و ضد مسیحیت و ضد ایمان و ضد قومیت و ضد عرب و ضد انسانیت و ضد میهن است.
 
وی ادامه داد: خاموش کردن انقلاب یکی از مولفه‌های این شر مطلق بود، اما آتش انقلاب شعله‌ور شد و گسترش یافت و در زیر پرچم اسلام با وحدت امت اسلام و با اتحاد و انسجام، نیرو‌های بسیاری از عراق و پاکستان و افغانستان، به جنگ با استکبار شتافتند.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار