رئیس قوه قضاییه تاکید کرد؛

ضرورت رفتار حسنه با ارباب رجوع و تسریع روند رسیدگی به پرونده‌های قضایی

حجت الاسلام «محسنی اژه‌ای» گفت: با رفتار حسنه با ارباب رجوع و تکریم جلوی بسیاری از نارضایتی‌ها را بگیریم، باید در هر شرایطی با مردم و ارباب رجوع، به احسن مواجه شد.
کد خبر: ۶۹۳۹۶۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۹ - 26September 2024

به گزارش دفاع‌پرس از سمنان، حجت الاسلام «غلامحسین محسنی اژه‌ای» رئیس قوه قضاییه امروز در دیدار با خانواده قضایی و کارکنان دادگستری استان سمنان به میزبانی سالن جلسات این نهاد، ضمن اشاره به استماع مشکلات کارکنان دادگستری به خصوص در زمینه مسائل مالی، اظهار داشت: به مشکلات معیشتی حاضر اذعان داریم و اعتقاد ما این است که این مسائل نباید بر کار ما و همچنین کیفیت ارائه خدماتی که به مردم می دهیم تاثیرگذار باشد.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه نمی‌توانیم رضایت ۱۰۰ درصدی مراجعه کنندگان به دستگاه قضایی را برآورده کنیم اما دست کم باید با رفتار حسنه با ارباب رجوع و تکریم جلوی بسیاری از نارضایتی‌ها را بگیریم، تاکید کرد: باید در هر شرایطی با مردم و ارباب رجوع، به احسن مواجه شد.

وی افزود: سختی‌های کار در بخش‌های مختلف عدلیه را می‌دانیم و برخی از آنها را با پوست و گوشت خود لمس کرده‌ایم، لذا تاکید داریم که باید در پیشبرد امور قضایی مردم تسریع داشته باشیم.

رئیس قوه قضائیه اضافه کرد: خیلی از مراجعان به من، یکی از مواردی را که مطرح می‌کنند این است که فارغ از نتیجه رأی، می‌خواهند آرای مرتبط با پرونده‌های‌شان هرچه زودتر صادر شود.

اژه‌ای با بیان اینکه قوه قضاییه علاوه بر تعامل حسنه و مطلوب با مجلس شورای اسلامی، تعامل خوبی نیز با دولت دارد، بیان داشت: رئیس‌جمهور بر سه مؤلفه «اعتقاد به کار کارشناسی» و «تمکین در برابر قانون» و «استفاده از همه ظرفیت‌ها» تاکید دارد، ما نیز در قوه قضاییه بر این سه مؤلفه پای می‌فشاریم.

وی با بیان اینکه تمکین به قانون را یک اصل اساسی می‌دانیم، افزود: چنانچه در مواردی اختلاف برداشت از قانون پیش آمد باید با گفتگو با دولت به یک نظر واحد نائل شویم و چنانچه از رهگذر گفتگو به نتیجه مشخص نرسیدیم، روال‌های قانونی معینی از جمله رجوع به رأی وحدت رویه و یا درخواست تفسیر قانون از مجلس، وجود دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها