مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس:

استان فارس در تولید کتاب دفاع‌مقدس دارای رتبه اول کشور است

سردار «کوشکی جهرمی» از صدرنشینی ۴ ساله استان فارس در تولید کتاب در عرصه دفاع مقدس در کشور خبر داد و گفت: استان فارس در تولید کتاب دفاع‌مقدس با فاصله زیاد دارای رتبه اول کشور است.
کد خبر: ۶۹۳۷۳۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۳ - 25September 2024

استان فارس در تولید کتاب دفاع‌مقدس دارای رتبه اول کشور استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، سرتیپ دوم پاسدار «سعید کوشکی جهرمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس امروز در جمع نویسندگان حوزه دفاع مقدس که در اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌ مقدس استان فارس برگزار شد، با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری که به نویسندگان فرمودند اگر شما نگویید، ننویسید دیگران این کار را انجام می‌دهند و جابجایی شهید و جلاد رخ می‌دهد اظهار داشت: گرچه نوشتن کار آسانی نیست و سختی‌هایی را دارد، اما تنها چیزی است که برای جامعه باقی می‌ماند.

وی با بیان اینکه نویسندگان، بار اصلی عرضه هویت شهدا در قالب متن را برعهده دارند، گفت: با توجه به اینکه عنصر اساسی حفظ یک فرهنگ نوشتن است، نوشته‌های مستند قابلیت توسعه و بارگذاری عناصر فرهنگی را دارد و هیچ پدیده‌ای نیز مانند خواندن انسان را اقناع نمی‌کند.

سردار کوشکی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند دفاع مقدس را طوری تبیین کنید تا فردی که جنگ را ندیده احساس کند در جنگ است عنوان کرد: حضرت آقا می‌فرمایند بعضی از کتاب‌های حوزه دفاع مقدس را با اشک می‌خوانم و این اشک‌های رهبری نشان دهنده اوج توان بعضی از نویسندگان دفاع‌ مقدس در زنده کردن حیات شهید برای مخاطب است. 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس با بیان اینکه در حوزه کتاب اداره کل دفاع‌مقدس فارس، با هدف تسهیل چاپ کتاب برای چاپ کتاب با انتشارات راه سوم همکاری می‌کند متذکر شد: هدف‌گذاری ما تقریظ حداقل ۲ کتاب از کتاب‌های نویسندگان استان فارس در عرصه دفاع‌مقس و مقاومت است توسط مقام معظم رهبری است که پس از ارزیابی در تیمی ۹ نفره از استان راهی نمایشگاهی در محضر مقام معظم رهبری می‌شوند. 

وی در خصوص حمایت از نویسندگان عرصه دفاع‌مقدس و مقاومت متذکر شد: چاپ حداقل ۱۰۰ کتاب در هر تیراژ، اهدا ۳۰ جلد از هر چاپ به نویسنده درجه‌بندی نویسنده‌ها و آثار آنها برای تقدیر و عرضه کتاب‌های نویسندگان عرصه دفاع مقدس به عنوان کالای فرهنگی به اساتید سپاه پاسداران و بازدیدکنندگان موزه دفاع‌ مقدس، از جمله اقدامات حمایتی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌ مقدس فارس برای حمایت از نویسندگان به شمار می‌شود. 

سردار کوشکی با تأکید بر انتشار کتاب‌های صوتی در عرصه دفاع‌مقدس، بر لزوم حرکت به سمت الکترونیکی شدن کتاب‌ها و محتوا‌ها اشاره کرد.

این مسئول با بیان اینکه تاریخ شفاهی همسران شهدا و فرماندهان پس از تولید و نشر در اختیار خانواده‌ها قرار بگیرد ابراز داشت: تاریخ توصیفی دفاع‌ مقدس نیز در ۱۰ شهرستان استان فارس توسط تیم اجرایی پیگیری می‌شود. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار