مدیر موسسه اسلامی علامه کلباسی:

تقویت فلسفه اسلامی، مانع انحرافات فکری فلسفه غرب خواهد شد

آیت‌الله «کلباسی» با اشاره به جایگاه فلسفه اسلامی، گفت: تقویت جایگاه فلسفه اسلامی در ابعاد مختلف اجتماع مانع انحرافات می‌شود.
کد خبر: ۶۹۴۰۷۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۲ - 26September 2024

تقویت فلسفه اسلامی، مانع انحرافات فکری فلسفه غرب خواهد شدبه گزارش دفاع‌پرس از اصفهان، آیت‌الله «احمد کلباسی» مدیر موسسه اسلامی علامه کلباسی امروز (پنجشنبه) در همایش بزرگداشت علامه حسن‌زاده آملی که در مسجد تاریخی «حکیم» اصفهان برگزار شد، اظهار داشت:  تبیین حکمت و فلسفه واقعی برداشت شده از اسلام می‌تواند با انحراف فکری وارداتی از غرب پیشگیری کند.

وی ادامه داد: غربی‌ها در دهه‌های اخیر درصدد مصادره افکار مردم ما بودند؛ از این رو لازم بوده است تا علما وارد میدان شوند و بر اساس اسلام مانع وقوع این فاجعه شوند.

این استاد حوزه علمیه اصفهان افزود: بر همین اساس ابن سینا، ملاصدرا و دیگر حکما و فلاسفه اسلامی در مقابل فلسفه غرب و مصادره افکار مردم ما ایستادند و در دنیای معاصر نیز عالمانی همچون علامه حسن‌زاده آملی در این زمینه ورود کردند.

وی گفت: عده‌ای فلسفه را علمی غربی و وارداتی می‌دانند و درصدد تضعیف و تخریب آن هستند در حالی که برای ایستادن در مقابل استکبار و غرب باید ابتدا علم آنها را دریافت و با علم در مقابل آنها ایستاد.

 کلباسی تصریح کرد: عده‌ای که از حکمت متعالی و عالی درکی ندارند، علیه حکما حرف‌های بی‌ربط می‌زنند در حالی که اگر حکمت متعالی و فلسفه واقعی برخاسته از مکتب اسلام درک شود باید به این نتیجه رسید که فلسفه و حکمت در مقیاس خود برای کودکان و حتی مردم کوچه و بازار هم تعریف شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها