فرمانده سپاه استان اصفهان:

حرکت در مسیر رهبر انقلاب که همان مسیر کربلا است

سردار فدا با اشاره به نقش تبعیت از ولایت فقیه در رشد جامعه، گفت: حرکت در مسیر رهبر انقلاب که همان مسیر کربلا است.
کد خبر: ۶۹۴۱۵۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۰ - 26September 2024

حرکت در مسیر رهبر انقلاب که همان مسیر کربلا استبه گزارش دفاع‌پرس از اصفهان، سردار مجتبی فدا در یادواره ۲۳۳ شهید مهندس استان اصفهان در موزه دفاع مقدس استان اصفهان، با بیان اینکه مقام معظم رهبری تجلیل از شهدا و خانواده‌های والامقام‌شان را جهاد می‌دانند، اظهار داشت:  ۲۳۰ هزار شهید در طول دفاع مقدس و تا کنون به شهادت رسیده‌اند که از این تعداد ۲۴ هزار شهید متعلق به استان اصفهان است.

وی ادامه داد: یک‌ پنجم شهدای روحانی کشور، یک دهم شهدای کارگر و یک ششم شهدای دانش‌آموز کشور متعلق به استان اصفهان است، همچنین ما 6 مدرسه داریم که بالای 100 شهید به کشور تقدیم کرده‌اند، تنها مدرسه شهید منتظری 264 شهید دارد که زمان شهادت‌شان در این مدرسه مشغول به تحصیل بودند.

سردار فدا با بیان اینکه یک‌سوم از مجموع شهدای کل استان در گلستان شهدا به خاک سپرده شده‌اند، گفت: استان اصفهان هزار و 200 شهید ورزشکار، هزار و 100 شهید کارمند دارد و 10 شهر از شهرهای استان بالای هزار شهید را به کشور تقدیم کرده‌اند. از مجموع 24 هزار شهید استان، 13 هزار شهید در شهر اصفهان مدفون هستند و نزدیک به 8 هزار شهید در گلستان به خاک سپرده شده‌اند.

وی ادامه داد: استان اصفهان هزار و 320 خانواده دو شهید و 96 خانواده سه شهید دارد و تنها خانواده 7 شهید کشور نیز متعلق به این استان است و ما 263 خواهر شهیده داریم که مایه افتخار استان هستند.

فرمانده سپاه صاحب الزمان (ع) استان اصفهان بر لزوم مستندسازی تاریخ دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: اگر این آمار ثبت و ضبط و در قالب‌های مختلف مستند نشود، تحریف و یا فراموش خواهند شد، همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند عظمت دوران دفاع مقدس و حماسه شهدا را می‌توان در قالب هنر برای نسل‌های آینده ماندگار کرد و بر این اساس سپاه و بنیاد حفظ آثار امکان مکتوب و ثبت کردن تمام مستندات را دارد.

 

وی در ادامه با اشاره به حماسه‌آفرینی اصفهانی‌ها در روز 25 آبان یادآور شد: امروز آمار شهدای جبهه مقاومت بالاست و در لبنان در یک روز 580 نفر به شهادت رسیدند، اما دروان دفاع مقدس تنها استانی در یک روز 370 شهید را تشییع کرد، اصفهان بود‌. در آن زمان هیچ محله‌ای در اصفهان نبود که شهید نداشته باشد‌؛ محلی که شهدای عملیات محرم در آن دفن شدند، 22 واحد خانه مسکونی بودند که مردم در آن ساکن بودند، اما داوطلب شدند تا این منازل را برای دفن شهدا در بفروشند و خودشان یک سال مستاجر بودند.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان به تشریح پیام شهدا پرداخت و گفت: نظام اسلامی، جمهوری اسلامی، انقلاب اسلامی و ولایت فقیه امانت شهدا هستند و پیام شهدا به ما این است که امانت‌شان را حفظ کنیم، مشکلات این مسیر زیاد است اما صبر، پایه‌کاری، تحمل در مقابل فتنه‌ها می‌خواهد.

وی افزود: حرکت در مسیر رهبر انقلاب که همان مسیر کربلا است، مرزبندی با دشمن، وحدت کلمه و داشتن روحیه انقلابی از دیگر توصیه‌های شهدا است.

فدا خطاب به گروه‌های مهندسی حاضر در دوران‌ دفاع مقدس خاطرنشان کرد: امروز شاهد ثمره دستاوردهای شما در غزه هستیم و بر این اساس در غزه 500 کیلومتر تونل حفر شده و رژیم غاصب صهیونیستی با تمام تجهیزات به‌دنبال پیدا کردن‌ رزمندگان است، اما نمی‌تواند آنها را پیدا کند.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان در پایان تاکید کرد: این گونه جلسات‌کمترین ظرفیت یاد شهدا است‌ و در این مسیر باید به سمت ثبت مستندات پیش برویم ‌ما 24 هزار چراغ داریم که می‌توانند مسیر آینده جوانان‌را روشن‌ کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها