فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه (ع) سپاه:

خدمت وظیفه در جمهوری اسلامی ماهیت دینی دارد

سردار اشعری گفت: در تمام دنیا خدمت سربازی انجام می‌شود اما در ایران زمانی که مکتب و دین به میان می‌آید تعریف سربازی متفاوت می‌شود به همین دلیل است که دفاع مردم در جنگ تحمیلی دفاع مقدس نام گرفت. 
کد خبر: ۶۹۴۱۳۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۸ - 26September 2024

خدمت وظیفه در جمهوری اسلامی ماهیت دینی داردبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، همزمان با هفته دفاع مقدس، مراسم روز سرباز، با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «محمد اشعری» فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه علیه‌السلام نیروی زمینی سپاه و همچنین کارکنان و سربازان نمونه نیروهای مسلح استان امروز (پنجشنبه) در مرکز تداوم عقیدتی سیاسی امام رضا علیه‌السلام نیروی زمینی سپاه برگزار شد.

سردار اشعری در این مراسم اظهار داشت: دوران خدمت سربازی بهترین زمان برای جمع کردن حسنات است تا در روز قیامت بتوان مقابل شهدا پاسخگو باشیم.

وی افزود: در تمام دنیا خدمت سربازی انجام می‌شود اما در جمهوری اسلامی ایران زمانی که موضوع مکتب و دین به میان می‌آید تعریف سربازی متفاوت می‌شود. به همین دلیل است که دفاع مقدس این گونه نامگذاری شده و اکثر شهدای ما در وصیت‌نامه‌های خود به این مهم اشاره داشته‌اند که ما برای کسب رضایت خدا، به‌منظور دفاع از دین و اطاعت از ولایت، به فرمان امام خود به جبهه آمده‌ایم. این است که سربازی در این سرزمین، مقدس می‌شود. 

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه علیه‌السلام نیروی زمینی سپاه ادامه داد: در تاریخ ایران، عهدنامه‌ها و قراردادهایی داریم که باعث شد خاک کشورمان به تاراج برود اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی حتی یک وجب از خاک این کشور به‌عنوان امتیاز به بیگانه داده نشد چراکه فرزندان این کشور جانانه از خاک میهن خود دفاع کردند.

سردار اشعری گفت: حضور سربازان و شهادت ۶۰ هزار سرباز، برگ زرین دفاع مقدس است که در راه دفاع از میهن جان خود را فدا کردند و امروز هم با وجود هجمه غرب و شیاطین به روح و بدنه انقلاب ما باز هم این جوانان هستند که راه را به ما نشان می‌دهند.

گفتنی است در پایان این مراسم که به میزبانی قرارگاه ثامن‌الائمه علیه‌السلام نیروی زمینی سپاه پاسداران برگزار شد سربازان نمونه نیروهای مسلح در استان خراسان رضوی مورد تقدیر قرار گرفتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار