موشک‌های بالستیک حزب‌الله؛ کابوس صهیونیست‌ها

حزب‌الله لبنان روز گذشته برای نخستین بار با موشک دوربرد بالستیک «قادر ۱» مقر فرماندهی سرویس جاسوسی موساد در اطراف تل‌آویو را هدف قرار داد تا شاهد ورود جنگ این گروه مقاومت لبنانی با رژیم صهیونیستی به مرحله جدید و غیرقابل پیش‌بینی باشیم.
کد خبر: ۶۹۳۷۸۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۳ - 26September 2024

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: حزب‌الله لبنان به عنوان قوی‌ترین و قدرتمندترین گروه مقاومت اسلامی در منطقه از فردای عملیات «طوفان‎‌الاقصی» و آغاز جنگ غزه توسط رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، حملات و عملیات‌های خود علیه این رژیم اشغالگر و نامشروع را آغاز کرد. البته هرچند که این حملات و عملیات‌های حزب‌الله مدیریت شده بود ولی در طول همین یک سال هم تلفات و خسارات فراوانی را به رژیم صهیونیستی وارد آورده بود.

روز‌های سرنوشت‌ساز در انتظار جنگ رژیم صهیونیستی و حزب‌الله

اما رژیم صهیونیستی که از حمایت و پشتیبانی یک سال اخیر حزب‌الله لبنان از مردم غزه خشمگین و عصبانی بود در آستانه یک سالگی عملیات‌ها و حملات حزب‌الله لبنان به اماکن و مواضع نظامی خود حملات وسیع و گسترده‌ای را به جنوب لبنان و علیه این گروه مقاومت اسلامی لبنانی آغاز کرد تا به زعم خود حزب‌الله لبنان را تضعیف کرده و زمینه‌های عقب‌نشینی آن از نقاط مرزی جنوب لبنان را فراهم کند.

بر همین اساس در طول چهار روز اخیر شاهد هستیم که رژیم صهیونیستی با استفاده از توپخانه و جنگنده‌های خود به صورت کاملا وحشیانه نقاط مختلف جنوب لبنان را مورد هجوم بی‌امان خود قرار داده به صورتی که تنها در چهار روزی که از آغاز درگیری‌ها میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان می‌گذرد و بیش از ۵۵۸ شهید و بیش از ۱۶۰۰ نفر مجروح شدند.

این در حالی است که حزب‌الله لبنان هم بیکار نمانده و با انجام حملات و عملیات‌های مختلف ضربات سخت و دردناکی را بر پیکرده رژیم اشغالگر صهیونیستی وارد آورده است. شدت حملاتی که موجب شده تا مقامات مختلف این رژیم خواستار سانسور و عدم پخش تصاویر مربوط به حملات حزب‌الله لبنان و آسیب‌های وارد شده به نقاط مخالف سرزمین‌های فلسطین اشغالی شوند.

حزب‌الله لبنان در یکی از جدیدترین حملات و عملیات‌های خود علیه اماکن و مواضع رژیم صهیونیستی پایگاه نظامی «گلیلوت» را هدف حملات موشکی خود قرار داد و موجب توقف حرکت هواپیما‌ها در فرودگاه «بن گوروین» شد. اگر می‌خواهیم به اهمیت این پایگاه نظامی پی ببریم باید توجه داشته باشیم که پایگاه نظامی «گلیلوت» یکی از مهم‌ترین و راهبردی‌ترین پایگاه‌های جاسوسی - نظامی در سرتاسر سرزمین‌های اشغالی به شمار می‌رود که زیرساخت‌های اصلی جاسوسی تل‌آویو در آن قرار دارد.

پدیده و اتفاق قابل توجه دیگر که در سومین روز جنگ رقم خورد، نخستین حمله موشکی حزب‌الله علیه تل‌آویو بود. حزب‌الله لبنان روز گذشته برای اولین بار اقدام به هدف قرار دادن تل‌آویو پایتخت رژیم صهیونیستی کرد که با توجه به سانسور اخبار مربوط به جنگ هنوز از میزان تلفات و خسارات احتمالی گزارشی دردست نیست. اما همین که رادیو ارتش رژیم صهیونیستی خبر این حمله موشکی را منتشر کرد یعنی قطعا تلفات و یا خساراتی به این رژیم وارد شده است.

البته رژیم صهیونیستی با بمباران وحشیانه مناطق مختلف جنوب لبنان چندین نفر از فرماندهان حزب‌الله لبنان و به طور خاص فرماندهان «یگان رضوان» را به شهادت رسانده است. اما سایر سران و مقامات حزب‌الله لبنان به خصوص «سید حسن نصرالله» در سخنان و اظهارنظر‌های خود عنوان کردند که این گونه اقدامات وحشیانه و تروریستی رژیم صهیونیستی هیچ تاثیری در مقاومت و مبارزات حزب‌الله لبنان در برابر این رژیم اشغالگر و نامشروع ندارد.

از طرف دیگر شاهد هستیم که حضور بیش از ۴۰ هزار رزمنده از کشور‌های سوریه، عراق و یمن در منطقه جولان اشغالی سوریه موجب هراس و نگرانی بسیار شدید فرماندهان و مقامات نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی شده است. بر همین اساس هم روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در گزارش ویژه‌ای که روز گذشته منتشر کرده آورده که این ۴۰ هزار رزمنده فقط منتظر اشاره «سید حسن نصرالله» هستند تا وارد میدان نبرد با رژیم صهیونیستی شوند.

مسئله دیگری که بر نگرانی‌های رژیم صهیونیستی افزوده گزارش شبکه الجزیره است که روز گذشته نوشته بود که روزنامه «فایننشال تایمز» با انتشار نتایج یک پژوهش جدید از سوی دانشگاه صهیونیستی «رایشمن» نوشته است که حزب‌الله لبنان این توانایی را دارد تا روزانه سه هزار موشک و خمپاره به سمت «اسرائیل» شلیک کند.

تمامی این وضعیت و شرایط در حالی است که رسانه‌های عبری زبان به رکوردشکنی موشک‌های شلیک شده از سمت لبنان علیه اراضی اشغالی اذعان کردند و به شلیک بیش از ۴۰۰ موشک توسط حزب‌الله لبنان به سمت مواضع رژیم صهیونیستی تنها طی یک روز پرداختند.

در پایان باید گفت اگرچه رژیم صهیونیستی در روز‌های اخیر با بمباران مناطق مختلف جنوب لبنان حملات وحشیانه‌ای را علیه حزب‌الله لبنان انجام داده و تعداد زیادی را به شهادت رسانده و یا مجروح کرده ولی قطعا در روز‌های آینده با شرایط سخت و غیرقابل پیش‌بینی روبرو خواهد شد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها