امام‌جمعه ایلام:

بقاع متبرکه به محور گردشگری دینی و فرهنگی تبدیل شوند

حجت‌الاسلام «کریمی تبار»:با تاکید بر اینکه برنامه‌ای مدون با چشم انداز و افق دراز مدت برای کار فرهنگی و گسترش وقف در سطح جامعه طراحی شود، گفت: باید تلاش کرد که بقاع متبرکه استان محور گردشگری دینی و فرهنگی تبدیل شوند.
کد خبر: ۶۹۳۸۰۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۲ - 25September 2024
بقاع متبرکه به محور گردشگری دینی و فرهنگی تبدیل شوندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ایلام، حجت الاسلام والمسلمین «اله نور کریمی تبار» امام‌جمعه ایلام در دیدار با حجت‌الاسلام میرزایی مدیرکل و جمعی از کارکنان اوقاف و امور خیریه استان ایلام، با تاکید بر اینکه دین اسلامی بستر لازم را وقف و انفاق فراهم کرده است، اظهار داشت: هر کسی نسبت به درآمد و توانایی خود می‌تواند بر اساس نیت وقف در رفع نیاز نیازمندان جامعه شرکت کند.
 
وی با بیان اینکه سنت الهی بر این است که انسان با تمام توان برای اجرای فرامین الهی تلاش کند و کار برای خدا باشد، بیان کرد: هر کسی با نیت الهی برای خدمت به مردم کار کند، خداوند متعال امداد‌های غیبی را شامل حال او می‌کند.
 
امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه برنامه‌ای مدون با چشم انداز و افق دراز مدت برای کار فرهنگی و گسترش وقف در سطح جامعه طراحی شود، افزود: باید تلاش کرد که بقاع متبرکه استان محور گردشگری دینی و فرهنگی تبدیل شوند.
 
حجت الاسلام والمسلمین «کریمی تبار»  ابراز کرد: در حوزه‌های مختلف از جمله درمان، تحصل دانش آموزان و دانشجویان و کمک به معیشت نیازمندان در استان ایلام لازم است در حوزه وقف برنامه ریزی و فرهنگ سازی شود.
 
وی خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های بقاع متبرکه به عنوان قطب برنامه‌های فرهنگی احصاء و در راستای تشویق و تبلیغ فرهنگ وقف در جامعه برای اقشار مختلف جامعه به ویژه افراد با توانایی مالی برنامه ریزی و کار شود.
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار