نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی:

توجه به ارزش‌های اسلامی مهم‌ترین نقش روحانیت در سوق دادن مردم به جبهه‌ها بود

حجت الاسلام «ذوالنوری» گفت: مهمترین محور روحانیت در دفاع مقدس توجه به مقدسات و ارزش‌های دینی بود که در دوران دفاع مقدس توانست مردم را به میدان آورد.
کد خبر: ۶۹۴۱۸۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۳ - 27September 2024

توجه به ارزش‌های اسلامی مهم‌ترین نقش روحانیت در سوق دادن مردم به جبهه‌ها بودبه گزارش دفاع‌پرس از قم، حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی در یادواره مبلغان مجاهد و نکوداشت اسوه‌های جهاد و تبلیغ در سالن همایش غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اظهار داشت: وجود اسرایی از ۲۳ کشور در دوران دفاع مقدس نشان از حمایت و پشتیبانی گسترده کشور‌های اسلامی و غربی از رژیم بعث بود.

وی گفت: در دفاع مقدس دشمن در همه ابعاد لجستیکی، نظامی، نیرو، قدرت نظامی، آمادگی رزمی، پیشتیبانی و... بر ایران برتری داشت.

حجت الاسلام ذوالنوری ادامه داد:، اما رزمندگان اسلام در معنویت، تقوا، ایمان، شجاعت، ایثار، از خودگذشتگی، اعتقاد به مسائل ارزشی و الهی پیشتاز بودند و توانستند حماسه‌های زیادی را خلق کنند که از نظر از استاندارد نظامی آن زمان قابل فهم نبود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش‌های ۸ گانه روحانیت در دفاع مقدس، بیان کرد: روحانیت نقش مهمی در مدیریت و فرماندهی جنگ هشت ساله از سطوح بالا تا لایه‌های میانی و پایینی، محور‌های تبلیغی و همچنین نیرو‌های عملیاتی و خدماتی داشت و مهمترین این نقش‌ها تقویت، ترویج و تحکیم مبانی دینی و معنویت بود.

وی افزود: دشمن در آن زمان همه نوع امکانات داشت جز فقه و درایت دینی، اخلاص، از خودگذشتگی، ایثار و در آن دوران علما و مرجعیت شیعه سبب تقویت این موارد شدند.

فرمانده دوران دفاع مقدس تصریح کرد: آن چیزی که محاسبات دشمن را به هم زد، پایگاهی، چون ولایت فقیه و مرجعیت شیعه به رهبری امام راحل بود.

وی افزود: این تاثیر فقه، مرجعیت و ولایت بود، اگر به صورت عادی و معمولی کار در جبهه گره می‌خورد و براساس محاسبات عادی کار پیش نمی‌رفت، اینجا فرمان ولی فقیه و مرجعیت شیعه ای، چون امام راحل بود که تاثیر خود را نشان می‌داد و اگر غیر از ایشان کسی دیگری فرمان می‌داد، کار‌ها پیش نمی‌رفت و کسی قبول نمی‌کرد.

حجت الاسلام ذوالنوری با اشاره به این که امروز هم در حال جنگ هستیم، ولی اهداف و برنامه‌های دشمن فرق کرده، ادامه داد: در جنگ امرور خون دادن راحت‌تر از خون دل خوردن است و در این مسیر مراقبت لازم است. دشمن به خوبی جایگاه ولایت فقیه و رهبری و نقش آن را می‌داند و برای زدن آن برنامه ریزی کرده است.

وی در پایان عنوان کرد: مهمترین محور روحانیت در دفاع مقدس را رهبری، توجه به مقدسات و ارزش‌های دینی، راهبری و... بود که همین عوامل توانسته اند در دفاع مقدس و برای آوردن مردم به میدان بسیار اثرگذار باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار